Инвазията на видео блогърите (или влогъри, както е модерно да се наричат) вече е факт. Най-известните от тях имат десетки пъти повече зрители месечно от най-гледаните телевизии в България. Положението у нас не е по-различно – няма тийнейджър в страната, който да не е чувал за влогъра Емил Конрад, нашумял със своите забавни и поучителни видеа в мрежата.
Той и многобройните други участници в прохождащата влогърска сцена в България, обаче, все още са много далеч като приходи от своите колеги отвъд океана. Според информация на вестник „Труд“ най-известните български влогъри печелят около 1000-2000 лева месечно като споменават различни продукти във видеата си. За сравнение, най-популярните YouTube влогъри изкарват милиони долари годишно.
За да видите кои са тези нови онлайн звезди, ние направихме класация на 10-те най-известни и най-печеливши от тях в света, според данните на YouTube анализаторската компания SocialBlade. Близо 45% от приходите на тези влогъри биват прибирани от YouTube като такса за използването на сайта, но и оставащата част никак не е малка и вече започва да конкурира хонорарите на актьорите в Холивуд.
Ето я и самата класация. Сега вече няма да имате извинение, когато някой тийнейджър ви заговори за това колко яки видеа прави PewDiePie, например.
- TobyGames/TobyTurner/Tobuscus
Предполагаеми приходи: до $3.6 милиона годишно.
Абонати: 15.2 милиона общо.
Гледания: 3.5 милиарда общо.
Тоби Търнър е един от най-популярните интернет комедианти. Той започва кариерата си като влогър през 2006 г., когато прави популярна пародия на филма „Щрак“ с Адам Сандлър. Оттогава насам е създал популярни серии като CuteWinFail (нещо като „Най-смешните видеоклипове“) и Literal Trailers. Той също така е започнал да се пренасочва и в традиционните медии, спечелвайки роли в редица независими филми и големи рекламни кампании в Америка. През юли 2014 г. той подписва договор с известната онлайн продуцентска мрежа Maker Studios, като се предполага, че стойността му е била за няколко милиона долара.
- TheFineBros
Предполагаеми приходи: до $4.2 милиона годишно.
Абонати: 12.9 милиона.
Гледания: 3.25 милиарда.
Родените в Бруклин Бени и Рафи Файн са двама продуценти/сценаристи, които създадоха изключително успешната серия от видеа React. В различните формати на React (Kids React, Teens React, Elders React and YouTubers React), TheFineBros показват на различни хора “viral” видеа и заснемат техните реакции. Измежду спонсорите на дуото са компании като Ford и Comedy Central. Много хора считат TheFineBros като едни от най-първите YouTube звезди.
- Smosh
Предполагаеми приходи: до $5.9 милиона годишно.
Абонати: 21.01 милиона.
Гледания: 4.65 милиарда.
Smosh е комедийно дуо състоящо се от YouTube ветераните Ян Хекокс и Антони Падила. Smosh беше една от първите YouTube сензации като стават популярни с техните комедийни видеа, които пародират видео игрите и поп културата. Дуото не показва никакви признаци да лежи на стари лаври и вече оперира на многобройни канали, между които и собствен App. Към момента те изготвят съдържанието на осем YouTube канала – Smosh, IanH, WatchUsLiveAndStuff, ElSmosh, SmoshGames и Anthony Padilla. В момента дуото води и преговори да започне излъчването на комедийното си съдържание по телевизията.
- DanTDM
Предполагаеми приходи: до $7.6 милиона годишно.
Абонати: 7.5 милиона.
Гледания: 4.05 милиарда.
Даниел, иначе познат като TheDiamondMinecart или DanTDM, е популярне Minecraft влогър, който публикува всекидневно ревюта и геймплей клипове. Той е женен за друг известен Minecraft влогър JemPlaysMC.
- Vegetta777
Предполагаеми приходи: до $7.8 милиона годишно.
Абонати: 10.6 милиона.
Гледания: 3.2 милиарда.
Самуел де Луке е страхотно известен испански влогър, който става популярен със своите „геймплей“ видеа (клипове, в които снима как играе игри и дава ценни съвети на гледащите геймъри) за игри като Minecraft, Saint’s Row и Battlefield. Неговата запазена марка е да създава сложни и подробни истории за героите, с които играе в игрите, което прави клиповете му да приличат повече на филми. Неговите фенове са базирани предимно в Испания и Латинска Америка. Той често си сътрудничи с TheWillyRex и други популярни испаноговорящи влогъри.
- BFvsGF/PrankvsPrank
Предполагаеми приходи: до $8.0 милиона годишно.
Абонати: 16.1 милиона общо.
Гледания: 3.35 милиарда общо.
PrankvsPrank стартира след като Джеси Уеленс придумва приятелката си да му позволи да я снима, докато тя гълта супена лъжица канела. Видеото става “viral”, което не се харесва на момичето и тя му го връща като заснема видео, в което го халосва с тиган по главата. Цялата работа бързо ескалира до шеговита война, в която двамата си погаждат всевъзможни номера и която бързо ги превръща в YouTube звезди.
Предполагаеми приходи: до $8.3 милиона годишно.
Абонати: 13.1 милиона общо.
Гледания: 3.02 милиарда общо.
Живеещият в Мадрид Гилермо Диаз е испански коментатор на видео-игри, най-известен за видеата си, в които играе Call of Duty и Grand Theft Auto V. Той става популярен като един от най-добрите играчи на Call Of Duty в Испания и бързо се превръща в професионален влогър, след като напуска училище, за да прави видеа в YouTube.
Предполагаеми приходи: до $9.4 милиона годишно.
Абонати: 2.4 милиона.
Гледания: 4.15 милиарда.
Също като DisneyCollectorBR, BluCollection е YouTube канал посветен на отварянето и играенето с различни играчки. Неназованият влогър коментира и оценява играчки коли, играчки на Disney и пластилин.
- DisneyCollectorBR
Предполагаеми приходи: до $5.06 милиона годишно.
Абонати: 5.08 милиона.
Гледания: 14.2 милиарда.
DisneyCollectorBR е YouTube каналът на анонимна бразилска жена, която публикува клипове на това как отваря, сглобява, коментира и си играе с играчки на Disney. Каналът е любим на милиони деца, чийто родители им пускат видеата, за да ги забавляват и успокояват.
- PewDiePie
Предполагаеми приходи: до $14.3 милиона годишно.
Абонати: 38.65 милиона общо.
Гледания: 9.76 милиарда общо.
Феликс Арвид Улф Кйелберг е цапнат в устата шведски коментатор на видео-игри, който направо доминира YouTube през изминалата година. Неговите видеа включват как Кйелберг играе различни игри, докато малък прозорец долу вдясно на екрана показва неговите реакции по време на случващото се. Кйелберг подобри редица рекорди за ръст на YouTube канал, скачайки от 12 милиона абонати през август 2013 г. до над 20 милиона през януари 2014 г. Анализатори отдават успеха му на вниманието, което отделя на феновете си. Кйелберг отделя много време да говори за феновете си, да отговаря на въпросите им в секцията с коментари под видеата си и да формира цяло фен общество.