Атанас Райков: Партньорството с Viber показва колко смела компания е Мтел

От началото на септември 2015 г  Атанас Райков е генералният мениджър на Viber за Централна и Източна Европа. Още като студент по Бизнес администрация в Софийския университет, той започва работа като специалист по електронен маркетинг и проекти към БТК. От януари 2010 до март 2015 г. той е мениджър по потребителските продукти и услуги във Vivacom.

Mteller разговаря с г-н Райков за стартиралото наскоро партньорството на Mтел с Viber – едно от водещите чат приложения, което има повече от 600 милиона уникални потребители в света.

Viber Атанас Райков: Партньорството с Viber показва колко смела компания е Мтел А1 Блог

Г-н Райков, какво прави Viber в Централна и Източна Европа и в частност Вие?

Основната цел на дейността ни е да изграждаме подходящите партньорства. Това, което правим с Мтел, е чудесен пример. Тези партньорства позволяват да се доставят много повече възможности на клиентите в региона за по-интересно съдържание и по-интересни функции, които да са съобразeни с особеностите на тези държави. В случая говорим за нашите стикери, които стават все по-желани от потребителите, или публичните чатове, които са нашите информационни канали и имат за цел да правят развлекателните новини и истории по-достъпни чрез еко системата на Viber. Това е само допълнение към най-важната ни функция – да правим общуването с любимите хора лесно. Работим все по-активно и върху партньорства с известни личности и брандове.

Доколко клиентите на Мтел получават нещо ексклузивно? Имате ли политика да работите само с един телеком в държава?

Aбсолютно. В България работим единствено с Мтел, като самото партньорство започна още преди офисът на Viber в региона да бъде отворен. Дори може да се каже, че първите стъпки от работата ни с Мтел допринесоха това да се случи. Към това прибавяме и добрите отношение с още една компания от Telekom Austria Group – VIP Mobile в Сърбия. Това бяха причините да насочим фокуса към този регион. Към днешна дата работим много активно с екипите на Мтел да превърнем компанията във Viber-оператор в България.

Какви са точните рамки на партньорството?

То включва няколко аспекта. Първият, разбира се, е свързан с предоставяне на преференциални условия за всички клиенти на договор с Мтел, които получават безплатен достъп до Viber в мобилната мрежа в рамките на 30 дни. През това време дори и хората, които никога не са имали мобилен интернет, ще могат да се запознаят с услугата, да разберат колко е интересна тя. По този начин те ще могат да видят предимствата на Viber – човек може от всякъде и по всяко време да обменя мисли, снимки и друго мултимедийно съдържание с приятели. Втората част от партньорството е нещо уникално, което правим за първи път в света. Viber има над 500 стикер пакета, много от тях са платени. Благодарение на много добрите ни отношения с Мтел ние направихме всички стикер пакети, които са с герои на Viber, безплатни за цялата клиентска база на телекома. Ние дори не обвързваме тези пакети с нищо друго, освен с това, регистрираният номер във Viber да бъде на Мтел.

Viber Атанас Райков: Партньорството с Viber показва колко смела компания е Мтел А1 БлогКолко важно е за Viber да си партнира с Мтел?

Това е важно генерално за българския пазар. Ние смятаме, че това е първото толкова дълбоко интегрирано партньорство на тема съдържание и достъп и до такава премиум услуга, каквито са нашите стикери. До момента различни услуги са предлагали допълнителни мегабайти, но с Мтел отиваме доста по-далеч. Добрата новина за клиентите на фирмата е, че това е само началото. С Мтел ни предстоят още стъпки, но все още не мога да говоря за тях. Oсвен това ние смятаме, че така ще наложим една нова мода – телекомите да си партнират по-активно с услуги като нашата. За нас примерът с България също е важен, защото той ще бъде пренесен в други държави.

Защо, според вас, телекомите искат да си партнират с Viber, при положение, че това е услуга, която удря директно бизнеса им?

Всъщност ние влияем върху частта от бизнеса, свързана с есемесите. От друга страна нашата мултимедийна услуга съществено увеличава потреблението на мобилен интернет от страна на клиентите. Ако един потребител е пращал 5 есемеса на месец, с Viber той праща стотици съобщения. Това са стотици мегабайти. Така обръщаме тренда и потребителят започва да ползва много по-активно мобилен интернет. Това носи допълнителни приходи. Телекомите, които гледат така на нещата, показват, че прегръщат иновациите, а не ги е страх от тях. Замислете се и за друго – една компания, която си партнира с нас показва не само смелост, но и се отличава на този толкова конкурентен пазар.

[divider]За партньорството[/divider]

От началото на ноември, в продължение на 3 месеца, клиентите на Мтел ще имат преференциалната възможност да получат безплатен 30 дневен пробен период за 3 GB мобилен трафик до Viber, както и да свалят напълно безплатно над 350 пакета със стикери във водещото чат-приложение. Хиляди клиенти на Мтел ползват Viber всеки ден, като мобилният трафик от мрежата на Мтел към Viber е над 9 TB на месец.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*