Димитър Иванов: В лицето на Мтел имаме истински партньор

Димитър Иванов e мениджър “Обслужване на информационни системи, мрежи и технологии” на Карлсберг България. За изминалата 2015 г. компанията расте пет пъти по-бързо от целия бранш. Пазарният й дял продължава да се увеличава и за 2015 г. той е 22,4% от общия пазар на бира в страната.

Служителите й са близо 500 души, в това число двете пивоварни Шуменско пиво и Пиринско пиво, търговските офиси и депата из страната и административния център в София.

Продуктовото портфолио на Карлсберг България включва разнообразие от брандове – националните бири Шуменско и Пиринско, международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската крафт бира Grimbergen. Перла в короната на Карлсберг България е сайдерът Somersby, който се предлага с четири вкуса – ябълка, круша, къпина и нар. Somersby представлява 62% от категорията на сайдерите в България.

Г-н Иванов, от колко време Карлсберг България работи с Мобилтел и през какви фази е минало партньорството?

Работим с Мобилтел от самото създаване на компанията през 2002 г., когато датската Carlsberg Group купува две пивоварни в България – Пиринско Пиво в Благоевград и Шуменско Пиво в Шумен. Сътрудничеството ни с Мобилтел започна от мобилните услуги, разбира се, след това, като част от системата за управление на готовата ни продукция, добавихме и преноса на данни през APN за нашите складове и търговци. На по-късен етап добавихме и стационарна телефония и гарантиран интернет за голяма част от офисите ни.

Кои са услугите на Мобилтел, които използвате и кои от тях са най-полезни за работата на компанията?

Карлсберг България използва почти цялата гама от услуги, предоставяни от Мобилтел. Мобилна телефония, пренос на данни през APN, фиксирана телефония, гарантиран интернет. Не мога да кажа, че някоя от тях е най-полезна, защото качеството и достъпността на всяка една от тях е от много голяма важност за нашата компания.

До каква степен работата на фирмата ви зависи от телекомуникационните услуги?

Комуникациите на нашите търговци изцяло зависят от мобилната телефония. Складовете и транспорта са изцяло зависими от APN услугата. Работата на офисите ни би спряла, ако го нямаше гарантирания интернет.

А как оценявате партньорството между двете компании?

Мисля, че в случая става дума за истинско партньорство между компании, а не за отношения клиент-доставчик. В лицето на Мобилтел, Карлсберг България има истински партньор, на който може да разчита по всяко време и за всички предоставени услуги.

С какви трудности сте се сблъсквали – опишете случаи, в който е имало трудност и как са решени те от Мобилтел?

През дългогодишното ни сътрудничество е имало много трудности, но всички са преодолявани по най-бързия и ефективен начин. Липсата на покритие в складовете в Шумен беше преодоляно много бързо с монтирането на допълнителни FEM клетки. Друг проблем беше отпадането на свързаността на фиксираната ни телефония, но и този проблем беше бързо преодолян със съдействието на инженерите на Мобилтел.

Обхватът на услугите на Мобилтел се разширява – как това помага на Карлсберг?

Като бързо развиваща се компания, Карлсберг България се стреми да бъде винаги в крак с новите комуникационни и информационни технологии. При наличие на пазара на компания като Мобилтел, можем да сме спокойни, че винаги ще бъдем в крак с най- съвременните услуги в областта. По-високата скорост на пренос, по-бързите комуникации, по-ниските цени – всички те са незаменима услуга, предоставяна ни от нашия партньор.

Как развитието на технологиите помага на компания като Карлсберг България да подобри работата си?

Развитието на мобилните и информационни технологии отговаря на растящата необходимост на компанията от по-достъпни и по-бързи услуги с по-голямо покритие. Ще дам за пример на това един от бъдещите ни проекти за съвместна дейност с Мобилтел: проследяване на местоположението, състоянието и степента на използване на хладилните съоръжения на Карлсберг България. Идеята е цялата информация за хладините съоръжения, които са повече от 10 хиляди, да бъде следена, пренасяна и обработвана с устройства и софтуер, предоставени от Мобилтел.

Carlsberg Group е четвъртата по големина пивоварна компания в света с широко портфолио от марки бира и други напитки. Carlsberg, Baltika и Tuborg са сред осемте най-успешни марки бира в Европа. Компанията има над 45 хиляди служители, а продуктите й се предлагат на над 150 пазара. През 2014 г. глобално Carlsberg Group е продала 37 милиарда бутилки бира.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*