Как да ползвам 4G?

 

От днес Мтел стартира своята 4G мрежа. Това означава, че всеки, който се включи към нея, ще може през своето мобилно устройство да сърфира в интернет в пъти по-бързо от досега. Освен това, през първите три месеца от старта всеки клиент на Мтел може да ползва 4G, без да трябва да доплаща каквото и да било. Готино, нали? Тук обаче идва въпросът какво трябва да направите, за да се включите в 4G мрежата на Мтел? Ето няколко напътствия:

 

3G vs. 4G

Първо, нека ви дадем кратко обяснение с какво точно 4G мрежата е по-добра от по-старата 3G мрежа. За да не ви натоварваме с дълги текстове, сме подготвили кратка инфографика с основните сравнения:

4G Как да ползвам 4G? Мтел БлогКакво ми трябва, за да мога да ползвам 4G?

Трябва да имате:

  1. Устройство, което поддържа 4G. Почти всички нови смартфони и таблети поддържат 4G. За да сте сигурни, проверете на сайта на производителя на вашето устройство. Ако търсите 4G устройство, можете да посетите нашия онлайн магазин – http://www.mtel.bg/ustroystva;
  2. SIM карта, която поддържа 4G. Почти всички по-нови nano и micro SIM карти поддържат 4G. Ако не сте сигурни дали вашата SIM карта поддържа новата технология, можете да пратите безплатен SMS с празен текст на номер 1444, откъдето ще получите бърз отговор. В случай, че картата ви не поддържа 4G, можете да я смените по време на тестовия период с такава, която го поддържа, напълно безплатно във всеки магазин на Мтел;
  3. Операционната ви система (iOS, Android, Windows и т.н.) трябва да е с версия, която позволява ползването на 4G. Принципно най-новите версии на най-ползваните операционни системи поддържат;
  4. Да сте в покритие на 4G мрежата ни. Покритието на 4G мрежата ни можете да видите тук.

4G Как да ползвам 4G? Мтел Блог

Как да настроя мобилното си устройство си, за да ползвам 4G?

Повечето мобилни устройства са настроени, така че автоматично да засичат наличието на 4G мрежа и да ползват нея по подразбиране. Ето как да настроите мобилното си устройство, ако то не е автоматично включено в 4G режим и разполага с най-новата версия на операционната система, която ползва:

  • за устройства, ползващи операционна система Android:
    • Samsung:
      • Настройки -> Мобилни мрежи -> Мрежов режим -> LTE/3G/2G
      • Settings -> Mobile networks -> Network Mode -> LTE/3G/2G
    • Sony:
      • Настройки -> Още… -> Мобилни мрежи -> Режим на мрежата -> LTE (предпоч.)/WCDMA/GSM
      • Settings -> More -> Mobile Networks -> Preferred network type -> LTE (Preferred)/WCDMA/GSM
    • LG:
      • Настройки -> Мрежи -> Мобилни данни -> (натиснете 3-те точки горе вдясно) -> Мобилни мрежи -> Мрежови режим -> 2G/3G/4G авто
      • Settings -> Wirless networks -> Mobile Data -> (натиснете 3-те точки горе вдясно) -> Mobile Network -> Network Mode -> 2G/3G/4G auto
    • HTC:
      • Настройки -> Мобилни данни -> Мрежов режим -> 2G/3G/4G авто
      • Settings->Mobile Data->Network Mode-> 2G/3G/4G auto
    • други:
      • В повечето случаи стъпките са Настройки -> Още -> Мобилни/Клетъчни мрежи -> Мрежов режим, където трябва да изберете режим, в който да е включено 4G/LTE
  • за устройства, ползващи операционна система iOS на Apple:
    • Settings -> Celluar -> Cellular Data Options -> Voice & Data -> LTE
  • устройства, ползващи операционна система Windows:
    • Настройки -> Мрежа и безжична връзка -> Мобилна мрежа и SIM -> Настройки на SIM карта -> Най-висока скорост на връзката -> 4G
    • Settings -> Network&Wireless -> Mobile+Sim -> SIM Settings -> Highest connection speed -> 4G

Не забравяйте да:

  • проверите дали сте успели да се свържете с 4G мрежата на Мтел – ако сте успели, на дисплея на устройството ви в съседство с чертичките за силата на сигнала ще се изпише „4G” или “LTE”.
  • се абонирате за някоя от нашите допълнителни екстри с допълнителни MB, в случай че имате нужда от още повече мобилен интернет – http://www.mtel.bg/ekstri-za-tarifen-plan

Ако имате нужда от повече информация, не забравяйте, че можете по всяко време да посетите www.mtel.bg, да се обадите на *88 или да попитате в някои от нашите магазини.

Още по темата

  1. Здравейте, бих искал да попитам дали използването на 4g (LTE) харчи по-бързо мобилният ми интернет, отколкото 3g? Ако отговорът е “да”, според вас ако мина на 3g освен, че ще спестя интернет, ще имам ли някакви проблеми като цяло? Благодаря предварително.

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте, 4G не изразходва повече мегабайти от 3G мрежата, просто има над три пъти по-висока скорост и прави всичко в интернет по-бързо. Няма проблем и негативен ефект от това да превключвате между 4G и 3G мрежите по всяко време, което пожелаете.

  2. Галин Генчев says:

    Защо нямам 4G обхват в затворено помещение, а само навън,когато съм у дома получавам SMS че някой ме е търсил,като мина на 3G всичко е наред.Телефона ми е Samsung galaxy note 4 и сим картата ми е от новите с 4G.

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте,
      Моля да ни предоставите ваш телефон за връзка, за да ви съдействаме. Моля да изпратите номера и да ни пишете с повече информация на customerservice@mobiltel.bg

  3. Румен Иванов says:

    Здравейте, доскоро бях абонат на Теленор—вече съм на МТЕЛ …. живея в центъра на Разград .апаратът ми е Samsung Note 3…..и не може да се свърже с 4G мрежата на Мтел..и логично питам ….ЗАЩО ???

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте,
      Моля да ни предоставите ваш телефон за връзка, за да ви съдействаме. Моля да изпратите номера и да ни пишете с повече информация на customerservice@mobiltel.bg

  4. Игор Хинов says:

    Здравейте,
    Имам следния въпрос:
    Сим картата ми поддържа 4G. Апаратът е iphone 6. При опит да включа LTE ми се изписва, е клетъчната мрежа т.е вашата не е сертифицирана от доставчика т.е от вас за LTE на iphone и сигналът остава на 3G. Какъв коментар бихте направили?

  5. Nikola Ivanov says:

    Абонат съм ви от доста години,като досега хващах 2g откакто сте пуснали 4g спокойно хващам 3g .Мисълта ми е след 31 юли ще продължа ли да хващам 3g без някакво доплащане?

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте, можете да ползвате апарата си с всички поддържани от него стандарти на GSM мрежата. Условието е да имате номер с активни услуги и тарифен план с мобилен интернет.

  6. Йордан says:

    Здравейте, използвам iphone 4s който поддържа само 3G това означава ли че няма да мога да ползвам мобилен интернет повече с това устройство, или след изтичането на тест периода ще мога да се свързвам към 3G мрежата, защото сега мога да използвам само wifi въпреки че към абонаментния ми план е включен мобилен интернет не мога да се свържа с него, тъй като от настройките на телефона мога да избера само 3G?

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте,
      iPhone 4S 16/64GB работи на 900 MHz; 1800 MHz; 1900 MHz; 850 MHz; UMTS (3G), не поддържа LTE технология.
      Не би трябвало да имате проблем да използвате всяка от поддържаните честоти за достъп до интернет.
      Ако желаете, можете да се свържете отново с нас и да предоставите номера си за да се провери на какво би могло да се дължи затруднението при ползване на UMTS мрежа.

  7. Здравейте!
    Искам да попитам как да проверя колко мегабайта съм изразходвал и колко ми остават от 4G мобилният ми интернет?

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте,
      Проверка на изразходваните мегабайти можете да направите по следните начини:

      1) http://www.mtel.bg > Моят Мтел > Сметки и фактури > Текущо потребление;
      2) Автоматичното меню на *88 > 1 „Текуща сметка, фактури и отстъпки“ > 3 „Отстъпки“ – Можете да чуете оставащото количество мегабайти с максимална скорост;
      3) Мтел менюто на вашия телефон > Mtel info > Moyata smetka > Otstapki – показва се използвано и оставащо количество мегабайти с максимална скорост;
      4) На адрес: m.mtel.bg/surf, който изписвате в браузъра на телефона. При проверката е важно апаратът да бъде в режим за използване на мобилни данни, не през Wi-Fi мрежа.
      Включените в тарифния Ви план мегабайти на максимална скорост са валидни както за 3G, така и за 4G мрежата.

  8. илиян says:

    здравеите искам да попитам един въпрос свързан с 4g-то понеже четох че настоящите абонати тествали услугата ще продължат да имат достъп до 4g мрежата след 31 юли .Въпросът ми е след 31 юли ако си сменя телефонния апарат с друг подържащ 4g но остана пак на същия план ще продължа ли да имам достъп 4g мрежата или не

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте, смяната на апарата няма отношение. Условията за използване на мобилен интернет в 4G се запазват според ползвания от Вас абонаментен план или екстра. След изтичане на тестовия период, всички клиенти, които са ползвали мобилни данни в 4G мрежата на Мтел, ще продължат да имат достъп до нея, без промяна и без начисляване на допълнителни такси. В случай, че до този момент не сте ползвал 4G мрежата, бихме Ви препоръчали след 31.07.2016 да се информирате за актуалните цени и условия от нашия сайт.

  9. Калина says:

    Здравейте! Опитвам се да си включа 4G, но не се получава. Сим картата ми поддържа 4G, телефонът ми е iPhone 6S 64GB, направих настройките, превключих на LTE, но горе все още показва 3G. Възможно ли е проблемът да е от това, че живея в кв. Драгалевци, който е краен за София?

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте,
      Необходим ни е ваш телефон за връзка, за да можем да ви съдействаме. Моля да изпратите номера и да ни пишете с повече информация на customerservice@mobiltel.bg

  10. Сияна Георгиева says:

    Здравейте,
    Имам 2 въпроса. 4G изразходва ли повече MG от 3G мрежата? И може ли веднъж щом съм активирала 4G ( и имам опция да избера отново 3G от менюто) какво става ако отново се върна на 3G мрежа?
    Поздрави

    • Здравейте,

      4G не изразходва повече мегабайти от 3G мрежата, просто има над три пъти по-висока скорост и сваля и прави всичко в интернет по-бързо. Няма проблем и негативен ефект от това да превключвате между 4G и 3G мрежите по всяко време, което пожелаете.

  11. Данчо says:

    Защо ме таксуваха 0.49 лева при смяна на картата за 4G и защо нямам 4G обхват в затворено помещение, а само навън.
    За първия въпрос имам някакъв отговор, момичето се опита да прехвърли номерата на тлф от старата на новата сим карта, не успя, апаратурата била развалена, така ми каза, вероятно това е таксувано, не получих услугата, жалко. За втория сигурно още нямате мощност на сигнала ли.

    • Здравейте,

      Съжаляваме, ако е станала грешка при смяната на вашата SIM карта. Това е напълно безплатно при нас до 31-ви юли. Относно обхвата – силата му зависи от много фактори като разстояние до най-близката базова станция, сгради и други препятствия между нея и вас, натовареност и т.н. Към момента Мтел има покритие от над 75% от населението на България. Покритието на 4G мрежата ни можете да видите тук – http://www.mtel.bg/4G. В момента продължаваме изграждането на нови 4G базови станции, което ще продължава да подобрява покритиети ни и силата на сигнала.

  12. Даниил says:

    Смс отчете че картата е ок, покритие има, телефон, настроен е на 4G,само няма 4G то. Какво правим?

    • Здравейте,

      За да сте сигурни, че сте в покритие на 4G мрежата ни, проверете на картата тук – http://www.mtel.bg/4G. Ако сте в покритие, но не се свързвате с 4G мрежата причините може да са голямо разстояние до най-близката базова станция, сгради между нея и вас, които пречат на сигнала, натовареност на станцията и др. В момента разботим усилено за изграждането на все пвоече 4G базови станции, което ще увеличи покритието ни и силата на сигнала.

  13. Теодора Цветанона! says:

    Здравейте! Изполдвам samsung galaxy s3neo! Изчетох доста и пише,че телефона ми поддържа4G мрежа,картата също.В покритие и съм от София! Влизам в настройки и всичко опикано стъпка по стъпка.но ми изписва HSPD i gsm за избор.но никъде не намерих избор за 3G.4.G lite и така нататък!! Имам вариант режим пэрвите два които съм посочила!

  14. Невена says:

    Здравейте!

    Прочетох коментарите, но не ми стана ясно, затова да попитам и аз – след 31-ви юли, когато изтече пробният период на 4G мрежата, тези от нас, които сме го използвали активно, ще трябва ли да плащаме нещо допълнително към месечната си такса?

    • Здравейте,

      Всички клиенти, които са тествали 4G мрежата на Мтел през тестовия период ще продължат да имат достъп до нея без допълнително заплащане и след него.

  15. Димитър Димитров says:

    От 2012 г. имам мадем ZTE MF190 HSDPA .В указанията вградени в модема е записано че е 3G.Как мога да проверя това?

    • Здравейте,

      Техническите характеристики на USB модем ZTE MF190 HSDPA са:
       Data speed – 7.2Mbps
       2G Network – 1800MHz/900MHz
       3G Network – WCDMA/HSDPA/HSUPA 2100MHz and 900MHz
       Съвместим е с операционните системи Windows XP (SP2 and later),Windows Vista (32bit),Windows Vista (64bit),Windows 7, MAC (10.4 later)

      При стартиране на модема, настройката на мрежата е зададена по подразбиране да е на 2G/3G автоматичен, което означава, че ако има налична 3G мрежа модемът ще се свърже автоматично в нея.

  16. Здравейте. Клиентите на Bob могат ли да ползват 4G мрежата през тестовия период , а и след това ? При мен се оказа, че SIM картата ми не поддържа 4G при изпратен SMS на 1444. Всичко друго като устройство и обхват е налице

    • Здравейте,

      Да, достъп до 4G/LTE мрежата е предоставен на всички БОБ потребители, но за да могат да я изпозват, те трябва да отговарят на следните условия:
       Да използват устройство, което поддържа 4G;
       Да използват SIM карта, която поддържа 4G (трио SIM, нано и микро SIM);
       Операционната система на смартфонът (iOS, Android, Windows и т.н.) да е версия, която позволява ползването на 4G;
       Да бъдат в покритие на 4G мрежата ни.

    • Здравейте,

      Този модел смартфон има 2 версии, от които само едната поддържа 4G(LTE) мрежа. Това което сте забелязали в настройките на апарата като GSM/WCDMA, всъщност е 2G/3G режим. Ако в същото меню на настройките фигурира GSM/WCDMA/LTE(4G) означава, че телефонът ви потдържа 4G и когато го настроите на такъв режим, ще можете да използвате 4G мрежата на Мтел.

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте,
      Необходима ви е единственно активация на APN (входна точка за интернет достъп), за да се възползвате. Препоръчваме ви да изберете подходящ предплатен пакет за интернет.

  17. Христинка says:

    След тези 3 месеца тест период. Нещо допълнително ли ще плащаме за 4 g мрежата?

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте,
      През първите три месеца от старта до 31 юли всеки има достъп до 4G без допълнително заплащане. Ползването на мобилен интернет в 4G мрежата се таксува според ценовите условия за ползване на мобилен интернет в абонаментия ви план. Всички клиенти, които са тествали 4G мрежата през тестовия период, ще продължат да имат достъп до нея без допълнително заплащане и след него.

  18. Лорд Светкавица says:

    Защо не обяснено как се настройват апарати на Блякбери?
    Не всички са с Андроид още…

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте,
      Очаква се скоро потребителите на BlackBerry да получат update, който ще им позволи да изберат 4G като мрежови режим.

  19. Борислав Бончев says:

    Господа от Мтел, да разясните проблема с BlackBerry телефоните.
    Каква е причината да не мога да се свържат към вашето 4г, а същевременно същите телефони нямат прблем с мрежата на Теленор?
    След споделяне на проблема с официалния канал на BlackBerryHelp отговориха, че проблема не е техните телефони, а в оператора.
    От вашия support ми казват да съм чакал и да сме надявали BlackBerry да реагират възможно най-бързо.
    Недовършена и некачествена услуга сте пуснали – ФАКТ!

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте,
      Очаква се скоро потребителите на BlackBerry да получат update, който ще им позволи да изберат 4G като мрежови режим.

  20. Димитър Димитров says:

    Днес си смених картата с такава, която поддържа 4G, но така и не се свързах с 4G мрежата. Телефонът е Microsoft Lumia 640. В настройките “Най-висока скорост на връзката”, трябваше да се появи 4G, а там се визуализира “3G, само 3G и 2G”. На картата https://www.mtel.bg/4G се вижда, че има покритие в голяма част на Велико Търново, но аз не открих такова място. Ще изпратя точно местоположение, модел на смартфона и мобилен номер, ако това ще помогне да може да се ползва услугата.

    • Ваня Божилова-Стоянова says:

      Здравейте,
      Освен да сте в район на покритие и картата ви да поддържа 4G, необходимо условие е и телефонът ви също да поддържа 4G. За да сте сигурен, можете да проверите на сайта на производителя на вашето устройство, на http://www.mtel.bg (за устройствата, които се предлагат от Мтел) или чрез обаждане на *88.

    • Здравейте,

      По време на тестовия период ще следим колко хора ползват нашата 4G мрежа и какъв трафик на мобилен интернет правят. На база на тези данни ще изготвим конкурентни оферти за ползването на 4G след изтичането на тестовия период.

  21. Евгени Иванов says:

    Проверих дали картата подържа 4G ,получих sms че подържа. Обадих се на оператор и ми потвърдиха че в моя град има 4G. Следвах инструкциите на сайта за настройка . Рестартирах но така и не се свързах с 4G . Iphone 6 закупен от Мтел.

    • Здравейте,

      За да направим проверка защо не можете да се свържете, моля да ни предоставите номер на телефон, адрес на ползване и номер, на който да се свържем с Вас.

    • Здравейте,

      В момента Мтел използва т. нар. “refarming” на наличните си честотни ленти, за да използва свободния ресурс от 2G и 3G мрежата си за предоставянето на 4G. Полагаме непрекъснати усилия да освобождаваме все повече ресурс, за да го ползваме за 4G. В момента, в който получим допълнителните 5MHz от Комисията за регулиране на съобщенията, което очакваме много скоро, това ще увеличи значително наличния честотен ресурс и максималната скорост в 4G мрежата ни ще достигне 130 Mbps.

  22. Йордан Симеинов says:

    ТО ОБХВАТЪТ ВИ ЗА ТЕЛЕФОНИЯ ВЗЕ ДА ВУ КУЦА,СЕГА ПЪК И 4 ДЖИ! ВИЖТЕ КОЛКО АБОНАТИ СТЕ ЗАГУБИЛИ ЗА ЕДНА ГОДИНА!

    • Здравейте,

      Ако имате проблем с нашата мрежа, моля да ни предоставите населеното място, където изпитвате затруднения с връзката, Ваш адрес, модел на вашето устройство и номер, на който да се свържем с Вас.

  23. Валентин Иванов says:

    Супер! Похвално! Но да попитам, защо в село с над 1300 човека население все още няма 3G (страх ме е да попитам за 4G)??? Настройки, всичко е ОК, но….
    Говоря за с. Габаре, Врачанска област.
    Поздрави! 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*