„Развитие на магазинната мрежа” е нов отдел в структурата на компанията – колегите в екипа обаче имат достатъчно опит, за да се справят с основното си предизвикателство: постоянната борба с времето.
Самият факт, че в случая на отдел „Развитие на магазинната мрежа” става въпрос за новосформиран екип, е показателен как Мтел се развива с времето. Изключителната рутина, с която седемчленният тим се справя със задачите си, пък е показателен за друго: компанията има в редиците си истински професионалисти.
Създаден в началото на 2016 г., отдел „Развитие на магазинната мрежа” се занимава с, да, познахте, търсенето на локации, подписването на договори, ремонтните дейности и поддръжката на магазините на Мтел. Цветомир Великов, координатор в отдела, разказва: “Идеята на основаването на екипа е вече всичко да се случва в една стая, защото преди комуникацията беше по-сложна. Процесът вече е заключен и реално е по-лесен за управление”. А дали новият начин на работа е по-ефективен: “Разбира се, казва Цветомир, вече можем да вземем решение с една дума, няма нужда да пишем мейли по цял ден”.
Начело на отдела, който представя пред света Мтел като добър наемател, е Борислав Стойнев. Той се присъединява към компанията в края на 2015 г., носейки 15-годишен опит от идентична позиция в конкурентна компания. Всички останали членове на екипа, както можете да се убедите от визитките им, имат дълъг стаж във фирмата и достатъчно опит да се справят с постоянната “борба с времето”. Именно това, по думите на всички в екипа, е основното предизвикателство пред тях.
[divider]Защо създадохме “Развитие на магазинната мрежа”[/divider]
В основата на създаването на „Развитие на магазинната мрежа” е целта на компанията постоянно да разширява броя на своите магазини. Към момента те са над 170 в цялата страна, като към тях прибавяме и над 70 от мрежата на blizoo, която вече е част от Мтел. Борислав Стойнев обяснява, че целите колко нови локации ще бъдат отворени и колко – реновирани, се поставят за пет години напред и са свързани с постоянен растеж. “Продължаваме да търсим нови локации, да реновираме и релокираме магазини, осигуряваме приятна обстановка за клиентите, а колегите решават ежеминутно всички проблеми, които възникнат в мрежата,” разказва Борислав.
Дейността на екипа е тясно свързана с тази на екипите по продажби. Именно оттам идва посоката колко нови магазина трябва да бъдат отворени и къде. Разбира се, тези решения стъпват и на много проучвания, например за човекопотока по различните улици. Генералното правило е, че най-важният фактор за отваряне на магазин в даден български град е неговото население и след това покупателната способност на жителите в него. Сред целите за следващите години е отварянето на магазини и в градове с население под 10 хиляди.
А как се определя самата локация? “Традиционно търсим магазини на пешеходната улица, след това и на големите улици, където има голям трафик на коли,” обяснява Борислав. Важни показатели са и къде е търговската част на даден град или квартал, както и къде е административният център, като например сградата на общината. Магазините на конкуренцията, разбира се, също са от значение. Борислав казва, че да намериш подходящия магазин преди останалите е много голямо предизвикателство – “като битката не е само с мобилните оператори, но и с банки или аптеки.”
Разбира се, има и причини един магазин да бъде преместен. Откриването на нов търговски център е една такава. Това променя динамиката на човекопотока, търговската улица в един град може да стане второстепенна и да се наложи релокация.
След като мястото на магазина е харесано – което е задължение на Борислав и колегите му Милен Георгиев и Магдалена Маринова – започват преговорите с наемодателите. Борислав казва, че те никога не са лесни. “Всеки човек е различени ние трябва да се напасваме към наемодателите, като същевременно да защитаваме интересите на компанията ни”.
Има и много куриозни ситуации. Магдалена разказва за случай, в който харесаното помещение се дели между различни собственици. “И се оказва, че трябва да преговаряш с две различни страни, което е много объркващо и трудоемко”.
[divider]Следва проектирането на новия Мтел магазин[/divider]
Старши строителните инженери Захарий Кожухаров и Димитър Илиев подготвят и преглеждат проектите за различните процеси и предават работата по обекта на съответните фирми. И тук има забавни ситуации. “Когато се събаря един магазин, могат да се открият съкровища. Никога не знаеш какво се крие зад една съборена стена,” казва Борислав Стойнев.
Строителните работи се случват и във вече съществуващите магазини. Дори в момента много от локациите се обновяват, като се уеднаквяват по един стандарт за вътрешен дизайн.
Отговорностите на отдел „Развитие на магазинната мрежа” не приключват с предаването на ключа за завършената локация на нейния управител. Даже напротив, двама души от екипа – Антон Анастасов и Цветомир Великов, се грижат за поддръжката и всеки един проблем, който изникне, ден и нощ. Самите ремонтни дейности също се извършват след работно време. Целта е клиентът да не разбере, че е имало проблем и кога е бил оправен.
A такива не липсват. Борислав буквално спира Антон и Цветомир на вратата, за да останат за интервюто с Mteller. След него двамата излитат към новооткрития магазин на софийския булевард “Княгиня Мария-Луиза”. А и по принцип екипът постоянно пътува, както в София, така и в цялата страна. Все пак сроковете трябва да се спазват.
[divider]Визитки[/divider]
Захарий Кожухаров
Старши строителен инженер
Работя за компанията от близо 10 години, които мога да определя като динамични, пълноценни и изпълнени с предизвикателства. Свободното си време обичам да прекарвам в компанията на моето семейство, най-вече в разходки сред природата и далеч от градския шум.
Какво не трябва да отсъства от един Мтел магазин?
Компетентни и мотивирани служители, готови да посрещнат всеки клиент с усмивка.
Антон Анастасов
Координатор
Работя в Мтел вече 10 години. Хобитата ми са риболов, колоездене и екстремни спортове, при които мога да почувствам прилив на адреналин.
Какво не трябва да отсъства от един Мтел магазин?
Компетентност, креативност, вежливо обслужване и много усмивки.
Милен Георгиев
Специалист
Работя в Мтел от 5 години. Хобито ми е свързано с каране на колело – по всяко едно възможно време.
Какво не трябва да отсъства от един Мтел магазин?
Позитивна атмосфера.
Борислав Стойнев
Мениджър
Работя за Мтел от края на 2015 г. Работата ни е свързана с намиране на най-подходящите локации за нови магазини на компанията в България. В свободното си време обичам да пътувам, а това съчетано с работата е най-голямото удоволствие, което човек може да изпита.
Какво не трябва да отсъства от един Мтел магазин?
Отношението към Клиента – просто трябва да го носиш на ръце и всичко ще е наред. И, разбира се, добра атмосфера и сплотен колектив.
Магдалена Маринова
Експерт
Всъщност работя в Мтел от много отдавна. Започнах в магазин през 2001 г., оттогава съм преминала през няколко длъжности и съм се занимавала с различни дейности, като всяка една от тях е била интересна и полезна за мен. Харесва ми да експериментирам със здравословни рецепти, да съчетавам различните вкусове на суровите продукти и да наблюдавам реакциите на потърпевшите – т.е. на моето семейство.
Какво не трябва да отсъства от един Мтел магазин?
Търговският хъс на служителите.
Димитър Илиев
Строителен инженер
В Мтел работя от 15 години. Работата ми е да организирам изграждането и ремонта на магазинната мрежа на компанията в съответствие с корпоративния дизайн. Хобито ми е спорт. През лятото обичам да карам уиндсърф, а зимата – ски.
Какво не трябва да отсъства от един Мтел магазин?
Доброто настроение и усмихнати и доволни клиенти и колеги.
Цветомир Великов
Координатор
Работя в компанията от началото на 2011 г. Обичам да правя нещо с ръцете си, да “човъркам разни работи”, да гледам футбол, а от две години цялото ми свободно време е посветено на моята дъщеря.
Какво не трябва да отсъства от един Мтел магазин?
Усмивките от лицата на нашите колеги, които показват духа на компанията.