Съвсем скоро от Microsoft съобщиха, че са постигнали споразумение за придобиването на социалната бизнес мрежа LinkedIn. От американския технологичен гигант обявиха още, че LinkedIn ще продължи да функционира като самостоятелна компания и ще запази своята култура и независимост.
В същото време съоснователят на Microsoft Бил Гейтс коментира, цитиран от световните медии, че в сделката вижда възможност за изграждането на бизнес мрежа за работещия свят по начина, по който Facebook го е направила за социални общности.
Защо, обаче, профилът ви във LinkedIn НЕ трябва да прилича на този във Facebook и какво трябва да направите, за да имате успех в социалната бизнес мрежа? Вижте съветите на Северина Щракова от HR-екипа на Мтел, която се занимава с привличане на таланти. Северина има девет години опит в сферата на човешките ресурси. В Мтел отговаря за привличане на таланти с търговски и ИТ профил, както и за студентските инициативи и взаимоотношенията с университетите.
1. Сложете си представителна профилна снимка:
Мислете за профила си в LinkedIn като за ваше CV и спазвайте основните правила, които важат и при неговата подготвка. Започнете от профилната снимка – препоръчително е да бъде представителна, а не такава, каквато бихте използвали в други социални мрежи. Снимката е първият визуален контакт с потребителите, които разглеждат профила ви. В повечето случаи това са работодатели, хора от агенции за подбор на персонал, ваши бъдещи или настоящи колеги, някой от вашата сфера на дейност. Затова снимка от абитуриентския бал, сватбата или от плажа не е приемлива тук.
2. Ползвайте собственото си име:
Не си измисляйте имена, а ползвайте вашето собствено и избягвайте псевдонимите. Linkedin е социална мрежа за бизнеса. Тук никой не търси информация за личния ви живот. Обърнете внимание и на e-mail адреса, който посочвате за контакт. Mutsy854@yahoo.com не е добър вариант.
3. Обърнете внимание на полето „Summary“:
Тук е мястото, където можете да откроите най-важното от автобиографията си, като поставите фокус на позицията, която заемате в момента (ако има такава). Ако напишете няколко изречения защо харесвате работата си, това ще придаде на профила ви индивидуалност. Включете тук информацията как хората могат да се свържат с вас.
4. Ползвайте ключови думи:
Като добавяте към профила си информация за своя професионален опит, ползвайте ключови думи. Специалистите по подбор на персонал използват различни команди при търсене в социалните мрежи и така имате шанс профилът ви да бъде по-лесно открит и забелязан. Отбележете всички проекти, по които сте работили през годините, като ползвате линкове към тях.
5. Поддържайте профила си актуален:
Споделяйте статуси, както и интересни статии, за да привличате вниманието на останалите участници в социалната мрежа с качествено съдържание. Присъединете се към групи по интереси в сферата, в която искате да се развивате.
6. Връзките са важни:
Ако сте чували, че за да си намериш добра работа в България трябват “връзки”, то знайте, че в LinkedIn те със сигурност помагат. Само че тук под “връзки” се има предвид да бъдете свързани с възможно най-много хора и организации в социалната мрежа. Знайте, че профилът ви в LinkedIn започва да „работи“, ако имате поне 100 контакта.