Mteller е вътрешното списание на Мтел, което дълги години се издава само за служителите, а днес вече е достъпно и онлайн за всички, които се интересуват от живота в компанията.
Всичко започва в далечната 2006 година…
[divider]Преди Mteller[/divider]
Всъщност започва малко преди това. В началото е Мтел Ревю – списание, което се разпространява сред клиентите на компанията и включва основно информация за продуктите и услугите ни. През 2003 година то е заменено от Списанието на Мтел, което освен новини за Мтел и новите технологии, включва и различни лайфстайл истории – мода, спорт, автомобили, храна, интервюта със знаменитости и т.н. И двете издания се радват на завидна популярност и печелят симпатиите на клиентите. Но това са Мтел Ревю и Списанието, не Mteller, затова прескачаме до 2006 година.
[divider]Началото[/divider]
Та, тогава излиза първото списание Mteller – 40 страници пълноцветен печат, с информация за актуални събития от живота на Мтел, новите технологии и телекомуникациите. Какво му е новото и различното, ще кажете? Тази версия на списанието се разпространява само сред служителите на компанията, поради което в него вече има много повече информация от и за тях. Фокусът този път е не само брандът Мтел, а и животът в и с участието на компанията, разказан през очите на нейните служители. Което води до следващия въпрос:
[divider]Защо Mteller?[/divider]
Ето как отговаря тогавашният редакционен състав:
„Духът на Мобилтел не е просто механичен сбор от личности. В него всички ние, мъжете и жените на Мобилтел, сме вплели по нещо от собствените си въжделения, възторзи, радости, съмнения, безпокойства, с две думи – от съдбите си. Опитахме се да уловим частица от този дух и да го пренесем върху хартия. И тъй като всеки дух се стреми да излезе от бутилката си, най-добрият начин за това е да му дадем думата. А кой би го направил по-добре, ако не някой разказвач? Ето така се роди Mteller – човекът от Мtel, който разказва.“
И както се оказва, истории и разказвачи има много, защото в момента четете брой 45 на Mteller – 10 години по-късно.
[divider]Първият брой[/divider]
Темата на пилотното издание е представянето на първия телефон BlackBerry в България (от Мтел, разбира се). Събитието е отбелязано с парти на морето в присъствието на служители и много родни знаменитости, за чието настроение се грижи легендарната група Earth, Wind & Fire. Яко, а?!
В първия Mteller са включени още интервю с тогавашния изпълнителен директор Сеп Винацер, представяне на отдел „Интегрирани телекомуникационни решения“, новини от mobilkom austria group (сега Telekom Austria Group), информация за спонсорски проекти, сред които турнирът по шах Мтел Мастърс, блиц интервю с един от мениджърите в компанията и неговата асистентка, илюстриран с техни шаржове, репортажи от тимбилдинги (сред които прави впечатление материалът „Жени преоткриват себе си…“) и любимата на много от служителите навремето рубрика, представяща новородените бебета на колегите в Мтел обществото.
Част от рубриките съществуват и до днес, като Display, Silhouette и Sponsorships, например.
[divider]През годините[/divider]
След култовия си първи брой списанието привлича вниманието на служителите и започва да набира скорост. Събития, разбира се, не липсват.
На страниците на Mteller са отразени множество популярни концерти в страната, организирани от или с подкрепата на Мтел, с участието на хитови родни изпълнители и световни звезди като Шаги, Кели Роуланд, Соник и Енрике Иглесиас.
Представени са също редица изложби: „Земята отвисоко“ – първата, разположена на „Моста на влюбените“ до НДК, изложбата с експонати, изработени по скици на Леонардо да Винчи, изложбата с творения на Пабло Пикасо, както и серията конкурси за съвременно българско изкуство.
Спортът също намира своето достойно място в Mteller – чрез подкрепяните от компанията спортисти, отбори и федерации, сред които Петър Стойчев, преплувал Ламанша, световният шампион по шах Веселин Топалов, носителката на Европейската купа по сноуборд Александра Жекова, Българската федерация по лека атлетика, с която Мтел организира „Мтел атлетика за младежи“, Българската федерация по ски, организатор на стартовете за Световната купа по ски в Банско със съдействието на Мтел, националният отбор по футбол, серията турнири по плажен волейбол Mtel Beach Masters и още много други.
Представяни са многократно и различните социални проекти, подкрепяни от Мтел през годините, както и всички издания на конкурса за журналистически материали Mtel Media Masters, чиито специални гости са били Фредерик Бегбеде, Лаура Ескивел и Елиф Шафак. А гости в рубриката Clients Talking („Клиентите говорят“) са били и продължават да бъдат много известни лица и големи компании, които са наши дългогодишни клиенти и партньори.
Новите технологии намират своето място в списанието под формата на репортажи от ежегодния GSM конгрес в Барселона, представяния на актуални модели телефони, нови приложения за смартфони, поглед към иновациите и бъдещето на технологиите и телекомуникациите. Всички, разбира се, представени от служители на Мтел.
От страниците на Mteller, под формата на интервюта, разкази и фоторепортажи, са издадени детайли от работата на почти всички екипи в компанията, както и от личния живот на много служители и мениджъри.
И, разбира се, вътрешните събития. Коледни партита, стратегически срещи, майсторски класове, стажантски програми, тимбилдинги, благотворителни базари, ски, сърф и тенис училища, вътрешни инициативи, конкурси, награди и така нататък, и така нататък… Ако се е случило, било е отразено в Mteller. Ако не е – или е било строго секретно, или е било твърде пикантно, или не е било толкова значимо.
[divider]Зад кулисите[/divider]
Зад тези 45 броя на Mteller стоят екипът на „Корпоративни комуникации“ на Мтел през годините, множество служители на компанията, влезли в ролята на репортери за списанието, и немалко агенции, журналисти, дизайнери, художници, фотографи, стилисти, гримьори и коафьори, които са работили за придаване на финалния вид на изданието. Плод на техните съвместни усилия са десетките интервюта и фотосесии, стотиците страници текст, хилядите обработени и необработени снимки, дизайнът, печатът, публикуването и разпространението на Mteller. А те са съпътствани от безброй разговори, срещи, пътувания, забавни и не толкова забавни истории. Но за тях – друг път.
[divider]И така до днес[/divider]
От 2015 година списанието не се отпечатва на хартия по препоръка на служителите и като част от корпоративната социална отговорност на компанията. Вместо това е вече изцяло електронно и е достъпно и за нашите клиенти. Защото искаме да покажем как изглежда компанията отвътре, кои са хората, които стоят зад продуктите и услугите на Мтел, и как работят и живеят те. И защото вярваме, че историите им са интересни и си струва да бъдат прочетени от повече хора.