7 полезни съвета за услугата роуминг

Има три неща, които пътуващият човек проверява преди дълъг път – паспорта, парите и застраховката. Липсата им може да се окаже съдбовна. Останалите пропуски само носят неприятности.

Няма да се почувствате много добре, ако например се окаже, че нямате активиран роуминг или сте с неподходящ план за пренос на данни. Дори да сте си забравили парите и застраховката, няма как да се обадите на приятел или близък, за да ви помогне. Ето защо, когато проверявате споменатите паспорт, пари и застраховка, е хубаво да проверите и как стоят нещата с вашия мобилен телефон.

По-долу може да видите седем важни въпроса за роуминга, които зададохме на нашите експерти. Ето какво ни отговориха те.

[divider]7 въпроса за роуминга[/divider]

Какво е задължително да се направи, преди да се пътува в чужбина?

Преди заминаване трябва да проверите дали услугата роуминг е активирана за вашия номер, услугите на кои местни оператори можете да използвате, както и цените за разговори и мобилен интернет в дадената страна.

Проверката за наличието на услугата можете да направите като се свържете със наш сътрудник на *88, в профила си на www.mtel.bg, чрез приложението “Моят Мтел” за смартфони или менюто Мтел+ за по-стари телефони, както и в магазин на Мтел. Местните оператори, които можете да ползвате, и цените към тях можете да проверите на нашия сайт или като се обадите на *88.

В случай че вече сте в чужбина и не можете да провеждате разговори или да сърфирате в интернет, някои от възможните причини са:

  1. Нямате активирана услугата роуминг;
  2. Не сте рестартирали телефона си, когато сте пристигнали в съответната страна;
  3. Не сте избрали препоръчителен оператор за страни, които не са част от ЕС. Опитайте да изберете оператор ръчно от менюто на телефона. Справка за препоръчителните оператори можете да намерите тук;
  4. Картата ви е била спряна поради надвишен кредитен лимит или неплатени задължения;
  5. Опитвате да наберете български номер, започвайки с 08XXXXXXXXX, но не успявате. Това е така, защото, когато сте извън страната, е необходимо да избирате номерата в България с международния ни код – започвайки с 00359 или +359;
  6. Ако вече сте направили проверка за изброените възможни причини, но въпреки това нямате възможност да избирате, можете да се свържете с оператор на безплатния за всички клиенти на Мтел на територията на ЕС номер 0035988137. Ако разполагате с карта на друг оператор, можете да ни потърсите на номер 00359888088088.
А ако не искаме да ползваме никакъв интернет в роуминг?

Ако не желаете да ползвате мобилен интернет, когато сте в роуминг,  трябва да проверите настройките на телефона си. Функцията Data Roaming трябва да е изключена.

роуминг 7 полезни съвета за услугата роуминг А1 БлогС Mtel Europe Unlimited няма да има нужда да се притеснявате колко ще платите за интернет в роуминг. Снимка: shutterstock

Какво е Mtel Europe Unlimited?

Пакетът Mtel Europe Unlimited струва 6,90 лева на ден и включва 1000 безплатни изходящи и входящи повиквания, 1000 безплатни SMS-а и 200 MB безплатен интернет в Европейски съюз, Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Турция. След изчерпване на включените минути и SMS-и се прилагат цените на активирания основен роуминг тарифен план. След достигане на включеното потребление от 200 МВ Мтел спира достъпа до мобилен интернет, т.е. това е максимален обем трафик на данни за мобилен интернет, включен в дневната такса от 6,90 лв. След изтичане на съответното денонощие (след 23:59 часа българско време ) достъпът се възстановява.

Как да активирам Mtel Europe Unlimited? 

Mtel Europe Unlimited се активира в допълнение към използвания от вас основен роуминг план. Можете да го активирате, като изпратите SMS с текст OK на номер 1753 през профила си в www.mtel.bg, през автоматичното меню на *88 или в магазин на Мтел.

Има ли възможни проблеми при настройките? Трябва ли да внимаваме за нещо?

Ако в менюто за настройки на вашето устройство съществува опцията EU Internet или EU Roaming, то тя трябва да е изключена, за да не влиза в конфликт с вашия роуминг тарифен план.

Ако на единия ден искате да ползвате Mtel Europe Unlimited, а на следващият – не, какво правите?

Пакетът Mtel Europe Unlimited е дневен. Таксата се начислява единствено при условие, че в рамките на деня  е генериран трафик, подлежащ на таксуване (входящ или изходящ разговор, изходящ SMS или пренос на данни в роуминг). Можете да изключите Mtel Europe Unlimited по всяко време като изпратите SMS с текст STOP на номер 1753 през профила си в www.mtel.bg, през автоматичното меню на *88 или в магазин на Мтел.

Възможно ли е да се задейства роуминга ви, ако сте в България?

Ако дейта роумингът и автоматичният избор на оператор са включени и сте близо до границата с друга държава, е възможно да се свържете с чужд оператор.

 

 

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*