5 причини защо мобилните игри ще надминат компютърните

Малко дискутиран факт е, че видео игрите всъщност генерират повече приходи отколкото кино индустрията. Според прогноза на анализаторската компания Newzoo през 2016 г. пазарът на видео игри ще скочи с 8.4% до 99.6 млрд. долара. Тази година се очаква глобалният бокс офис да генерира около 38 млрд. долара, показват данни на Statista. Глобалната музикална индустрия пък е пазар за около 43 млрд. долара. Всъщност, видео игрите отстъпват единствено на ТВ и видео сегмента, който е едноличен лидер с пазар на стойност над 286 млрд. долара годишно.

Накратко, видео игрите, познати още и като гейминг индустрия, генерират огромни средства и забавляват много хора. Съвсем очаквано, в този голям сегмент има много силна конкуренция. Но тя не е само между създателите на игри, но и между платформите, на които може да се играе. Най-общо казано те са три – компютри, конзоли като Xbox One и PlayStation 4 и мобилни устройства. Дълги години лидер по приходи и популярност са компютърните игри. Тази година, обаче, това е на път да се промени и лидер се очаква да станат мобилните игри, прогнозира Newzoo.

Тайната рецепта на мобилните игри

Точно така, много хора предпочитат да играят Candy Crush, Angry Birds, Pokemon Go и други подобни игри за мобилни телефони, отколкото т.нар. “трипъл ей” (AAA) заглавия за конзоли и компютри. Това са игрите с бюджети в размер на стотици милиони, които ползват най-добрите технологии и сценаристи на световно ниво. Според прогнозите, обаче, именно по-семплите мобилни игри ще генерират повече пари. Това не означава, че компютърните игри загиват. Напротив, техният пазар също се увеличава, но този на мобилните заглавия расте повече и по-бързо.

Мобилните игри реално имат достъп до по-голяма аудитория. По света има над милиард активни смартфони и таблети. Дори хора, които нямат никакъв интерес към идеята да седнат на компютър, за да играят, понякога “разцъкват” някоя игричка на мобилното си устройство, за да убият време.

По-практичният печели

Това ни води и до следващата причина. Мобилните игри са по-практични. Те са направени така, че всяко ниво да бъде минато сравнително бързо и са съобразени с това, че човек ще ги играе и в движение. Не е необходимо да се отделя специално време само, за да се играе.

Като говорим за бързина, мобилните игри са и сравнително семпли. Те не искат в тях да се влагат десетки часове усилия, за да се напредне достатъчно в историята или да се “превъртят”. Разбира се, има и изключения, но най-често игрите за смартфони и таблети  са динамични и бързи не само като геймплей, но и като сюжет. А в забързаното ежедневие, в което не винаги има време за всичко, това е плюс.

Освен това, мобилните игри са и по-достъпни. Преобладаващата част от тях могат да се играят напълно безплатно. Създателите им печелят от реклами и допълнително платено съдържание в самите игри. Това може да са допълнителни нива, оръжия, аксесоари и така нататък. В повечето случаи те не са необходими, за да може да се играе свободно и неограничено, макар и да е по-трудно побеждаването в играта.

Децата обичат смартфони

За финал, една от най-важните аудитории на гейминг индустрията предпочита мобилните игри. Според проучване на анализаторската компания NPD през 2015 г. 63% от децата на възраст между 2 и 17 години играят повече на мобилно устройство, а едва 45% играят и на компютър, като броят им спада. Това означава, че все повече деца играят само на смартфон.

С напредъка на технологиите и подобряването на хардуерните възможности на мобилните устройства те ще стават все по-привлекателни за създателите на игри. Особено с навлизането на виртуалната реалност, за която се очаква да направи първия си голям пробив именно с помощта на смартфоните.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*