Блогът на Мтел имаше възможността да се срещне с Юнгнам Ро, президент на LG Electronics за Централна и Югоизточна Европа. Позициониран в Будапеща, Унгария, той оглавява регионален хъб, който включва държави, сред които Хърватия, Унгария, България, Сърбия, Албания, Македония, Босна и Херцеговина и Косово.
Преди да поеме този пост, Юнгнам Ро е бил президент на LG в Португалия, като има и солиден международен опит в регионите на Общността на независимите държави и Близкия изток.
Ето какво разказа пред блога на Мтел Юнгнам Ро за предизивикателствата и тенеденциите в потребителската електроника, както и за спецификите на българския пазар.
Кои са предизвикателствата пред новите технологии за потребителска електроника?
В LG вярваме, че технологиите на бъдещето трябва да са фокусирани в определени области, които ще окажат пряко влияние върху ежедневието на хората и заобикалящата ги среда. Докато технологиите се развиват около идеята за разработване на крайни продукти, основното предизвикателство днес е изграждането на екосистема от Интернет на нещата (от англ. на английски: Internet of Things, IoT) , за която потребителското удобство не трябва да се жертва за сметка на технологичния напредък на домовете.
Един от главните проблеми в smart home сектора е това, че в момента всеки развива свои собствени решения. Не съществува унифицирана платформа, която да гарантира, че продукти от различни производители ще работят добре заедно. В LG работим здраво върху smart home стратегия, която евентуално би могла да означава унифицирана платформа за контрол на разнообразни smart home продукти. Това означава, че вярваме в отворените “end-to-end” системи, които биха могли да станат реалност – от хардуерни решения до софтуерна свързаност. Така например, различните апликации както за контрол на осветлението и отоплението в дома ви, така и на бялата и черна техника, е възможно да бъдат достъпни от едно място, а не от няколко.
Какво отличава българския пазар от другите?
Всеки пазар е много специфичен. Има региони, които са по-отворени за IoT и нови технологии, а други не са. На някои места всичко зависи от бизнеса, а на други от законодателството. Ние сме лидер на пазара в България, защото българите приемат технологиите от последно поколение доста по-бързо. Това е причината да виждаме много възможности за развитие на свързаните устройства в страната, заради което няма да спрем на предлагаме все повече такива продукти на българските потребители.
Къде е България в глобалната стратегия на LG и каква е ролята на местните партньори?
Планираме да продължим да бъдем силна, релевантна и ценена марка в региона. През следващата година планираме да работим още по-фокусирано върху нашия b2b (от англ. business-to-business) бизнес, който е основна част от стратегическатани визия, и Мтел като най-големият телеком играе решаваща роля в нея. За да останем пазарни лидери, трябва да продължим да надскачаме очакванията на потребителите. LG Electronics залага много както на разширяването на b2b възможностите, така и на запазването на съществуващия b2c (от англ. business-to-consumer) бизнес. За да вървим напред, непрекъснато инвестираме и в развойна дейност.
Как оценявате партньорството с Мтел?
Съвместната работа с пазарни и иновативни лидери като Мтел е част от усилията ни умните решения на LG да станат по-достъпни и удобни за потребителите.
Какви са тенденциите в потребителската електроника?
Следващата голяма стъпка в технологиите са потребителско ориентирани продукти и свързани платформи, които ще превърнат в реалност “умната” градска среда.
В момента LG Electronics демонстрира своята разрастваща се smart home екосистема с повече партньорства от всякога. Със стратегия за Open Partnership, Open Platform и Open Connectivity (отворени партньорства, отворена платформа и отворена свързаност) по отношение на IoT, LG показва “умни” технологии, които активно разбират моделите на поведение на потребителите си и по този начин им осигуряват оптимално ефективни решения, напасващи се на начина на живот на различните индивиди.
Ще видим ли повече “умна” потребителска електроника и IoT в Европа и България?
LG вече пуска свързани устройства на българския пазар. Нашето портфолио от OLED телевизори за 2016 г. включваше дълъг списък с иновации. Смятам, че 2016 г. беше повратна в тази категория. LG е иноватор в телевизионните технологии през последните 50 години, което ни провокира да създадем най-добрия дисплей LG OLED. Способността на OLED технологията да възпроизвежда най-черното черно призна съвсем скоро каналът NASA TV UHD – отвеждайки потребителите малко по-близо до истинското преживяване да бъдеш в космоса.
Нека вземем друг пример. Какво е първото нещо, за което се сещате, когато чуете хладилник? Тази година пуснахме на пазара LG Smart InstaView Door-in-Door™, оборудван с 29-инчов прозрачен LCD екран. Той се контролира от Intel Compute Stick, малък свръх мощен компютър с процесор AtomTM. Това позволява на хладилника да се използва едновременно като монитор и прозорец, като само с почукване той става прозрачен, за да погледнете вътре, без да отваряте вратата. Скоро демонстрирахме и интелигентния LG SIGNATURE хладилник, който с помощта на напреднала сензорна технология се напасва на начина на живот на потребителите си, особеностите на средата и моделите им на поведение.
Друг пример за иновация е партньорството между LG Electronics и Volkswagen за разработване на следващо поколение свързана платформа в областта на автомобилостроенето. Вярваме, че експертизата и опитът на LG в областта на умните технологии в комбинация с лидерската позиция на Volkswagen в автомобилната индустрия ще осигурят перфектните условия за истинска революция в интеграцията между шофьорите и техните автомобили.
След колко време ще може да видим смартфон с наистина огъващ се екран?
Смартфоните на утрешния ден трябва да позволят на притежателите си да преоткрият истинската радост от мобилния живот чрез 360-градусова мултимедия и уникална екосистема, чрез която се споделя информация и съдържание. Много експерти в LG си задават въпроса дали все още е възможно да бъдеш уникален и иновативен на смартфон пазара. Мисля, че когато потребителите прекарат малко време с новите “умни” телефони на LG, планирани за 2017 г., техният отговор ще бъде категоричен – „да“.