Безспорен факт е, че в последните години модерните технологии и социалните медии напълно промениха начина, по който комуникираме и възприемаме случващото се по света и около нас. Вече няма нужда да чакаш вечерните новини или сутрешния вестник, за да научиш последните новини. Телефоните са се превърнали в продължение на ръцете ни и надали някой си дава сметка колко често ги поглеждаме без да има видима причина.
Звезди не само на спортната арена
Всичко това ни разкри и поглед в живота на любимите спортисти, какъвто надали сме се надявали да получим. А самите те използват възможностите на социалните медии по най-добрия начин, превръщайки личния си бранд в примамлив маркетингов продукт. Истинска рядкост вече са световните звезди, които нямат профили във Facebook, Twitter или Instagram.
Забравете за скъпоструващите телевизионни реклами. Компаниите могат да постигнат дори по-добър ефект, ако например Кристиано Роналдо публикува снимка в своя профил в Instagram (където има 101 милиона последователи), промотирайки техния продукт. А по този начин самият спортист си докарва огромни допълнителни приходи. Те зависят от това колко последователи има даденият спортист, но дори и да ви звучи невероятно, то ако се казваш Роналдо или баскетболната звезда Леброн Джеймс, можеш да получиш над 200 хиляди долара само за един “туит” или иначе казано съобщение с до 140 символа в Twitter.
Кристиано Роналдо събра над 100 хиляди харесвания с туита по случай спечелената титла на Испания с Реал.
На една ръка разстояние
И звездите вече добре си дават сметка за силата си като бранд, заради което стават все по-активни в социалните медии, и споделят все повече от личния си живот със своите последователи. Така и феновете са доволни, защото получават ексклузивен поглед в живота на любимците си.
Twitter се превърна в основна трибуна за завездата на UFC Конър Макгрегър и неговите послания към боксовата звезда Флойд Мейудеър, с когото могат да се срещнат в паметен сблъсък още тази година.
Twitter ще има основна заслуга, ако се стигне до мечтания сблъсък между Конър Макгрегър и Флойд Мейуедър.
Незавсимо дали печели или губи на корта Григор Димитров е един от най-популярните тенисисти в социалните медии. Първата ни ракета има близо 600 хиляди последователи в Instagram и над 370 хиляди в Twitter.
Понякога със способностите си спортистите изглеждат като същества от друга планета, но чрез личните си постове показват, че и те са обикновени хора, които се радват на времето със семействата си, разхождат кучето или се наслаждават на приятна вечеря. Някои от тях пък си комуникират напълно свободно със своите последователи, с което по лесен начин си гарантират още по-отдадени фенове. Как ще се почувствате, ако любимият ви тенисист отговори лично на ваш въпрос? Страхотно, нали?!
Има и такива, които чрез социалните мрежи показват изключително чувство за хумор, с което си печелят дори повече фенове отколкото с изявите на терена. Един такъв пример е тенисистът Иво Карлович, който в Twitter постоянно се шегува със себе си и с факта, че играта му се базира основно на мощния му сервис. Друг образец затова пък е футболистът Патрис Евра, който направо побърква Instagram със своите видеа, в които мотивира последователите си да се наслаждават на живота.
И всичко това води до нови последователи и нови възможности за допълнителни приходи чрез продуктово позициониране. То пък се прави много деликатно и без да дразни хората, тъй като продуктите, които рекламират спортистите, са внимателно подбрани и изглеждат като такива, които те самите действително ползват.