Когато става въпрос за нови технологии, забавления и добавена стойност, за момента едва ли може да се даде за пример нещо по-атрактивно от виртуална (virtual, VR) и добавена реалност (augmented reality, AR). Едва ли ще ви кажа нещо ново за улесненото пазаруване или тестването на нови продукти преди покупка, които се случват благодарение именно на тях.
Днес решихме да обърнем внимание на добавената реалност (AR). Нейният бум в България бе през 2016 г. с успеха на играта Pokemon Go и насочи още повече погледа ни към всички останали, които я използват. В исторически план се оказва, че се заражда през 60-те години на миналия век и преминавайки през много подобрения, достига днешния си вид.
Днес AR се използва широко и се сблъскваме с нея както в ТВ предавания, така и просто през смартфона си. Представяме ви три световни рекламни кампании, които използват добавената реалност по интересен начин:
Pepsi Max #LiveForNow – Unbelievable Bus Shelter
Седите си на спирката, чакайки автобуса и до вас започват да се случват нереални неща. Звучи ви като фантастичен филм? Е, през 2014 г. Pepsi преплитат тези неща в кампания „Живей за момента“, в която на прозрачното табло, предназначено за реклама, започват да се появяват летящи с балон хора, странни същества, изскачащи от шахтата и така нататък.
WWF – Coca-Cola Arctic Home Campaign
Още през 2007 г. Coca-Cola и WWF обединяват сили в защита на белите мечки, организирайки различни кампании, включително събирайки дарения в помощ на тези животни. Като част от всички тези активности, през януари 2013 г. те създават добавена реалност, реализирана в Научния музей в Лондон. С нея участниците съпреживяват глобалното затопляне, което топи леда на Арктика.
BBC Top Gear Magazine
Списанието Top Gear още през 2011 г. създава интересно промо, в което просто със смарт устройство (таблет или смартфон) и с помощта на AR, насочено към някои от страниците, може да се видят кадри с колите, представени вътре, състезания и пр.
Разбира се, има още много примери, които ни забавляват, пренасят ни на далечни места, показват ни нови гледни точки и пр. Такива, които ни напомнят колко е важно да се грижим за заобикалящата ни среда и да обръщаме внимание на дребните неща, както и други – които дават добавена стойност на брандовете и света около нас. При всички случаи внасят свеж въздух и обогатяват и ежедневието ни.