Facebook вече има 2 млрд. регистрирани потребители, което затвърждава нейната позиция на водеща социална мрежа. Но с растящия брой хора в мрежата се увеличават и нейните отговорности към обществото. Това налага компанията да промени своята мисия, което ще се отрази и на начина, по който я използваме. Всъщност, тази година компанията вече два пъти промени своята мисия.
Първият път беше още през февруари. Тогава основателят на Facebook Марк Зукърбърг публикува отворено писмо от близо 6000 думи, в което представи своето виждане за основните проблеми, които според него Facebook може да реши. Тогава формулировката на новата мисия на Facebook изглеждаше доста сложна и малко неясна. Зукърбърг заяви, че компанията му ще се насочи към „развитието на социалната инфраструктура на обществото”.
Разделено общество
В нова публикация от края на миналата седмица Зукърбърг конкретизира целта си на малко по-разбираем език. И не само това, той представи и първите стъпки за нейното реализиране. Facebook иска да помага на хората не само да комуникират с близките си, но и да изграждат и поддържат общности.
„Нашето общество все още е разделено. Вярвам, че имаме отговорност да направим повече. Не е достатъчно просто да свържем света… Трябва да изградим свят, в който всеки човек усеща, че има предназначение, че е част от общност. Така ще направим света по-малък и ще сближим хората”, коментира Зукърбърг. Facebook иска да „даде глас и възможност на хората да изграждат общности и да се сближават”, допълва основателят на компанията. Той също коментира, че често е съгласен с хората, които критикуват действията на компанията по отношение на реакцията й по определено съдържание, което е по деликатни теми.
Новата посока на Facebook
Обновената мисия на Facebook означава и малко по-различен фокус на компанията занапред. Досега личните профили и информацията в новинарския поток на потребителите имаха основен приоритет. Вече групите ще се радват на повече внимание, защото именно чрез тях Facebook вярва, че може да помогне на хората да се събират по интереси и да изграждат общности.
Групите получават възможности, които имат бизнес страниците, например опция за насрочване на постове за публикуване по предварително зададени за час и дата. Планът на компанията е да направи 1 млрд. човека активни потребители на „значими“ групи.
Освен това администраторите на групите ще имат възможност да следят в реално време статистиките за активността на потребителите. Въвеждат се и повече опции за филтриране на заявките за членство според различни критерии. Има и разширени инструменти за премахване на нарушители и всичките им публикации и коментари с един клик. Същевременно с това ще се махат дори и потребителите, които даденият човек е добавил към групата.
Facebook предвижда и още опции, които да улеснят комуникацията между различните групи. Така Зукърбърг се надява, че ще мотивира още повече хора да участват все по-активно в групите и да са част от онлайн общностите, които често могат да влияят и на събитията в реалния свят.