Facebook представи нов пакет ефекти с добавена реалност (AR) в своя Messenger, които нарича „world effects“ (световни ефекти). Те дават възможност на потребителите да добавят 3D обекти в реално време към своите снимки и видеоклипове докато ползват камерата на смартфона.
Технологията е продължение на вече съществуващите AR функции на Facebook като възможността да се добавят филтри и маски към лицето при заснемане на селфи. Тя има за цел да направи Messenger по-интерактивен, като се възползва от все по-добрите възможности на смартфоните. А вече е добавен и ефект, който ще ви превърне в Кайло Рен от Междузвездни войни.
Изглежда Facebook се опитва да направи Messenger по-забавен и игрив, предлагащ много лица и така да го превърне в реален конкурент на Snapchat. Последната пусна собствени AR функции през април тази година с името „world lenses“, но пък Facebook твърди, че тепърва започва да се развива в това отношение.
Facebook представи своята AR платформа също през април по време на конференцията за разработчици F8. Именно на нея компанията представи визията си за свят, в който всеки обект може да бъде идентифициран от смартфон в реално време и като допълнение да бъде „променен“ с добавена реалност, чрез употребата на 3D анимации и изкуствен интелект.
Това показва, че Facebook се състезава не само със Snapchat, но и с компании като Apple и Google, които също имат собствени AR платформи, услуги и мобилни приложения. Не трябва да забравяме и последното поколение процесори А11 Bionic на iPhone 8, iPhone 8 Plus (видео ревю) и iPhone X (видео ревю), което дава невиждани досега AR възможности. Именно затова Facebook е в неизгодна позиция по отношение на добавената реалност и има още да наваксва.
Компанията има потребителска база, която достига почти една трета от населението на планетата, но тя няма контрол върху камерата на вашия смартфон – устройството, от което повечето потребители влизат във Facebook. Причината за това е, че Facebook нито притежава, нито развива мобилна операционна система, както Google, Apple и доскоро Microsoft.
Освен world effects Facebook обяви, че отваря своята AR платформа, носеща името AR Studio за разработчиците, с което се надява, че ще започне да изгражда своите AR възможности и услуги. Именно те могат да я направят конкурент на Google и Apple по отношение на AR. Сега обаче най-важното е да се намери реално приложение на добавената реалност, което да привлече и задържи потребителите. А в момента това изглежда ще е изпращането на съобщения.
Засега е трудно да се каже дали Facebook може да направи това с наличните AR инструменти или нейните конкуренти просто ще продължат да развиват своите AR услуги и приложения, за да попречат на Facebook да се наложи. Така че, ако world effects и другите забавни AR трикове ви изглеждат като повърхностни, не трябва да забравяте, че всъщност те са част от тепърва започваща надпревара чии AR услуги ще използвате на вашия смартфон.