Задават се светли празници и традиционно семействата се събират, за да прекарат заедно един от най-приятните периоди в годината. Няма съмнение, че ще се снимаме дружно, но как да станат нашите снимки по-хубави?
Яйца с шарки
Когато снимаме великденските яйца, снимката може да излезе много по-стилна, ако подберем такива яйца, при които е налице определен модел на шарката. Добре е да се оглеждаме за тертип, тоест някакъв повтарящ се мотив. Например – кошница с пъстро боядисани яйца, или пък яйца с “пръстени”, или рисувани с восък…
Снимките на великденските яйца радват окото със самия факт, че са шарени и пъстри, затова можем да си позволим да подсилим цветовете чрез настройките за наситеност.

Радостта на децата
Няма по-хубаво нещо на Великден от искреното очарование на децата от празничната радост – техните светнали очи, изумени погледи, както и лудориите, които вършат покрай празничната еуфория. Какво пък, Великден е, можем да ги оставим да лудуват. А насочим ли камерите към тях, току-виж запечатаме неповторими гледки.

Цветна палитра
Шарените великденски яйца са радост за сетивата, но особено очарователни са онези снимки, които някак ни се струват “по-професионални” – а уж са все същите вездесъщи великденски яйца. Тайната е в избора на цветова палитра – два или три цвята – или пък един доминиращ тон. Когато заложим на един определен нюанс или палитра от ограничен брой цветове, кадрите изглеждат специални.
Например, доминиращият цвят може да е зеленият:

Лек фон
Когато и където е възможно, най-добре е да се търсят леките фонове – едноцветни или поне не много шарени. В съчетание с отворената “бленда” това ще помогне на красотите да изпъкнат върху “замъглен” фон. Така окото се съсредоточава върху обекта, който очевидно си заслужава вниманието, щом сме насочили камерата към него.

Обикновеното – необикновено
С малко заигравка всяко обикновено нещо от великденската подготовка и може да стане необикновено и изненадващо красиво. Особено ако се приложи трикът с ограничена цветова палитра.

Правилото на третините
Май пак ще се повторим: правилото на третините винаги дава добри резултати.
Дори да не го следваме плътно, добре е да се избягва поставянето на обектите точно в центъра на кадъра. За по-стриктните – правилото на третините предполага екранът да бъде мислено разделен на 9 квадрата, а основните обекти в снимката да попадат по линиите на тези квадрати. За целта почти всички снимащи устройства имат функцията “решетка” или “grid”. Освен всичко, тя помага по-добре да позиционираме хоризонтално снимките си.