5 опции на Excel, за които не сте подозирали

MS Excel – тази страхотна табличка, криеща толкова много тайни функции, че имаш чувството, че цял живот просто „плуваш на повърхността“ на възможностите ѝ. Ползваме я още от училище и със сигурност е неизменна част от работата ни, но какво знаем за нея и можем ли да я използваме оптимално, така че да ни е напълно полезна? Тя все пак ни помага да се справим с купищата често объркваща информация и определено ни спестява време.

От 2010 г. насам Excel е още по-лесен за ползване с нови функции, които Microsoft въвежда именно в помощ на големите бази данни. Запознайте се с 5 функции на таблицата, които ще улеснят работното ви ежедневие. Имайте предвид, че те работят на версии на Excel след 2010 г.

Транспортирайте данни от колона към ред

Ако след време решите, че определени данни ще бъдат много по-добре подредени в ред, а не в колона, пренаписването на цялата таблица ще отнеме прекалено много време. Затова използвайте функцията Transpose. Ето как: маркирайте таблицата, която искате да „обърнете“, и маркирайте празно поле – отидете на Home – Paste – Transpose. Готово!

Excel 5 опции на Excel, за които не сте подозирали А1 Блог

Събирайте данни автоматично

Тук символът & играе много ключова роля. Ако искате да изпишете в една клетка всичките данни, въведени в определени други клетки, не е нужно да ги копирате или набирате наново. Изберете желаната празна клетка и изпишете =A1&B2&C3, използвайки имената на клетките, които искате да съберете в едно. Например, ако в клетка А1 пише „Иван“, а в В1 „Тодоров“ и използвате в странична клетка =А1&В1, в нея ще се изпише „ИванТодоров“. В случай, че искате да разделите думите, използвайте =A1&” “&B1 , така ще се изпише „Иван Тодоров“.

Excel 5 опции на Excel, за които не сте подозирали А1 Блог

Променяйте големи и малки букви

Ако текстът в клетката е изписан с малки букви, а вие искате да бъдат големи, то използвайте =UPPER(…) с името на желаната клетка в празна такава.

Excel 5 опции на Excel, за които не сте подозирали А1 Блог

Въвеждайте стойности, които започват с 0

Когато въвеждате стойност, която започва с нула, Excel автоматично я изтрива. Така един въведен телефонен номер ще започва с „882345678“, вместо с 0 в началото. За да избегнете това, има много прост трик – просто добавете апостроф преди стойността. Например, ‘0882345678 и Excel ще премахне апострофа.

Ускорете изписването на термини с помощта на Autocorrect

Ако трябва често да въвеждате едни и същи данни, но те много ви бавят, използвайте функцията Autocorrect. “Научете го“ какво искате да изписва – например, всеки път, когато напишете ИТ, той да ви коригира с Иван Тодоров. Това можете да направите от File – Options – Proofing – Autocorrect Options и добавете желаното в Replace – With.

Excel 5 опции на Excel, за които не сте подозирали А1 Блог

Разбира се, функциите са най-добрият приятел на използващият Excel, така че не пропускайте да научите да ги ползвате. Те ще улеснят работата ви и ще ви освободят време. Колкото повече познавате един софтуер и неговите функции, толкова по-голям помощник ще ви бъде той.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*