Случва се с всяко приложение – рано или късно блокира и се налага да се рестартира. Понякога обаче това не помага и приложението продължава да „забива” и да не работи добре. За щастие, има какво да се направи, преди да се откажем напълно от това приложение.
За Android
Приложенията за Android могат да имат проблеми след обновяване или срив на системата. Това може да доведе до повреди в кеш паметта и тя трябва да се опресни. Процесът е лесен.
- Трябва да се отвори основното меню с насторйки на телефона и да се отиде на Приложения (Apps).
- Избира се името на проблемното приложение в списъка и се натиска върху него.
- След това се избира Хранилище (Storage) и се натиска бутонът „Изчистване на кеша” (Clear cache). След това е добре телефонът да се рестартира и може приложението да се пробва отново.
- Ако и това не помага, може да се отиде в същото меню, но да се натисне и бутонът „Изчистване на данни”. Това обаче ще изтрие всички данни и настройки на приложението, така че трябва да се ползва само в краен случай.
За съжаление, дори и тези мерки може да не помагат. В такива случаи вариант е приложението да се изтрие и инсталира на ново. Това става директно от Google Play Store, като се отива на приложението и се избира първо бутонът Деинсталиране (Uninstall) и след това Инсталиране (Install).
Ако телефонът е много стар, то по-новата версия на дадено приложение може да не е съвместима и проблемът да идва от това. В такива случаи решението е или да се използва по-стара версия на приложението и то да не се обновява (компаниите обаче често постепенно спират изцяло работата на старите версии на приложенията си), или да се премине към по-нов телефон.
За iOS
iOS също най-често страда заради проблеми с кеш паметта и някои приложения може да блокират заради това. Процесът за чистенето на данни в приложенията обаче е малко по-различен. За разлика от Android, при iOS няма директен бутон за триене на кеша. Вместо това приложението може да се рестартира. Това става чрез двойно натискане на Home бутона, избиране на проблемното приложение и плъзването му нагоре. Така то се „затваря” и рестартира, което трябва да изчисти паметта.
Препоръчително е веднага след това да се рестартира и самият iPhone. Това става чрез натискане и задържане на Home бутона едновременно със Side бутона (от срещуположната страна на бутона за усилване и намаляване на звука), докато не се появи логото на Apple.
Рестартирането на iPhone X е малко по-различно. Първо се натиска бутонът за увеличаване на звука и веднага след това – бутонът за намаляване на звука. След това се натиска и задържа Side бутонът докато не се появи логото на Apple.
Ако проблемите с приложението продължават, следващият метод е отново деинсталиране и инсталиране. Това става чрез натискане и задържане с пръст върху иконата на проблемното приложение. Когато се появи по-малката иконка с хикс, тя се натиска и се избира Изтриване (Delete). Това ще изтрие всички данни на приложението, така че е добре преди това те да се копират и запазят. След това телефонът отново трябва да се рестартира и да се отвори App Store откъдето приложението да се инсталира наново.