Щом стане въпрос за образование, като че ли всеки има собствено разбиране, но може би това, което обединява повечето мнения е, че „новото време” не трябва да влиза в училище, а „старото е много по-добре”, защото „едно време какво е било, а сега…”. И най-вероятно са прави, но с всички иновации в различните сфери и това, че всичко около нас сякаш се случва с много бърза скорост, не можем да оставим образованието същото дори като вчера. Нещо повече – поколенията са толкова различни едно от друго, че много трудно вниманието им може да бъде привлечено от стандартните методи за преподаване.
А новите възможности са тук! Затова днес ви представяме 3 причини да допуснем технологиите в час.
За да се научат учениците да ги използват оптимално и правилно
За едно дете смартфонът може да е просто устройство за игри и забавни детски предавания, но за работещият възрастен той е чудесна възможност да бъде мобилен, като следи актуалните новини, които го интересуват, комуникира с близки, познати и колеги, а и винаги може да следи пощата си и да отговаря бързо на имейли.
Децата могат да се научат още от училище как да използват смарт устройствата в своя полза, за да улеснят ежедневието си изобщо. Могат да бъдат научени на безопасно сърфиране и поведение онлайн, използване на правилните и достоверни източници на информация, работа с дигиталните възможности на институциите, например, а дори и управление на документи и файлове в „облак”. Това не само може да избегне заветното „Госпожо, забравих си домашното”, но и да им помогне да учат в техния свят.
За по-лесна комуникация
Технологиите дават възможността ученици и преподаватели да си взаимодействат по много различни начини. Това не само може да е забавно, но и много ефективно. Ако бъде вложена и креативност, това със сигурност ще направи процеса на учене още по-приятен. Още повече – повечето ученици в днешно време използват технологиите, откакто са родени. За тях е съвсем нормално да комуникират през устройства, просто защото е във времето им, затова е съвсем логично класната стая да се нагоди към тях, а не те към нея.
Позволява да учат със собствени темпове
В един клас със сигурност има деца, които учат в пъти по-бързо от други. И в това няма нищо лошо. Проблемът е, ако това се отразява на успеха или търпи подигравки от връстниците по една или друга причина. Когато детето може да учи със собствените си темпове обаче, ще се чувства много по-спокойно и ще може да се концентрира в информацията. Повечето приложения за учене на чужд език, например, се адаптират спрямо настройките и желанията на потребителя и така успяват да се напаснат към него.
Хубавото на технологиите е, че с възможностите, които предлагат, са достатъчно адаптивни, както към възрастта на учениците, така и към нуждите им. Затова защо да ги спираме да „влязат” в училище?