Със сигурност сте чули за снимката на яйце, която постави световен рекорд по харесвания в Instagram. За някои дори звучи абсурдно как една толкова обикновена снимка може да събере над 50 млн. харесвания?! Още повече достига цифри, които е възможно никога да не бъдат победени.
Как и защо тази проста снимка стана такава интернет сензация?
Защо 50 млн. души (към днешна дата) откликнаха на такава обикновена и дори безсмислена снимка? Много статии, които нищят този феномен, сравняват популярността на яйцето с тази на меметата, които изпълняват функцията просто да ни забавляват. Всъщност, това яйце е сравнимо и с друга необяснима тенденция, популярна особено сред тийнейджърите – да следват акаунти, които публикуват една и съща снимка абсолютно всеки ден. Имате ли обяснение за това?!
Снимката
Но да разгледаме снимката на яйцето. Тя е толкова семпла – едно обикновено яйце на бял фон – че е изключително просто да създадеш хиляди производни смешни мемета, които още повече да го популяризират. Точно така и се случи. Забелязвайки нарастващата популярност, едни от най-четените сайтове и следвани акаунти започнаха да пишат за него, брандовете пък създаваха съдържание в социалните мрежи с яйцето, „яхвайки” социалната тенденция, и така неусетно всички по света знаеха за него. Разбира се, хората зад акаунта на яйцето не стояха безучастно. Те постоянно споделяха меметата и обединиха своите последователи, като дадоха име на общността си – „Egg Gang” (англ., бандата на яйцето). Така вече всеки можеше да е инфлуенсър и в собствения си акаунт и да влияе в разпространяването на тенденцията.
Целта
Яйцето-рекордьор всъщност има много ясна цел – да победи последния рекордьор, риалити звездата Кайли Дженър. Тя всъщност доста му помага, представяйки го на милионите си последователи с Instagram story, в което готви омлет и текст „Take that, little egg!” (англ., „Вземи това, малко яйце!”). Това определено му помогна бързо да достигне до 125-те ѝ милиона последователи и да ги „превземе” като троянски кон.
Обобщено, яйцето следва стратегията на много други популярни постове от преди, като си постави ясна цел, привлече вниманието на други популярни в мрежите, въвлече аудиторията и се разрасна дори извън платформата на Instagram.
Защо това яйце успя, докато много други не успяха? Има ли изобщо някой, който знае защо нещо става viral в интернет? Дори и да копирате абсолютно същата стратегия като тази на яйцето (много се опитаха, но неуспешно), можете да стигнете до никъде. В същото време нещо, което дори нямате за цел да стане популярно, може да „разбие” интернета.
Какво следва?
Безспорно шумът около яйцето-рекордьор започна да утихва, както и стремглавото нарастване на харесванията на снимката. Но пък вече можете да се сдобиете с различни артикули, с които да покажете, че сте част от „Бандата на яйцето” или че сте харесали снимката, като суитчър с надпис Egg Gang например. А и то май започва да се излюпва, наблюдавайки последните му постове… Може да предстои нещо още по-интересно. Но можеш ли да предвидиш интернета? Едва ли.