След повече от година нестихващи скандали, Facebook е готова за промени. При това не само в основната си социална мрежа, а всички четири основни бизнеса, които включват още Messenger, WhatsApp и Instagram.
По време на годишната си конференция F8, основателят на Facebook Марк Зукърбърг представи новите приоритети на компанията и нейните услуги. Зукърбърг заяви, че следващата част от развитието на компанията ще е насочена към защитата и неприкосновеността на личните данни, в комбинация с повече лична комуникация между потребителите и техните приятели и контакти.
Смяна на козината
Една от най-големите промени ще е във визията на Facebook. Настолната версия на социалната мрежа (когато се гледа през браузър на компютър) ще придобие много сходен вид с дизайна на мобилното приложение. Социалната мрежа ще се сбогува и със синята лента в горната ѝ част, която стои там от самото начало. Това ще са най-големите промени в дизайна от създаването на мрежата досега.
Дизайнът включва и други новости в иконите и подредбата. Секцията „Истории” ще получи по-централно място в горната част на страницата. Много промени ще има и за секцията „Групи”. Те ще станат една от основните секции във Facebook, като социалната мрежа ще се опитва да мотивира потребителите да търсят нови групи и да участват в тях.
Самите групи също ще се преобразят. Те ще станат по-специализирани и фокусирани. В зависимост от темата на групата, тя ще има достъп до различни функции и настройки. Например група за обяви за работа ще предлага формуляри и готови шаблони за тяхното публикуване, както и начин за връзка с работодателя. Група за здравословни теми ще има възможност за публикуване на въпроси без да се вижда профилът на потребителя и др.
Промени ще има и в Messenger, който ще има нов дизайн, а приложението ще стане по-леко и бързо, като ще има и версия за Windows и MacOS. WhatsApp ще обърне внимание на фирмите, като ще направи каталог за продукти и услуги. Instagram ще получи по-добра камера с повече възможности и функция за разпознаване на продукти в снимките и предлагане на директни линкове за купуването им. Освен това, постепенно потребителите ще могат да си изпращат съобщения между различните платформи на компанията.
А нравът сменя ли се?
Според Зукърбърг, да, вече започваме да виждаме ефектите от новата философия на компанията. Той повтори казаното през последните няколко седмици, че Facebook се пренасочва към защитата и неприкосновеността на личните данни. „Съзнавам, че много хора мислят, че не сме сериозни в това начинание. Знам, че нямаме най-силната репутация по отношение на личните данни и това е меко казано”, обяви Зукърбърг.
Той и останалите говорители на конференцията многократно повтаряха, че „бъдещето е на защитата на данните”. Зукърбърг и екипът му изглеждат уверени, че ще изпълнят поетите обещания и ще отговорят на очакванията. Това изглежда доста сложно, при положение, че целият бизнес на Facebook досега се осланяше именно на концепцията, че хората споделят колкото се може повече в социалните мрежи.
Сега компанията ще се опита да мотивира същите тези хора да продължат да използват социалните ѝ мрежи, но по друг начин. Този нов начин ще разчита повече на личната комуникация в по-малки групи, личен чат и по-малко споделяния на статуси. И междувременно трябва да убеди хората, че всичко е действително добре защитено и новата философия не е само на приказки. Според Зукърбърг част от промените ще са видими още до края на тази година, което е амбициозно, но и компанията наистина няма много време за чакане.