Стриймингът дава началото на новата ера в гейминг индустрията

Гейминг индустрията е в процес на сериозни промени. Това личи и в навечерието на най-голямата геймърска конференция Е3 2019. Предишни години ентусиазмът около конференцията беше около новия хардуер и особено конзолите. Сега обаче фокусът витае в облаците.

Това не е случайно. Основен интерес тази година не са новите конзоли. Sony например реши дори да не участва със свое събитие по време на Е3. Вместо това компанията предпочете да съобщи малко детайли за PlayStation 5 седмица преди E3. Решението не е изненадващо – така се порадва на повече внимание, отколкото би привлякла по време на самото събитие.

Същото направиха и Google и Microsoft, които избраха уикенда преди Е3 за своите представяния. Така самата Е3 остава „свободна“ най-вече за по-малките компании, нишовия хардуер и новите игри. Но основният фокус е в новата ера на гейминга – стриймингът на игри.

Големи надежди и очаквания, но следва продължение…

Google и Microsoft показаха повече от възможностите на техните конкурентни стрийминг услуги. Предложенията им се различават доста, но и в двата варианта изглеждат обещаващо и провокират интереса на доста геймъри.

Google Stadia например ще използва клауд сървърите на интернет гиганта, за да обработва самите игри. Геймърите ще плащат месечен абонамент, което на практика ще е наем за хардуера. Те отделно ще си купуват и игрите. При абонамента ще се предлага и достъп до каталог с игри, които са неограничен достъп докато таксата се плаща. Очаква се да има и безплатна версия на услугата, но при нея ще могат да се купуват и инсталират игри само от каталога на Google.

Пробната версия тръгва през ноември тази година, като ще е достъпна само за хора, които си купят пакета Founder’s Edition с достъп до каталога и специалния контролер на Stadia за 129 долара. Услугата първоначално ще се предлага в 14 държави, като броят им ще се увеличава постепенно. Google все още не е обявила подробности като цени на игрите, съвместимост с други контролери, кои игри ще са съвместими с платформата и други игри.

Е3 2019 Стриймингът дава началото на новата ера в гейминг индустрията А1 Блог

…продължението

В подобна ситуация се оказа и Microsoft. Компанията представи част от възможностите на своята стрийминг услуга за игри xCloud. Тя ще тръгне пробно през октомври тази година. За разлика от Stadia, xCloud ще се възползва от вече наличния хардуер в конзолите Xbox One.

Притежателите на тези конзоли ще могат да стриймват игрите си директно от самите тях. xCloud ще поддържа всички игри за Xbox One, включително и в Xbox Game Pass. Стриймингът ще е безплатен и ще позволи на геймърите да играят своите игри директно от конзолата на най-различни устройства.

Компанията обаче също не съобщи всички детайли. Остана неясно с какви други устройства ще е съвместима услугата, ще е нужен ли специален допълнителен контролер или ще може да се използва някой от наличните. Не е ясно и дали ще има някакви допълнителни разходи. Microsoft предпочита да обяви подробности по-късно със старта на пробната версия на услугата през есента.

Конкуренцията

И макар Google и Microsoft да привличат вниманието с геймърските си стрийминг услуги, те не са единствените. Sony има PlayStation Now от доста време, като има планове да увеличи възможностите на услугата.

Алтернативни предложения са още GeForce Now, LiquidSky, Shadow и др. Те също предлагат своеобразен наем на мощни компютърни конфигурации, от които геймърите да стриймват игрите, които са си купили.

Голямата битка ще бъде, когато технологията достигне етап, в който е готова за свеобразен „Netflix за игри“. Когато срещу месечен абонамент, потребителят ще получава достъп до хардуер и огромен каталог игри, които да играе навсякъде, където има приличен интернет. За сега се правят още само първите стъпки в тази посока, но големият интерес несъмнено ще мотивира компаниите да побързат.

Геймингът става все по-популярен в страната и вече имаме и първите професионални отбори. През 2018-а в България беше стартирана и първата състезателна гейминг лига – А1 Gaming League. Само за 5 месеца лигата регистрира над 4 500 участници, турнири всеки уикенд и плейофи, които отличиха най-добрите отбори и играчи.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*