За период от 20 години мобилните телефони са се трансформирали от символ на социален статус и скъпа играчка в най-верния ни партньор. Това показват резултатите от годишното проучване на A1 Telekom Austria Group, изследващо влиянието на мобилните технологии върху обществото и как се променя връзката на потребителите с тях.
- Можем ли да си представим, че смартфонът ще ни служи като лична карта?
- Колко приложения сме склонни да инсталираме на телефона си?
- Увеличава ли дебатът за климатичните промени покупката на употребявани телефони?
- Какви възможности за забавление вижда в 5G мрежата новото поколение потребители?
На тези и други въпроси отговаря още 20-ото поред проучване на А1 TAG, направено от водещата компания за маркетингови изследвания GfK Austria сред 1119 потребители.
Партньор, личен документ и основно средство за комуникация
Повече от половината от анкетирани вече не могат да си представят живота без мобилен телефон. 9 от 10 души никога не напускат дома си без него. 60% от хората под 25-годишна възраст са фокусрани върху смартфона навсякъде и по всяко време.
Почти половината от всички анкетирани могат да си представят мобилния телефон като личен документ, показват още резултатите от проучването.
Топ 3 услуги през мобилните им телефони:
- изпращане на снимки или видеоклипове (86%)
- комуникационни и новинарски (84%)
- сърфиране в интернет (82%).
Най-голямо увеличение за 2019 г. спрямо 2018 г. има при услугата видеоразговор (от 29% на 35%). Най-силната потребителска група са жените до 29-годишна възраст – те използват всяка услуга повече от всеки друг.
Един потребител използва средно 30 мобилни приложения, включително платени
Нарастващата популярност и разнообразието на приложенията е друг фактор, който превръща смартфоните във все по-важен спътник във всекидневието ни. 75% от хората използват приложения през своите смартфони, сочи проучването на А1 TAG. Средно, един потребител има инсталирани около 30 приложения (за предходната година те са били 23,5), две от които са платени.
През 2019 г. средните годишни разходи за платени приложения са се увеличили до 40 евро.
Най-широко използваните приложения са тези за комуникация, свързаните с новинарски услуги, социалните мрежи и метеорологичните приложения. За поредна година проучването сочи, че най-популярното сред австрийците приложение за комуникация е WhatsApp – ползват го 75% от потребителите от всички възрастови групи, включително всеки втори 70-годишен.
Дебатът за климата води до повече покупки на употребявани мобилни телефони
Широко обсъжданата тема за климатичните промени и необходимостта от природосъобразно използване на ресурсите оказва все по-силно влияние върху покупката на смартфони от австрийските потребители.
Според резултатите, покупката на използван смартфон е удачен избор за повече от една четвърт от потребителите (26%). Още повече – 40% – са склонни да ползват ремонтирано устройство. През 2015 г. тези стойности са били съответно 17% и 29%.
5G поколение
Повече от 80% от австрийците вече са запознати с термина “5G стандарт за мобилни комуникации” и най-често го свързват с “бърз интернет”.
Докато по-голямата част от възрастните респонденти виждат в 5G технолгоиите най-вече възможности за индустрията и бизнеса, 21% от хората до 24-годишна възприемат 5G като технология, която ще им донесе повече варианти за развлечение и лични ползи. Особено при стриймване на видео, филми и музика, като и по-качествени видеоразговори.
„Както показва тазгодишното проучване, повечето от нас вече не могат да си представят живота без мобилен телефон. Никоя технология не е завладявала и е не повлиявала толкова бързо на света“, казва Томас Арнолднер, изпълнителен директор на A1 Telekom Austria Group. „Този подем ще преживее още един тласък с бъдещата 5G мрежа. Като водещ доставчик на комуникации в региона на Централна и Източна Европа, ние сме готови да предоставим най-новите технологии и услуги на всички наши пазари – за да отговорим на очакванията на всички наши клиенти“.