През 2020 г. гейминг индустрията ще бъде много активна. Очаква се навлизането на облачните стрийминг услуги, както и дебютите на новите поколения на конзолите Xbox и PlayStation.
Освен това самите игри започват да се променят и да изместват фокуса си. С подобряването на технологиите създателите на игри имат възможност да създават все по-сложни и интерактивни преживявания. Игрите неусетно се превръщат в своеобразни социални мрежи, където хората изграждат нови контакти. А големите промени тепърва предстоят.
Познати технологии, но с нова мелодия
Гейминг индустрията се променя значително, но без да използва изцяло нови технологии. Вместо това, тя започва по-добре да се възползва от вече наличните разработки. Например облачните услуги. Тестовете на облачните стрийминг услуги за игри вече вървят с пълна сила, някои от първите им версии като Google Stadia вече си проправят път и към крайните потребители. Технологията все още се развива, но ако разгърне потенциала си, тя ще направи гейминга достъпен за много повече хора.
Играенето на игри в момента е сравнително скъпо удоволствие заради високите разходи за хардуер, абонаменти за онлайн платформите и купуването на самите игри. Ако част от тези разходи се обединят в удобна услуга с абонамент и човек може да играе игрите си еднакво добре от почти всяко устройство, много повече хора ще им обърнат внимание.
Междувременно, новите версии на Xbox и PlayStation също ще има какво да предложат. Освен по-мощен хардуер, те ще имат промени в контролерите, които ще предават случващото се на екрана по-реално с бутони с променливо съпротивление при натиск и др.
Игрите като платформа
Промените в хардуера ще се отразят и на самите игри. Някои от тях отдавна вече не са еднократни издания, които човек да поиграе няколко месеца и да изостави. Популярните заглавия като Grand Theft Auto V, Fortnite и др. се превръщат в платформи. Те постоянно добавят нови кампании, мисии и предизвикателства. Fortnite дори наскоро изцяло се промени след мащабно онлайн събитие, което сложи край на оригиналната карта. Вече все повече игри разчитат на малки, редовни ъпдейти вместо на изцяло нови версии през няколко години.
Това променя и представите на геймърите за игрите. В игрите се организират събития (концертът на Marshmello във Fortnite например) и техните турнири стават все по-гледани. Хората откриват нови и нови начини да прекарват време с приятели във виртуалните светове дори и да не играят постоянно. Включително и да пазаруват. Тенденцията игрите да предлагат все повече допълнително съдържание, виртуални облекла, оръжия, аксесоари и какво ли още не, се превърна в голям бизнес за популярните заглавия.
А очакваното допълнително популяризиране на игрите чрез облачните услуги може да доведе и до друга сериозна промяна в индустрията – междуплатформените мултиплейър игри. В момента притежателите на Xbox не могат да играят в мрежа една и съща игра със собствениците на PlayStation или компютър. Същото важи и за другите две платформи. С навлизането на стрийминга обаче хората ще очакват, че ще могат да играят с приятелите си, независимо от използваното устройство.
Затова създаването на междуплатформени версии на игрите изглежда неизбежно. А това ще даде още по-големи възможности за някои от заглавията да се превърнат в световни хитове. Разбира се, за да се случи всичко това, първо технологиите трябва да са на нужното ниво. А 2020 г. ще е от решаващо значение за тях и за да положи нужните основи, които да убедят потребителите, че потенциалът е реален и напълно достижим.
Развитието на гейминга и електронните спортове официално са приоритет на А1 за България. Началото на гейминг шампионата – A1 Gaming League беше поставено през 2018 година и продължено и през настоящата 2019 година. То включваше онлайн турнири през уикендите, офлайн турнири през цялата година и голям финал по време на Aniventure Comic Con, което на практика превърна състезанието в първата състезателна гейминг лига в България.