От години Facebook не крие своя интерес към сферата на гейминга. Компанията започна да върви в тази посока през 2018 г. с възможност за геймърите да стриймват съдържание, докато играят на игри. Така Facebook стана конкурент на Twitch, YouTube Gaming, Mixer.
За разлика от тях, Facebook прави доста по-бавни стъпки в този сегмент. Едва в края на април т.г. компанията пусна и свое гейминг приложение. Името му е Facebook Gaming, като обединява не само стриймове на популярни геймъри, но и предлага различни видеоигри.
Facebook и игрите
Приложението цели да предложи на почитателите на игрите всичко необходимо на едно място. Чрез него те могат да намерят и да следят стриймове на игри, както и да следват любимите си стриймъри и да комуникират с тях. Приложението предлага и възможност за участие в различни геймърски групи. Те са подобни на традиционните Facebook групи, но с насоченост изцяло към конкретна игра или жанр.
През приложението има възможност и за всеки потребител да започне свой стрийм, да изпраща съобщения на приятели и други потребители, както и да ги кани заедно да играят на различни игри. Facebook Gaming предлага достъп до т.нар. Instant Games, това са малки игри, които работят директно в приложението и не се налага допълнителна инсталация.
Засега приложението все още е в сравнително ранна фаза на своя път. То не предлага всички функции и възможности, които има в Gaming Hub-а на Facebook, когато той се посещава през браузър. Няма например възможност за организиране на турнири с приятели. Някои от наличните функции също все още имат нужда от „полиране“, а и приложението засега е налично само за Android, като се очаква да е готово за iOS малко по-късно.
С конкретен план
Видимо е, че Facebook прави бавни, но уверени стъпки напред. Компанията изглежда има план за своето присъствие в света на гейминга, но предпочита да го реализира без да бърза и когато се увери, че идеите ѝ са харесвани от потребителите.
Facebook постепенно изгражда партньорства с компании, с популярни стриймъри и известни личности, които да създават съдържание само за тази платформа. Засега обаче Twitch и YouTube Gaming доминират пазара, като според The Verge през декември 2019 г. Twitch е генерирал 61% от всички часове гледане на стрийминг на игри. На второ място е YouTube Gaming с 28%. Данни на анализаторската компания Arsenal.gg показват, че все пак усилията на Facebook дават резултат и платформата расте не само като брой потребители, но и като прекарано време, макар и да остава далеч назад на трето място преди Mixer, която остава четвърта.
Facebook ще се възползва и от голямата си потребителска база. Когато човек започне да стриймва игра през платформата, това ще се показва и в основния му профил и ще може да привлича още повече зрители. Компанията работи и по увеличаване на възможностите за печелене на пари от стриймовете чрез платформата си Level Up. Всичко това показва, че Facebook е все по-близо до завършването на платформата си за игри, като има за цел това да се случва постепенно, без да привлича особено голямо внимание сега, но ще бъде с доста по-голям фокус, когато всичко е напълно готово.