Моторните спортове, подобно на всички останали големи турнири, бяха принудени да прекратят или отложат своите събития, в разгара на пандемията от COVID-19. Състезанието с най-високи скорости обаче се завръща с два старта в Австрия – на 5 и 12 юли. Red Bull Ring в Шпилберг приема автомобилите от F1 за новото начало на вълнуващата надпревара.
За съжаление, заради продължаващата пандемия от опасния коронавирус, и двата кръга ще се проведат без публика, което прави телекомуникационното обезпечаване на събитията още по-важно.
На помощ идва А1 Group
Затова нашите колеги от А1 Group, като технологичен партньор на стартовете, се ангажираха с обезпечаването на необходимото оборудване и мрежи. Малко хора си дават сметка за мащаба на необходимата организация за подобни събития, а пандемията определено не прави нещата по-лесни.
И макар да няма публика на трибуните на пистата в Австрия, няма съмнение, че интересът пред малките екрани ще бъде голям. Затова обаче трябва да бъдат осигурени всички необходими условия и свързаност за спорните журналисти.
А1 ще изгради медиен център с капацитет от 60 работни места за журналисти от цял свят, които ще могат да отразяват събитието. Ще бъде изградена и специална Wi-Fi мрежа до двете обособени позиции за фотографи по протежението на трасето, откъдето те ще могат да заснемат близки кадри с болидите.
Мрежа и във въздуха
Ако преди време, за да има снимки от въздуха, медиите разчитаха на скъпи хеликоптери, натоварени с тежки камери и екип от оператори, то днес цялата тази дейност става с помощта на дронове. Тяхната координация, както и предаването на кадрите не би било възможно без връзка с мрежата.
Именно затова високотехнологичните решения на А1 Group в медийното отразяване на стартовете в Австрия не се ограничават до наземните комуникации. Въздушните кадри ще се координират с помощта на LAN и WLAN мрежи, а отделните им екипи ще използват телефонна услуга VoIP, за да поддържат непрекъснат контакт.
Телевизионното излъчване до всички точки на планетата ще се осъществи чрез пряка IP връзка от Red Bull Ring в Шпилберг до централата на ORF – обществената телевизия на Австрия – във Виена, поддържана от екипа на А1 Австрия. Именно от австрийската столица ще бъде разпространяван и сигнала към останалите оператори, които излъчват на живо.
Логото на А1 Group изгрява и на болидите
А1 Group се ангажира и със спонсорство на един от отборите в надпреварата. Болидите на BWT Racing Point F1 ще добавят логото на телекомуникационната компания към цветовете си за двата старта в алпийската страна. Серхио Перес от Мексико и канадецът Ланс Строл са двете остриете на отбора за стартовете в Шпилберг, като от тях се очаква да покажат завидно майсторство в управлението на мощните си коли, макар и пред празните трибуни на пистата.
Влизането на А1 Group в най-популярното автомобилно състезание е част от цялостната ни стратегия за спонсориране на различни видове спорт. Изборът на стартовете в Австрия не е случаен, тъй като централата на групата, от която сме част и ние, също е разположена в страната.