Пандемията повлия на бизнесите и потребителите в глобален мащаб, а последствията са осезаеми във всички аспекти на живота. През 2020-а (а вероятно и занапред) предизвикателствата пред мениджърите стават все повече и от непознато до момента естество.
Туризмът и услугите
Секторите на услугите и туризма бяха сред тези, които най-силно пострадаха от месеците изолация и затварянето на обектите им. В периода на възстановяване след извънредното положение една от ключовите задачи, които стоят пред мениджърите, е как да създадат безопасна среда и приятна атмосфера за своите клиенти.
Според данните на Националния статистически институт[1] нараства броят на фирмите в сектора, които планират да възстановят дейността си напълно, или в намален обем. През май 15,9% са заявили, че ще възобновят работа „както преди“, а 63,8% – в по-малки мащаби. За да постигнат тези резултати, мениджърите е добре да се възползват от разнообразни методи, с които да направят предложенията си още по-привлекателни.
Музикално и ТВ съдържание
С новите специализирани услуги на технологичната компания А1 те спестяват време и усилия за организиране на музикален фон и ТВ съдържание за своите гости. Дигиталното радио от А1 може да им предостави и възможност да надградят фирмената си идентичност със специално подбрани плейлисти.
С услугата Бизнес телевизия хотелиерите разчитат на техническо обезпечаване на услугата от А1, както и на богато портфолио от телевизионни канали с платени права за излъчване в търговски обекти.
Виртуални разходки
В дигиталната ера, ако нещо го няма онлайн, в повечето случаи за мнозинството от потребителите, то не съществува. Затова разумно решение за собствениците и управителите на компаниите в сферата на услугите и туризма е да наблегнат по-силно върху представянето си в интернет и социалните мрежи. С А1 Smart View хотели, ресторанти и търговски обекти могат да привлекат нови клиенти чрез виртуална обиколка, а с А1 Smart App да получат свое мобилно приложение за по-интензивна комуникация с тях.
Последвайте ни в социалните мрежи
Разбира се, наемането на специалисти, които да се грижат за присъствието в интернет, не винаги е по силите и възможностите на фирмите. Възлагането на маркетингови дейности в тази сфера на абонаментен принцип е подходящо решение за тях.
Сред най-новите услуги на А1 в подкрепа на бизнеса има предложения, които са полезни за повишаване на онлайн присъствието на компаниите и достигане до повече потенциални потребители. Добър вариант в подкрепа на маркетинговите усилия на компаниите е услугата А1 Smart Social media, с която те делегират създаването на ангажиращо съдържание за своите бизнес профилите във Facebook и Instagram на професионалистите на А1 България.
Социалните мрежи са ключова среда за обмяна на идеи, но за голяма част от потребителите са и място за общуване с брандовете. Според изследване на НСИ близо 53% от българите ги ползват активно, а почти 38% разчитат на интернет за информация за продукти и услуги. В ситуация като настоящата, когато са необходими все повече усилия за повишаване на конкурентоспособността, присъствието онлайн става „задължително“ за компаниите, които са се устремили към успеха.
[1] „ДЕЙНОСТ И СЪСТОЯНИЕ НА МЕСТАТА ЗА НАСТАНЯВАНЕ1 ПРИ УСЛОВИЯТА НА ИЗВЪНРЕДНО ПОЛОЖЕНИЕ И ПОСЛЕДВАЛАТА ЕПИДЕМИЧНА ОБСТАНОВКА ПРЕЗ МАЙ 2020 ГОДИНА“, НСИ