Има ли бизнесът желание за игри?

Въпрос на време е компаниите да започнат да обръщат по-сериозно внимание на гейминга и електронните спортове като потенциална екосистема за партньорства

Дигитализацията е световна тенденция, която се развива с експоненциални темпове, а неизменна част от нея е и т.нар. геймификация, или преплитането и взаимното повлияване на „полезното“ и „приятното“. В последните години дигиталната трансформация повлия дори на „Цар Футбол“. Въвеждането на високотехнологични системи като Video Assistant Referee целят да помагат на съдиите да преценяват по-сложни и спорни ситуации на терена.

Докато приложенията на технологиите в „най-великата игра“ все още предизвикват разгорещени полемики „За“ и „Против“, има една цяла вселена от спортове, които са изцяло изградени върху мощта на технологиите. Възникнали сравнително неотдавна  (на фона на класическите) като начин за развлечение, електронните игри еволюираха в състезателна дисциплина и бързо се превърнаха в мултимилиарден бизнес.

Геймингът отдавна вече обхваща много повече от групи тийнейджъри с изобилие от свободно време. Пример за това е най-бързо развиващата се гейминг лига у нас – A1 Gaming League, чиито финали тази година се проведоха изцяло онлайн. След като привлече рекордния брой от близо 15 000 души на първите Гранд финали през 2019, изданието през 2020 продължи да набира популярност целогодишно. Турнирите по League of Legends през настоящата година отбелязаха над 300% ръст при средния брой на уникални зрители, а продължителността на гледане се увеличи с повече от 200%. Подобно е нарастването и за турнирите по CS:GO и FIFA20.

Тази година финалите се проведоха в седем последователни дни през септември напълно безплатно и изцяло онлайн – по Twitch TV в канала на А1 Gaming League.

Gaming Има ли бизнесът желание за игри? А1 Блог

Въпреки предизвикателствата, свързани с COVID-19, организаторите взеха решение да не разочароват хилядите фенове и да предават онлайн всички полуфинали и финали по Twitch TV в канала на А1 Gaming League, където премина и целият редовен сезон. Според данни на Twitch TV и YouTube над 120 000 уникални зрители са проследили срещите от седмицата на финалите между 07 и 13 септември, а общото гледане на съдържанието е било в рамките на 2 800 000 минути. Най-голям дял от зрителите са от София, следвани от Пловдив и Варна.

От началото на сезона над 9000 отбори и играчи се състезаваха онлайн всеки месец в борба за титлата шампион на България и за част от общия награден фонд от 30 000 лева. Освен главния организатор на лигата – А1 партньори на гейминг лигата от страна на бизнеса тази година бяха Huawei, OMEN и Nescafe 3in1. Въпрос на време е все повече корпорации от различни сектори да „разчупят“ маркетинговите си стратегии и да видят необятните възможности на гейминга като потенциален партньор.

Все пак сред играчите в отборите и феновете на компютърните игри е силно вероятно да са и техните потребители, почитатели, а защо не и бъдещи служители.

 

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*