За хората от бизнеса в България лидерът в сферата на бизнес софтуера SAP e добре известно име, а А1 – един от водещите телекоми, не само помага на голяма част от потребителите и компаниите у нас да общуват онлайн или по телефона, но и предлага все по-широко портфолио от ICT услуги и решения. Сред водещите новини в бизнес и технологичните среди в България през октомври беше сключването на стратегическо партньорство между А1 и SAP България.
Това ще позволи на телекома да разшири портфолиото си от SAP решения и услуги с фокус върху добавената стойност за бизнес клиентите. Двете компании споделят общи цели – да подпомогнат процеса на цялостната дигитална трансформация на компаниите у нас и да подкрепят развитието на „умните градове“ в България.
Какви са плановете за развитие на SAP в България и какви ползи могат да очакват бизнесите от това партньорство ни разказа Радомир Миланов, управляващ директор на SAP България.
„Присъединяването на А1 към нашата екосистема от бизнес партньори е важен момент за нас, защото съм уверен, че заедно ще постигнем още повече по отношение на дигитализацията на бизнеса в България. Портфолиото от SAP решения създава множество възможности за бизнеса, но само с доверен партньор като А1, който да консултира бизнеса и да води процеса по успешната интеграция, можем да сме сигурни в позитивното влияние, към което се целим,“ – Радомир Миланов
Със сключеното през октомври стратегическо партньорство А1 се превърна в SAP партньора в България, който има право да предлага на клиентите си лицензи за ERP решенията както за малки и средни компании SAP Business One, така и за по-големи корпорации SAP S/4HАНА.
„За нас е съществено да припознаем ICT бизнеса на А1 като една важна и интегрирана част от цялото портфолио от решения на А1. Подходът към корпоративния сегмент, както и тясната свързаност с Центъра на А1 за SAP компетенции с подготвени специалисти, значително улесняват нашите намерения. Същината на това партньорство се основава на ясната визия за ръст в ICT сегмента на А1, но и на намеренията на SAP да достига до все по голям брой корпоративни клиенти. В допълнение, възлагаме изключително многo надежди на партньорството ни в сегмента на Индустрия 4.0, т.нар. Internet of Things, и на концепцията за „Умни градове“, заяви Радомир Миланов.
По този начин А1 може да консултира клиентите си кое от решенията е подходящо за тях спрямо размера и спецификите на бизнеса им. Освен това телекомът ще предлага и други SAP-базирани услуги, включващи бизнес консултиране, внедряване, поддръжка и обучения, лицензи и внедряване от цялостното портфолио на SAP. Сред тях са решения, свързани с изграждането на интелигентно предприятие, клиентска удовлетвореност, както и системи от сферата на „Интернета на нещата“.
По думите на Радомир Миланов целите на SAP за развитие на българския пазар са софтуерният гигант да допринесе за пълната дигитализация на българското общество, да повиши конкурентоспособността на българските компании и да увеличи т.нар. Business Resilience (бизнес издръжливост) по време на кризи, подобни на тази, през която преминаваме и в момента. Видяхме изключителни промени във веригите на доставки и съпътстващите ги процеси, които приеха напълно нова форма през настоящата година.
Компаниите, с които SAP си партнира, са енергични и с изключителен технологичен капацитет. Те познават детайлно бизнеса на клиентите и внедряват решенията на SAP по възможно най-добрия начин. Според Радомир Миланов партньорите на SAP са иноватори, ориентирани към облачните технологии и подобряването на клиентското изживяване.
Радомир Миланов посочи, че ръстът на SAP в България до голяма степен се основава на работата с МСП. Софтуерният лидер разполага с решения за всеки бизнес, без значение от размера и типа му. Според г-н Миланов реалните бизнес ползи, които малките и средни предприятия могат да очакват от въвеждането на ERP решението SAP Business One, са най-вече бързината при внедряване и покриване на всички базови изисквания. Той допълва, че приложението на SAP Business One в компанията се улеснява не само чрез удобния и интуитивен интерфейс, но и с възможността да бъде използван и като облачна услуга, без допълнителни разходи за ИТ инфраструктура и т.н. Такъв е и моделът на предлагане на SAP Business One от А1 – под формата на услуга, без големи първоначални инвестиции.
По повод препоръката на SAP клиентите на custom ERP да мигрират към SAP S/4HANA до 2025-а година, Радомир Миланов обясни, че концепцията на решението е изцяло нова. Според него функционалностите на продукта са изключително добре пригодени към различните бизнес нужди, което осигурява минимални усилия при внедряване, както и при допълнителни доработки. Това е система от изцяло ново поколение, която позволява на клиентите ни в България да използват цялото ноу-хау на над 440 000 SAP клиенти от цял свят.