Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал

“Дааа… пак онзи празничен дух. Поредната зимна приказка. Домашен уют. Приятни изненади. И мечтани подаръци.“ – тези хубави думи щяха да са типично клише за Коледа във всяка друга година, но не и в 2020-та. Нямаше да го има и ироничният тон на новия звезден глас на А1 Ненчо Балабанов в първата част на тазгодишната коледна реклама. Защото тази година всичко е с главата надолу. Рекламните послания и цялостната концепция в специалната ни коледна кампания, сътворена като криейтив от агенция Saatchi & Saatchi, няма как да останат същите. А понеже всяка година е различна, през настоящата коледната ни реклама ще се превърне в цял рекламен сериал.

рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 БлогКакто подобава на истинска филмова продукция, ще видим неочаквани сюжетни развръзки, създадени от един от най-добрите продуцентски екипи в България KnowHow Films. Под вещото ръководство на Елисавета Захариева, старши бранд мениджър в А1 и двигател на коледната кампания през 2020 година. Тя ще ни запознае със създателите на коледната реклама на А1, която се превръща в мини филм с няколко действия и много герои.

Елисавета Захариева е  част от екип „Управление на бранда“ вече повече от 5 години и има над 14  години опит в областта на маркетинга и бранд мениджмънта. Ели, както я наричат колегите ѝ, има докторска степен по маркетинг от Университета в Нюкасъл, Великобритания. Тя е специалистът в А1, спомогнал да се случат рекламните стратегии на коледните кампании на компанията през последните 4 години. Спомняте си, например, красивия коледен клип от края на 2018 година. Имала е роля и при създаването на рекламните клипове при ребранда на А1, както и клиповете за A1 Guard, A1 Xplore TV и други. Усилията на Ели биха били напразни, ако не са всички екипи, с които работи по различните проекти вътре в А1. Това са нейните колеги от „Управление на бранда“, както и хората в компанията, които отговарят за разработването на продуктите и услугите, корпоративните комуникации, медия планирането, дигиталния маркетинг, търговския маркетинг и много други.

рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 БлогНай-мотивиращите фактори в работата ми са разнообразните проекти и работата с различни екипи и партньори. Никой ден не е еднакъв с предходния. Огромно удоволствие е да работя с утвърдени специалисти и да разчитам на знанието и експертизата им.

Попитахме Ели как екипът е успял да се промъкне с тежката снимачна техника между много чакащи коли на натоварен булевард за началния кадър на видеото? Всъщност се оказва, че близките кадри са заснети на паркинга на столичен мол. А дрон, кръжащ над колите, ни показва реален вечерен софийски трафик. По-наблюдателните ще забележат в следващите епизоди на „сериала“, че една от жените в колата ще се окаже на двойна среща със своята сестра близначка. Или ако перифразираме Чехов: „Ако в първо действие на рекламата видите герой, то знайте, че неговата история ще има продължение.“

   рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 Блог   рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 Блог

И ако снимането на автомобили с дрон в трафик не е от лесните задачи за една филмова продукция, то работата с деца се оказва истинско предизвикателство. В нашата коледна реклама е пълно с тях. Но, както споделя Ели, са имали късмет с малчуганите, защото всички са били талантливи и дисциплинирани. Освен в моментите, в които са чували: „Деца, не гледайте в камерата!“ Както се досещате, мъниците инстинктивно са правили точно обратното.  Една фраза, обаче, превръща малките актьори в послушни деца. В голям и добре подреден хол неочаквано те чуват от режисьора: „Деца, хайде, разхвърляйте!“ В първия момент децата не мърдат от местата си, защото мислят, че екипът се шегува с тях. Но в следващия миг се втурват да разхвърлят играчки, възглавници и предмети в огромния хол. Голямо забавление!

рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 Блог   рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 Блог

рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 БлогЕдно от малките палавничета е дете на наш колега от А1. Талантливото момиченце се казва Славея и е на 10 години. Освен че свири на пиано, пее и тренира художествена гимнастика, тя е много артистична. Рекламата сбъдва една голяма мечта на малката Славея – да се снима в телевизионна продукция. Също като останалите герои, ще видим историята на Славея с продължение в следващите клипове на А1.

Автентични и естествени в своите емоционални реакции са и коледарите. И това не е случайно. Няма как да бъдат по-истински, защото част от тях са танцьори от ансамбъл „Българе“, които много пъти са били на големи световни и български сцени с тези носии, калпаци, ямурлуци и геги.

рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 Блог   рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 Блог

Историите в първата половина от рекламата сякаш не обещават положителна развръзка. Точно, както се случва и в сериалите, и в живота: хората работят навън посред зима, опитват се да се преборят с трафика, децата се качват на главите на майките си, липсват ни пари в брой или ни липсват толкова пари, колкото са ни нужни.

рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 Блог   рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 Блог

Но в рекламния сценарий, точно както понякога се случва в живота, всичко изведнъж се обръща. Музиката става по-жива и въодушевена и ни води към втората част на клипа, в който виждаме, че премръзналият дядо Коледа отива при приятелите си,  майката се сеща как да въдвори ред и спокойствие у дома, финансово затрудненият симпатичен мъж намира начин да купи големия плюшен мечок, коледарите си тръгват доволни от полученото в своя A1 Wallet, а разочарованото от пуловера момче намира мечтания подарък на дъното на кутията.

рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 Блог

 „И все пак – Коледа е. Забавлявай се. Празник е. Изненадай някого. Изненадай го истински. Винаги има начин.”

Точно така – винаги има начин! Има начин и да кажеш „Крайно време е да се усмихнем“. Това е черешката на тортата в нашата коледна реклама. Попитахме Ели как са стигнали до нея. Разказът ѝ започна отдалече: „Тази година от март слушаме какви мерки ще спазваме и ни се искаше да има едно малко по-различно задание към криейтив агенцията Saatchi & Saatchi. Да, ясно е, че годината е тежка и необичайна“, споделя Ели, „Но идва Коледа. И знаехме, че на всички ще им се иска да си кажат „Било, каквото било. Да направим това, което ни прави щастливи, празник е.“ И най-естественият и човешки призив не закъснява: Крайно време е да се усмихнем!

Поискахме да разберем от продуцентския екип KnowHow Films  как се снима реклама като сериал, защото коледната реклама на А1 ще придобие именно този вид в следващите месеци.

Най-голямото предизвикателство на този проект, както може би всеки участвал в него ще ви сподели, беше обемът кадри, който трябваше да заснемем. Що се отнася до нашата практика, такова нещо не се е правило. Смело можем да кажем, че надхвърлихме себе си с обема, който реализирахме, и то без да пострада качеството. Нужна беше стройна организация и много логическа мисъл. Радваме се, че успяхме да съберем най-добрите професионалисти в съответната област в България. Силният екип е ключът към успешната организация и реализация. – споделят хората от KnowHow Films.

Истинско предизвикателство се оказва да има четири екипа, които снимат постоянно и паралелно – първи режисьорски екип, втори режисьорски екип, екип дигитално съдържание и екип фото кадри. В някои моменти се снима на няколко места едновременно. Което създава един вълнуващ и интензивен работен процес.

Симпатичен и запомнящ се момент е снимането с машината за сняг в първия ден. Няколко дечица проявяват сериозен интерес към процеса – първоначално плахо се приближават, а след това с възхищение гледат как машината произвежда изкуствен сняг.

Попитахме екипа какво точно ни очаква в рекламния сериал. Дали ще има двойна близнашка сватба на участниците в това видео? Те споделиха, че снимането на този клип е бил от най-забавните моменти. „И четиримата близнаци бяха много забавни и отворени за импровизации, също така много изразителни. Целият екип се забавляваше, докато снимахме реакциите им. За съжаление, близнашка сватба няма да има в реалния живот, тъй като част от тях вече са свършили успешно тази работа.“ – с усмивка добавят те.

рекламен клип Как заснехме коледна реклама, която се превръща в сериал А1 Блог

Очаквано за 2020 година едно от най-големите притеснения на екипа е Covid-ситуацията и тестовете, които всички трябва да направят малко преди снимките. За щастие, нито един актьор не отпада заради положителен тест, а това носи облекчение и искрено щастие.

Кой накъде ще поеме в този необикновен рекламен сериал ще разберем съвсем скоро от малкия екран и ще следим в канала на А1 в YouTube. Не забравяйте да се абонирате за него.

Снимки: Радич Банев, екип KnowHow Films

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*