Със световната пандемия, която разтърси света, никой не можеше да очаква какво ще се случи. Едно е сигурно – научихме се да работим от вкъщи, да се ориентираме в ежедневните си задачи и да намираме нови форми на забавление. Желанието на хората да останат свързани промени начина, по който се използва интернет и по-специално социалните мрежи. С пренасочването на хората в онлайн пространството различните платформи и брандове намират нови начини да се адаптират и развиват, така че да отговарят на желанията и нуждите на потребителите. Това съответно се отразява на тенденциите в дигиталния маркетинг. Затова сме ви подготвили 4 тренда за социалните мрежи, които ще преобладават през 2021 година.
Facebook ще продължи да доминира пазара
Дори и преди пандемията Facebook се открояваше като една от най-важните платформи за реклама, но тази тенденция ще продължи да нараства и през следващата година. Заради силното позициониране, което платформата предлага на брандовете, много от тях ще продължат да инвестират в обслужване на клиентите си през канала, а за Facebook се очаква да развие много от своите инструменти, сред които са подобряване на шопинг преживяването, фокус върху подкрепата на малки бизнеси и разширяване на възможностите за реклама. Усилено се говори, че през следващата година ще видим и собствена криптовалута на най-голямата социална мрежа.
И ако за повечето потребители промените ще бъдат по-слаби, компаниите все по-често ще трябва да разчитат на експерти, с които управляват своите профили. А1 също предлага подобна корпоративна услуга – А1 Smart Social Media. Тя е предназначена за бизнес клиенти и с нея компаниите получават професионално поддържани профили във Facebook и Instagram според предварително уточнена концепция.
Видеа, видеа, видеа…
Още в началото на 2020 г. видеото се установи като най-често използваното маркетингово средство и вторият най-ангажиращ тип съдържание в социалните медии.
Пандемията и стоенето вкъщи ускори нуждата да споделяме в реално време, но и създаде пречка за изграждането на висококачествени продукции. Когато много бизнеси бяха принудени да минат хоум офис, екипите за социални медии и видео маркетинг се нуждаеха от разработване на производствени процеси, които могат да се извършват от вкъщи. Последните месеци показаха, че потребителите се ангажират с видеоклипове, live streams и съдържание, направено в домашни офиси, което накара търговците да осъзнаят, че съдържанието с по-ниско качество на продукцията също може да бъде привлекателно, ако предоставя стойност. А с набирането на популярност на платформи като TikTok създаването на видео съдържание никога не е било по-лесно.
Подобряване на измерването
Вече не е достатъчно да следим споделяния и ангажиране на аудиторията. На маркетолозите ще им е необходимо да следят разговора и темите, които вълнуват аудиториите и как те взаимодействат и се пренасят от един канал в друг. Затова през 2021 г. все повече брандове ще инвестират в нови инструменти, които да представят по-подробни и точни данни за аудиторията, и които същевременно да следят за безопасността на марката. Това ще даде възможност на брандовете да взаимодействат по-качествено и стойностно със своята аудитория.
Социалните мрежи се превръщат в магазини
Тенденцията за онлайн пазаруването от край време е актуална, но с престоя у дома все повече хора се насочиха именно към дигиталните магазини. Неслучайно през 2020 г. стартира и услугата A1 Smart e-shop, с която бизнес клиентите ни могат да изградят своето място за продажби в мрежата.
В същото време социалните мрежи няма да изостанат от тази тенденция. Facebook и Instagram ще продължат да насочват усилия в развиването на Shop опцията си, но ще бъдат и съпроводени от новата изгряла звезда – TikTok. Очаквайте Instagram да усъвършенства покупките с едно кликване, да добави нови AR инструменти, надграждайки съществуващите си опции за AR пазаруване (и потенциално свързани с Facebook AR очила) и видео тагове за продукти, предоставящи повече начини на бизнеса и създателите да улеснят директното купуване.
TikTok също ще насочи вниманието си към електронната търговия през 2021 г. Каналът за кратко видео съдържание премина от 500 млн. потребители през декември 2019 г. до близо един милиард днес. Големият интерес към платформата дава широки възможности за развиване, затова очаквайте нови инструменти за e-commerce и in-stream опции за пазаруване да се появят през новата година.