Facebook иска да слее дигиталния и реалния свят

Хората свързват името на Facebook със социалните мрежи и чат приложенията. Компанията обаче е и един от най-активните разработчици и поддръжници на технологиите за добавена и виртуална реалност. Те бяха част от фокуса по време на годишната ѝ конференция F8, която тази година ИТ гигантът проведе онлайн.

Facebook обяви, че тази година връща F8 към корените на събитието – да бъде място за разработчици и да представи предимно функции и технологии, които ще са полезни на тях. Въпреки това по време на конференцията проличават и плановете на компанията като цяло. А сред тях има както няколко практични, така и амбициозни идеи.

Реалността на бъдещето

Facebook инвестира във виртуалната и добавената реалност от години. По време на F8 компанията заяви и своята крайна цел за тези две технологии.

„Представяме си свят, който е покрит с виртуални обекти, които ни помагат да споделяме, да учим и играем заедно, независимо от дистанцията между нас“, казва Крис Барбър, ръководител на отдела за партньорства на Spark AR – софтуерът за добавена реалност на Facebook.

Това обаче е цел, за чието реализиране ще са нужни години, казва Барбър. Всяка година компанията прави важни стъпки в тази посока. За 2021 г. това е допълнителното развитие на Spark AR. Facebook казва, че това вече е най-голямата платформа за мобилна добавена реалност. Тя има над 600 000 разработчици от 190 държави и те са качили над 2 млн. AR ефекта за Facebook и Instagram.

Ъпдейтите за Spark AR добавят възможности за сегментиране и проследяване на движещите се обекти. Освен това разработчиците ще могат да създават ефекти и функции, които да се използват в конферентни видеоразговори. Компанията дава за пример създаване на ефекти, които да подсилват усещането за споделено пространство. Например поставянето на участниците в разговора във виртуална зала или около огън на къмпинг. Целта е тези функции постепенно да стават достъпни през Messenger, Instagram и Portal. Именно така Facebook планира постепенно и търпеливо да изгради все повече нови възможности за добавена и виртуална реалност в услугите си.

С мисъл за бизнеса

Другите новости, които Facebook представи по време на F8, са инструменти за бизнеса. Компанията казва, че 90% от потребителите в Instagram са последвали профила на поне една компания. Самата платформа все повече става място за комуникация между бизнеса и клиентите. Затова тя предоставя пакет софтуерни инструменти, чрез които всеки бранд ще може да интегрира Instagram чат в своите приложения и услуги.

Доста подобрения са направени и при WhatsApp Business API. Процесът по интеграция е улеснен и съкратен, като компаниите ще могат да изпращат повече и различни по формат съобщения до клиентите. Например известие , че търсен от тях продукт вече е в наличност.

Facebook ще предлага и нови бизнес приложения. Те ще са част от Facebook Business Suite и ще помогнат на компаниите да предлагат продуктите и услугите си на потребителите по повече начини. Ще има улеснени функции за записване на час за посещение, резервиране на маси и места и др.

Facebook казва, че всичко това е само началото. През следващите месеци тези и други функции ще бъдат доразвивани и ще получават още възможности. Компанията очаква разработчиците също да продължават да създават нови идеи, които да са базирани на тези технологии.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*