Хората свързват името на Facebook със социалните мрежи и чат приложенията. Компанията обаче е и един от най-активните разработчици и поддръжници на технологиите за добавена и виртуална реалност. Те бяха част от фокуса по време на годишната ѝ конференция F8, която тази година ИТ гигантът проведе онлайн.
Facebook обяви, че тази година връща F8 към корените на събитието – да бъде място за разработчици и да представи предимно функции и технологии, които ще са полезни на тях. Въпреки това по време на конференцията проличават и плановете на компанията като цяло. А сред тях има както няколко практични, така и амбициозни идеи.
Реалността на бъдещето
Facebook инвестира във виртуалната и добавената реалност от години. По време на F8 компанията заяви и своята крайна цел за тези две технологии.
„Представяме си свят, който е покрит с виртуални обекти, които ни помагат да споделяме, да учим и играем заедно, независимо от дистанцията между нас“, казва Крис Барбър, ръководител на отдела за партньорства на Spark AR – софтуерът за добавена реалност на Facebook.
Това обаче е цел, за чието реализиране ще са нужни години, казва Барбър. Всяка година компанията прави важни стъпки в тази посока. За 2021 г. това е допълнителното развитие на Spark AR. Facebook казва, че това вече е най-голямата платформа за мобилна добавена реалност. Тя има над 600 000 разработчици от 190 държави и те са качили над 2 млн. AR ефекта за Facebook и Instagram.
Ъпдейтите за Spark AR добавят възможности за сегментиране и проследяване на движещите се обекти. Освен това разработчиците ще могат да създават ефекти и функции, които да се използват в конферентни видеоразговори. Компанията дава за пример създаване на ефекти, които да подсилват усещането за споделено пространство. Например поставянето на участниците в разговора във виртуална зала или около огън на къмпинг. Целта е тези функции постепенно да стават достъпни през Messenger, Instagram и Portal. Именно така Facebook планира постепенно и търпеливо да изгради все повече нови възможности за добавена и виртуална реалност в услугите си.
С мисъл за бизнеса
Другите новости, които Facebook представи по време на F8, са инструменти за бизнеса. Компанията казва, че 90% от потребителите в Instagram са последвали профила на поне една компания. Самата платформа все повече става място за комуникация между бизнеса и клиентите. Затова тя предоставя пакет софтуерни инструменти, чрез които всеки бранд ще може да интегрира Instagram чат в своите приложения и услуги.
Доста подобрения са направени и при WhatsApp Business API. Процесът по интеграция е улеснен и съкратен, като компаниите ще могат да изпращат повече и различни по формат съобщения до клиентите. Например известие , че търсен от тях продукт вече е в наличност.
Facebook ще предлага и нови бизнес приложения. Те ще са част от Facebook Business Suite и ще помогнат на компаниите да предлагат продуктите и услугите си на потребителите по повече начини. Ще има улеснени функции за записване на час за посещение, резервиране на маси и места и др.
Facebook казва, че всичко това е само началото. През следващите месеци тези и други функции ще бъдат доразвивани и ще получават още възможности. Компанията очаква разработчиците също да продължават да създават нови идеи, които да са базирани на тези технологии.