Васил Петров: Кариерният ми път започна в А1

Професионалисти в А1 определено не липсват. В компанията ни работят специалисти с дългогодишен опит, които имат интересни и изключително вдъхновяващи истории. Точно затова решихме да ви запознаем отблизо с някои от колегите в компанията. Представяме ви Васил Петров, мениджър на екип „Разчети с трети страни“ в направление „Финанси“.  Той работи в компанията вече повече от 13 години, като допринася за обогатяването и развитието на редица проекти.  В днешното интервю той споделя повече за себе си, както и за това защо анализирането на големи обеми от данни определено не е скучно занимание.

Къде си завършил?

Средното си образование завърших в математическата гимназия в гр. Ямбол, а след това избрах пътя на финансовия контрол. Завърших тази специалност в Университета за национално и световно стопанство.

Каква беше първата ти работа?

Кариерният ми път започна в Call Center-a на А1 през 2007 г. В него имах възможността да съчетавам ученето и работата, а едновременно с това да израствам в една постоянно развиваща се и високо технологична компания. Стартирах от най-ниската позиция – сътрудник „Обслужване на клиенти“, а няколко години след това ръководех екип за Billing консултиране и преизчисления. Работата в Call Center-a ме научи на търпение, последователност и на това, че с действията си трябва да подкрепяме бизнеса, за да постигаме заедно целите на компанията.

Кога и как избра професията си?

Мисля, че по-скоро се избрахме взаимно още през първите години в А1. Работата с големи обеми от финансови и нефинансови данни ме е привличала винаги. Компанията ми даде възможността не само да срещна днешната си професия, но и да се развия, като уча и надграждам знанията и уменията си. В началото започнах сравнително плахо – нямах достатъчно опит, но съзрявах възможност да развия знанията си и да ги прилагам в ежедневната си работа, помагайки на останалите си колеги и бизнеса. Много скоро разбрах, че именно това е сферата, в която ще продължа своя професионален път.

Как стигна до позицията си днес?

В Call Center-a на А1 работих 5 г. След това преминах през няколко позиции в отдел „Взаимно свързване“, където надградих наученото. Там получих основата на техническите си знания за това по какъв начин се осъществяват гласовите обаждания и съобщения, както и как се насочват международните разговори към крайните клиенти. Същевременно научих колко е важна тази тема за ежедневната ни комуникация.

През 2016 г. започнах работа в дирекция „Контролинг“, където работя и в момента. Тук успях да получа много ценни знания за ключовите за компанията ни финансови и нефинансови показатели. Именно в тази дирекция моята кариера направи рязък завой към анализирането на големи обеми от данни, извличането на информация, трансформирането ѝ и използването ѝ в отчетите. Тук  получих и първите си уроци по Business Intelligence.

От близо година съм мениджър на страхотен екип от професионалисти и натрупаният опит ми помага изключително много в справянето със задачите.  Васил Петров: Кариерният ми път започна в А1 А1 Блог

Коя е най-интересната част от работата ти?

Най-интересните задачи са сложните. Тези, които ме вадят от зоната на комфорт и ме предизвикват да направя нещо ново и различно – нещо, което не съм правил досега. Тези ситуации ме обогатяват по безценен начин и въпреки трудностите разбирам колко важни са те за професионалния опит. Доброто познаване на обектите в една база данни, връзките между тях и финансовите познания са ключови за качествения анализ. Смятам, че именно тук ми е силата.

А коя е най-скучната?

Не бих могъл да кажа, че има скучна част от работата ми. Дори в рутинните задачи има нещо предизвикателно. Често при изпълнението на такива търся различен подход – нещо, което да я направи по-интересна и същевременно да приложа нови знания.

Какво те мотивира?

Силно ме мотивират екипът ми, добре организираната работа, както и добрите резултати. С времето научих, че за тях са задължителни постоянството и търпението. Новите знания също са важен двигател на мотивацията ми. Динамиката на бизнеса изисква от нас да надграждаме всичко научено, да бъдем гъвкави и адаптивни към промените, за да постигнем успех и удовлетворение в утрешния ден.

Как успяваш да съчетаеш работата с личния си живот?

Гъвкавият ми работен ден ми помага в баланса. Разбира се и качествената почивка е изключително важна. Възможността да прекъснеш работния процес и да отскочиш за час до фитнес залата също е добра възможност, която нашата компания предоставя.

Ако не се занимаваше с финанси, какво щеше да правиш сега?

Ако не се занимавах с финанси, сега най-вероятно щях да се занимавам с рипортинг и анализи, но щях да търся път към финансите (смее се).

Ако можеше да дадеш съвет на 18-годишното си аз, какъв щеше да бъде той?

Щях да му кажа да не се страхува от грешки, да се учи от тях и да има повече решителност в действията си.

A какъв съвет би дал на хората, които сега започват кариерния си път?

Бих ги посъветвал да не спират да учат, да бъдат дръзки в мечтите си и да се борят за тяхната реализация. Най-хубавите неща стават бавно, но затова и насладата от постигнатия успех остава дълго след това. Планирайте кариерата си в дългосрочен план и бъдете последователни в действията си.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*