В компанията работят опитни специалисти от различни отдели, но вероятно за много от нас част от позициите им звучат сложно и дори неразбираемо. Няма как всеки да е специалист по всичко, но за да разбулим мистерията, ще ви запознаем отблизо с професиите на колегите ни с топ 10 от най-важните им задачи.
Представяме ви Ивайло Митин, мениджър сървърни помещения в направление „Мрежа и услуги“. Той завършва магистратурата си със специалност „Телекомуникации“ в ТУ-София. Кариерният му път в А1 започва от началото на 2002 г. и преминава през различни позиции – от мрежови администратор до старши инфраструктурен инженер. Днес той е част от екипа, който работи по проектирането, въвеждането в експлоатация и развитието на центровете за данни на компанията. Ивайло отговаря и за предоставянето на качествени услуги на нашите клиенти. Нека оставим обаче той да ни разкаже повече за задълженията и отговорностите си!
Ето и неговите Топ 10 за позицията му:
Осигуряване непрекъсваемост на работата на центровете за данни на А1 България
Заедно с колеги и партньори работим активно по проектирането, изпълнението и поддръжката на основната инфраструктура в центровете на компанията.
В преследване на „добри практики“
Eжеседмично се публикуват новини за нови и реновирани центрове, но информацията как и какви технологии се прилагат не се намира лесно. Тук на помощ идват професионалните мрежи, а също така и различни професионални събития и контакти .
Управление на доставчици
Tова включва участие в процесите по избор на доставчици на оборудване, материали и услуги, както и последващ контрол върху работата им.
Управление на финансови ресурси
Центровете за данни са елементи от инфраструктурата на компанията, които постоянно се развиват, а това поглъща немалко финансови ресурси.
Комуникация с клиенти
Комуникацията с външни (услугата “колокация”) и вътрешни клиенти за участие в различни проекти е постоянна. Това е процес за осигуряване на необходимите условия, съгласно подписани договори или препоръки на производители на оборудване.
Осигуряване на 24/7 мониторинг
Осигуряването на постоянен мониторинг на основната ни инфраструктура е една от ключовите дейности за позицията ми. Навременните реакции за отстраняване на проблемите са изключително важни, за да продължим да поддържаме високото качество на услугите ни.
Предаване на знания и умения
Предаването на знания и умения при експлоатацията на оборудването е важна част от работата ми, тъй като всяко техническо лице, изпълняващо дейности в центровете за данни, трябва да е запознато с основната инфраструктура и технологиите, които се използват.
Изготвяне на правила за работа
В центровете за данни спазваме определени правила на работа, съгласно стандартите, по които сме сертифицирани, а също и според добрите практики, които се използват.
Управление на материални ресурси
Това включва окомплектоване, инсталации и извеждане от експлоатация на оборудване. От голямо значение са въвеждането и спазването на добрите практики.
„В крак“ с технологиите
Както технологиите, така и събитията около нас, постоянно се променят. Изпуснем ли момента да се адаптираме или да променим нещо, това неизменно ще се отрази върху компанията. Затова следим тенденциите в технологичното развитие на центровете за данни, като мислим няколко години напред и започваме процеса по имплементация още сега. Трябва да изпълним важни задачи и да подобрим енергийната ефективност!