Днес ви представяме още един от професионалистите, с които компанията ни се гордее. Това е Нели Илийкова, мениджър на екип “Управление на клиентска база и програми за лоялност”. Тя ще ни разкаже повече за това как е избрала професията си и какъв кариерен път е изминала до днес. В интервюто ще разберете повече за това какво я мотивира, както и какви съвети би дала на колегите, които сега стартират. Нели ни споделя още и защо не бива да се страхуваме от това да правим грешки, а да търсим добрите възможности за развитие.
Какво си завършила?
Завърших средното си образование в гимназията в родния ми град, Златоград. Образованието ми продължи в СУ „Св. Климент Охридски“ в специалност „Социология“, а след това, за да се убедя, че призванието ми не е да съм счетоводител, завърших счетоводство и контрол към БАН. Към момента съм спряла да трупам дипломи, но пък използвам всеки предоставен шанс да науча нещо ново и полезно.
Каква беше първата ти работа?
Първата ми работа беше в една начинаеща социологическа агенция, където имах възможност да се докосна до тогавашната представа за тази наука в България. Силната академична насоченост обаче, не успя да ми даде необходимата увереност за продължаване на професионалното ми развитие в тази сфера.
Кога и как избра професията си?
В университета имах по-голям афинитет към изследванията с маркетингова насоченост и когато започвах работа в A1 имах ясната идея, че искам да се занимавам с маркетинг. Трябваше да мине малко повече време обаче, за да се срещнем отново с него.
Как стигна до позицията си днес?
Първата ми позиция в компанията беше в Call Center-a. Там получих знания за спецификите на услугите и продуктите на А1, които предлагахме в сферата на телекомуникациите. Работата ме научи да разбирам клиентските нужди и да откривам тенденциите в клиентското търсене и поведение. В „Обслужване на клиенти“ получих възможността да развивам и мениджърските си умения, като ръководител на екип „Задържане на частни клиенти“.
2015 г. беше годината, в която пътят на маркетинга и моят се пресякоха отново. Тогава започнах работа в отдел “Управление на стойността и информацията“ (CVM) като мениджър в екип „Кампании“. Преминаването през различните позиции в отдела ми даде голямо предимство, защото ми позволи да вляза в оперативните детайли при реализиране на маркетингова стратегия на А1 и да се почувствам уверена в действията и решенията си.
Отскоро съм мениджър на екип „Управление на клиентски бази и програми за лоялност“ и съм изправена отново пред предизвикателството да се справя добре с новата си роля. Знам, че ще успея, защото имам подкрепата на всички прекрасни колеги в отдела!
Коя е най-интересната част от работата ти?
Това са задачите, които на пръв поглед са трудни и „невъзможни“ за реализация. Те ми дават възможност да научавам нови неща, а и ме поставят в ситуация, в която трябва да изляза от рамката, за да намеря решението. В тези ситуации научавам колко е важно да познаваш отблизо компанията, за да предприемеш правилните промени, да разработваш и прилагаш новия подход.
А коя е най-скучната?
Ако кажа, че нямам скучни задачи, никой няма да ми повярва – във всяка работа ги има. Рутинните задачи понякога влизат в тази графа, но пък се изпълняват ефективно, макар и по инерция. При всеки удобен случай обаче, търся алтернативни варианти в изпълнението им или добавям нещо ново и полезно.
Какво те мотивира?
Мотивират ме много фактори, като динамиката на работата и това, че непрестанно се появяват непознати и комплексни казуси, които ми дават възможност да научавам нови неща и да прилагам уменията си при разрешаването им. Действа ми мотивиращо и когато виждам положителните резултати от работата ми. Не на последно място ме мотивира екипът ми, който работи не просто като случаен сбор от служители, а като екип в истинския смисъл на думата.
Как успяваш да съчетаеш работата с личния си живот?
През годините съм търсила и опитвала различни техники, с които да балансирам между работата и личния си живот наистина успешно. Мисля, че в тази насока много ми помогна едно обучение, по време на което научих повече за управлението на времето.
Всичко в нашия живот, а и в работата, може да се определи с показателите „спешност“ и „важност“. Когато оцениш и приоритизираш задачите си правилно, успяваш да овладееш хаоса и да действаш по-ефективно.
Ако не се занимаваше с маркетинг, какво щеше да правиш сега?
Не съм мислила по този въпрос. В момента ми харесва това, което правя. Допада ми и фактът, че има още какво да науча. Може би след време ще открия друга страст, която да развия, но за момента не я търся.
Ако можеше да дадеш съвет на 18-годишното си аз, какъв щеше да бъде той?
Ако трябва да избера едно нещо, то определено ще бъде: „Вярвай в себе си и не се страхувай да правиш грешки“. Липсата на увереност и страхът от грешките водят до нерешителност в определени ситуации, а това от своя страна често е причина да пропускаме ценни възможности.
A какъв съвет би дала на колегите, които сега започват кариерния си път?
Колегите, които сега започват кариерния си път, имат щастието да го направят в един динамичен, дигитален и по-богат на възможности свят. Аз бих ги посъветвала да се възползват максимално от всички ресурси и опции за обучение и развитие, както и да не се страхуват от промяната, а да търсят онази работа, която ще ги направи щастливи и успешни.