Валентина Иванова: Нямаме време за скучни занимания

Откакто се помни, Валентина обожава да пътува. Затова избира специализирана паралелка „Екскурзоводство и туризъм“ в родния си град Троян. Бързо обаче осъзнава, че да пътуваш в свободното си време за кеф с любими хора е доста по-различно от това пътуването да е твоята работата, понякога да го правиш по задължение, без да определяш сам къде ще ходиш и с кого. Затова сменя посоката и избира да пътешества в необятния, динамичен и вълнуващ свят на маркетинга. Затова завършва магистърска степен „Маркетинг“ във Великотърновския университет.

В интервюто ще научите повече не само за работата и професионалния ѝ път в А1, който към момента я е отвел до позицията мениджър на екип „Мобилни и конвергентни продукти и услуги“, и как тя продължава с (пре)откриването на света, стига мерките да го позволяват, а когато не покорява върховете на продуктите и услугите в компанията, разведрява почивните си дни, като почти всеки свободен уикенд прекарва време в планината.

Каква беше първата ти работа?

Като ме приеха студентка, реших да уча дистанционно, защото нямах търпение да започна да работя – откачено звучи, да, но пък за мен това беше начинът да съм свободна, независима, аз да бъда тази, която да помагам на семейството си, разчитайки основно на себе си. Това ме тласна най-бързо да намеря коя съм всъщност и къде искам да стигна в живота. И така още на 18-годишна възраст започнах работа в компанията, в която работя и сега. Е, само името ѝ се смени няколко пъти  – стана все по-кратко и модерно, а компанията стана все по-мащабна с навлизането във все повече бизнеси. Аз пък преминах през различни позиции първите 5-6 години тук, но от 2007 г. се занимавам точно с това, което най-много съм искала винаги, което обичам и което ме кара да се чувствам жива.

Как стигна до позицията си днес?

Първата ми роля в компанията беше „оператор“ в магазина на Мобилтел в Троян – някои от вас сигурно помнят, че в началото, магазините се наричаха Бизнес център. След малко повече от година реших, че е време за следващата стъпка, а именно да се преместя в града на големите възможности – София. Започнах работа в „Центъра за обслужване на клиенти“ на *88. Докато работех там, успях да се преборя за позицията на сътрудник в дирекция „Маркетинг и реклама“, а след това и за асистент на изпълнителните директори. След известно време, за мое щастие, се отвори свободна позиция в отдел „Продукти и услуги“ в дирекция „Маркетинг“ и се качих отново на гребена на вълната. От тогава плавам с кораба „Продуктов маркетинг“.

Коя е най-интересната част от работата ти?

Работата на целия ми екип много наподобява тази на Дядо Коледа и джуджетата, но е в пъти по-яка, защото правим хората щастливи не само веднъж в годината, а всеки ден.  Радваме ги с разнообразни и все по-интересни възможности да бъдат в постоянна връзка с когото си поискат и да правят каквото обичат по всяко време, като им е нужно само едно мобилно устройство в ръцете и разбира се, подходящия индивидуален тарифен план и услуги. Наша отговорност е едновременно да сме в крак с иновациите и тенденциите на пазара, но и да изпреварваме събитията. Предлагаме на клиентите нови дигитални продукти и услуги, които биха им били от полза занапред, само след като се осмелят да ги пробват. А сега с навлизането на 5G, вярвам, че най-интересното тепърва предстои.

А коя е най-скучната?

Ще използвам метафора, знам че ще ме разберете какво искам да кажа. С екипажа на кораба „Продуктов маркетинг“ плаваме в дълбоки води, които, както знаете, са непредсказуеми. Времето е променливо и във всеки един момент може да ни връхлети буря или конкурентен кораб да ни се изпречи на пътя, затова постоянно трябва да сме нащрек и готови за предизвикателства, светкавични действия, битки и победи.

Нямаме време за скучни занимания. Много динамично се развива бизнеса ни, конкуренцията е жестока, борбата за клиенти е постоянна. А нашата работа включва да създаваме и усъвършенстваме А1 „оръжията“ – продуктите и услугите ни, така че да ги предадем в най-подходящия вид на фронт линията в ръцете на колегите от „Продажби“, за да спечелим клиентите.

Какво те мотивира?

Резултатите и екипът ме мотивират. На върха на щастието съм, когато видя, че часовете усърден труд, усилия и вложената енергия са имали смисъл и с екипа сме допринесли за доброто представяне на А1. Тук е мястото да споделя, че работя в най-фантастичния екип в света (за протокола – визирам всички колеги в направление Маркетинг)! Всички горим заедно в това, което правим, забавляваме се, помагаме си изключително и дори постигаме резултати.

Как успяваш да съчетаеш работата с личния си живот?

Много вярвам в твърдението: „Има ли желание, има начин. Няма ли желание, намираме оправдание“. Това мисля, че отговаря на въпроса донякъде. Реално нямам тайно оръжие – въпрос на приоритети е и в съответствие с тях, идва и правилното управление на времето.

Ако не се занимаваше с маркетинг, какво щеше да правиш сега?

За да се случи това, сигурно щях да съм спечелила от лотарията и да обикалям света 😉

Ако можеше да дадеш съвет на 18-годишното си аз, какъв щеше да бъде той?

О, веднага бих се посъветвала две неща. Да работя в посока да стана по-дипломатична в изказа си, защото в света, в който живеем прекият път не винаги е най-бързият. Второто е да преценявам внимателно в кои битки наистина си заслужава да влагам цялото си сърце и енергия.

A какъв съвет би дала на всички, които сега започват кариерния си път?

Бъдете смели, следвайте сърцето и преследвайте мечтите си, обаче не изключвайте от уравнението ума си. Мислете, бъдете любопитни, задавайте въпроси, разсъждавайте и не утолявайте жаждата си за нови знания. Бъдете инициативни.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*