Ирина Иванова: Винаги съм имала знаещи, можещи и искащи хора в работата си

Ирина разказва за кариерния си път в компанията и как съвсем неслучайно навлиза в IT сферата, след като известно време отговаря за обслужването на клиентите, за изискванията на новите IT проекти, задаването на правилната посока и постигането на баланс между нуждите на бизнес звената, техническата имплементация на проектите и придържане към зададената финансова рамка. Освен за работата ѝ, от интервюто ще научите какво я мотивира най-много, както и каква е (и къде се намира) нейната най-голяма страст.

Ирина с ентусиазъм ни споделя колко е важно за нея да не спира да учи и да обогатява знанията си и ни споделя любопитна информация за планирането на активитита и доставката на нови разработки в компанията. Предизвикателство ли е да се приоритизира работата на всички системи, колко е важна навременната комуникация между различните звена в компанията, както и колко трудно се координират IT проектите, разберете по-долу…

Къде си учила?

Като цяло съм технически насочен човек. Логично, средното си образование завърших в  Техникум по фина механика и оптика – ОТФМО Ломоносов гр. София,  със специалност „Лазерна техника“.  Висшето си образование продължих в Технически университет,  където завърших  “Съобщителна техника“ и имам магистърска степен от НБУ в София – „Мениджмънт на телекомуникациите“.

В годините, през които съм част от А1, имах възможност да посещавам много обучения и да стана част от редица програми за личностно и професионално развитие, дори в момента продължавам да се обучавам. Последната програма, за която бях номинирана и която преминах успешно, беше Талантската програма, предоставена специално за служителите на А1 от CITY College – The University Of Sheffield.

Каква беше първата ти работа?

Първата ми работа беше по време на студентските ми години като асистент в частна компания.  Веднага след дипломирането ми в ТУ, през далечната 1995 година съвсем случайно чрез моя позната, която тогава беше медицинска сестра, попаднах в отделението по хирургия на болница, където в последствие прекарах 2 години. Там работих като технически сътрудник и бях отговорна за дигиталното следене и въвеждане на операциите на хирурзите в система. Такива задачи бяха изключително чужди за медиците по онова време и компютърните програми им се струваха много сложни. От там ми остана и навика да пиша на БДС – програмата тогава не работеше по друг начин J Обръщайки се назад във времето, мога да кажа, че всяка една позиция ме е научила на нещо полезно и по един или друг начин е дала тласък на професионалното ми развитие.

Как стигна до позицията си днес?

Професионалният ми път в А1 (тогава Мобилтел) започна през далечната 1997 година като сътрудник „Обслужване на клиенти“. Явно пътят ми в IT направлението е бил предопределен – случайно или не по това време позицията също беше позиционирана там. Отговаряхме за обслужването на клиентите по различни начини, така например имахме 5 апарата (не смартфони) с карти, нямаше Кол център, нямаше IVR, просто 5 апарата с 5 номера и на тях се звънеше. Спирахме, пускахме карти, като всичко се пишеше на листове. Процедурите ни бяха в папки и още тогава съдействахме на полицията за изчезнали хора, като помагахме да ги засекат по клетка. Беше забавно – отговаряхме и за номер 1060, на който можеше да си поръчаш събуждане J В задълженията ни влизаха също и задачи като пускане на процеса по фактуриране и следене на генерирането и издаването на клиентски фактури. Тези процеси в днешно време са автоматизирани – билинг циклите, зануляването и издаването на фактурите и цялостното следене и потвърждаване на процеса, но тогава това си беше ръчна работа.

Продължих професионалното си развитие в дирекцията, като преминах и през позиции като супервайзор, мениджър екип „Technical Segment“ и мениджър на „Бек офис“. Работата там ми даде много и ми помогна да опозная компанията от по-различна гледна точка. Така си дадох сметка, че имам желание по-скоро да работя по създаване, въвеждане и намиране на техническо решение за нови продукти и услуги. Ето защо като човек с опит, който познава изискванията и нуждите на компанията от една страна, а от друга е технически грамотен и познава услугите и системите, които използваме и предлагаме, стигнах до настоящата дирекция IT.

Какво е естеството на работата ти?

Това е въпрос, който мои познати и приятели много често ми задават под формата на  „Ти какво всъщност работиш в А1?“ Е, все още май не съм намерила точния начин да обясня на хора извън А1 какво точно правя тук. Работата ми е много интересна и различна – всеки ден има нещо ново: внезапен инцидент, нова доставка, промяна на приоритети, цялостна промяна на вече взето решение. И това е страхотно!

Длъжността, която заемам в момента, е експерт в „ИТ и дигитална трансформация“, като планирането на активитита и доставка на нови разработки в компанията.  Задачата ми е да следя и приоритизирам работата на всички системи и тяхното навременно доставяне, както и да координирам част от проектите. Контактно лице съм и за някои от външните доставчици на оборудване, с които в А1 работим. Поддържам и много стриктно следя за изпълнението на поставените KPI на направлението, така че проектите да бъдат доставени според одобрените срокове и изисквания, да е изготвена нужната документация и, разбира се, след като доставим услугата, да няма инциденти по нея.

Ежедневната ми работа включва и много разговори и срещи с колеги от различни звена за уточняване на изискванията и изчистване на детайли, което е времеемка, но необходима дейност, за да работим в правилната посока от самото начало, за да не губим човеко часове. За щастие успявам от всеки, с когото общувам, независимо от сферата, в която работи, да почерпя опит и да науча по нещо полезно. Мисля, че именно уважението към различните колеги и вслушването в техните съвети е едно от нещата, което ми е помогнало да стигна до тук. Други неща, които смятам, че ми помагат, са личната ми ангажираност и отговорност към поставените ми задачи и това, че винаги съм поставяла отношението ми към хората пред това да постигна нещо на всяка цена.

Коя е най-интересната част от работата ти?

Живеем в дигитална ера и инвестираме все повече усилия в развитие и максимално използване на (и възползване от) технологиите в работата ни. Старая се непрекъснато да правя промени и да планираме по начин, който да ни позволява да доставяме все по-бързо и с по-високо качество новите услуги и функционалности. Компанията непрекъснато разширява портфолиото си от технологични решения както за бизнеса, така и за частните клиенти. Работа на нашия екип е да се погрижим всички те да бъдат перфектни или поне близки до идеални. ;). Аз съм човекът, които търси как да постигнем баланс между нуждите на бизнес звената, изпълняване в максимална степен на изискванията за техническата им имплементация, и разбира се, удовлетворяващите финансови параметри като крайна цел.

Какво те мотивира?

Много са нещата, които ме мотивират, дори някой може да изглеждат незначителни – една усмивка от колега, който е чакал нещо, или едно „Супер, станало е страхотно!“  ми действат много вдъхновяващо да продължавам да работя със същия ентусиазъм. Когато пуснем проект, при който сме имали много трудности; когато постигна нещо сложно за мен, което не съм имала идея как да го направя; но също и колегите, обстановката, хората, с които споделям работното си ежедневие. През всички години съм имала хора до мен – знаещи, можещи, искащи да постигат все повече и повече. От всеки един съм имала възможност, за щастие, да взимам и уча по нещо, което ме е изградило и като човек, и като професионалист – именно тези хора са ми действали и като мотиватор през годините.

Как успяваш да съчетаеш работата с личния си живот?

Откровено е много трудно, но аз съм организиран човек и може би това ми е помагало през годините, защото аз съм много деен човек и освен работата, непрекъснато се старая да отделям време за надграждане на уменията ми, както и да спортувам редовно. Както балансирам в работата, така се опитвам да го правя и през времето, посветено на семейството ми.

Хобито ми е да пътувам и разглеждам забележителности както по света, така и в България и само правилното разпределяне на времето и задачите ми го прави възможно. Обиколила съм доста места, но най-любими са ми топлите и слънчеви райони, какъвто е Иберийският полуостров и прилежащите му острови – Испания е моята страст! Пътуванията и почивките ми обаче не биха били толкова пълноценни ако не бяха споделени с моето семейство – те са най-важното в живота ми и се радвам, че благодарение на правилно поставените ни приоритети успяваме да си организираме пътуванията и почивките заедно.

Ако можеше да дадеш съвет на 18-годишното си аз, какъв щеше да бъде той?

Учи, забавлявай се, работи, пътувай, не губи време! Сега е моментът да положиш началото на всичко хубаво, което предстои! Не се страхувай да правиш грешки – макар да звучи като клише, житейският ми път дотук ме е научил, че всяка грешка, стига да не я повтаряш, те учи!

A какъв съвет би дала на колегите, които сега започват кариерния си път?

Не съм привърженик на определено мото, но лично аз много обичам да се водя от притчата  „Не винаги ще е така и това ще мине“. Затова трябва да се водиш донякъде и от интуицията си, но и да бъдеш много адаптивен и да можеш да се променяш според нуждите, хората, ситуацията, важно е също да се учиш непрекъснато, защото всичко в живота и бизнеса се променя.

Пожелавам на всички да бъдат здрави, успешни и да не пропускат нищо от живота!

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*