Станислав Атанасов: Работя в страхотен екип с професионална експертиза и чувство за хумор

Рубриката „Моята кариера“ продължава със Станислав Атанасов, старши мениджър “Регулаторна политика” в направление “Правна и регулаторна политика“ на А1 България.

Той ще ни разкаже повече за регулациите в сектора на телекомуникациите и високите технологии и какво всъщност прави тази сфера много по-различна, по-динамична и по-интересна от „сухата“ чисто правна материя. Как човек с икономическо образование попада в правното направление и лесно ли се обясняват икономически и технически термини на правен език, ще научим от Станислав.

Икономист по образование, баща на три деца по призвание, той вярва, че най-ценното и в личен, и в професионален план, е да не изпускаш точния момент.

Станислав завършва „Финанси“, но неочаквано стартира професионалния си път в Комисия за регулиране на съобщенията, където придобива знания и натрупва опит в сферата регулацията на телекомуникациите. Тази година отбелязва 10-годишнината си в компанията, като ще я отпразнува заедно със своя малък, но пълен с експертиза и чувство за хумор екип. Повече четете тук:

Къде си учил?

Завърших средното си образование в ПМГ „Екзарх Антим I“ в родния ми град Видин. След това се насочих към сферата на икономическите науки, като през 2008 година придобих магистърска степен по Финанси в УНСС в София.

Каква е била първата ти работа?

Кариерата ми започна като стажант в Комисия за регулиране на съобщенията (КРС) през далечната 2004 година, а през 2005 година станах младши експерт в дирекция „Пазарно регулиране“ на КРС. В самото начало работата ми там бе свързана с оценка и анализ на различни сегменти от телекомуникационния пазар в България и по-конкретно – мобилни услуги, телевизия и интернет достъп.

През 8-те години, в които бях част от екипа на Комисията, заемах различни позиции, като през 2010 година бях избран за икономически съветник на КРС и отговарях за пазарните анализи и нотифицирането им пред Европейската комисия. Ако мога да обобщя с едно изречение, дори да се стори странно за някои хора, то работата в подобна институция може да ти донесе много опит, знания и умения за комуникация. Единствената предпоставка за това е да бъдеш поне малко любопитен и търсещ нови хоризонти. Всичко това изключително много ми помогна, когато реших да направя следващата крачка в кариерата ми, а именно да стана част от „семейството на най-големия мобилен оператор“ през 2012 година.

Как стигна до позицията си днес?

С голяма доза ентусиазъм и стремеж да покажа какво мога и реално да допринеса за постигане на част от целите на компанията. Тук започнах като експерт в отдел „Взаимно свързване“, който по това време бе част от дирекция „Правна, регулации и взаимоотношения с операторите“ , като разбира се голяма част от работата ми беше насочена към регулаторните изисквания, които следваше да спазваме като телекомуникационен оператор. От 2014 година досега съм заемал няколко мениджърски позиции, като от 2019 година съм старши мениджър на отдел „Регулаторна политика“. Екипът ми се състои от четирима юристи с изключителна професионална експертиза и страхотно чувство за хумор. Защо го казвам това? Ами защото само благодарение на комбинацията от двете неща, успяваме да се справим в изключително напрегнатите моменти.

Коя е най-интересната част от работата ти?

Най-интересната част е свързана с предизвикателството да успеем заедно с целия екип да намерим решения на сложни казуси, докато балансираме между регулаторните изисквания и осъществяването на дадена идея. Така например през изминалата година беше изключително интересно изготвянето на цялостната ни стратегия за придобиване на 5G спектър в обхват 3,6 GHz – процесът отне няколко месеца, но в крайна сметка успяхме да постигнем желаното.

А коя е най-скучната?

Скучно ли? Няма такова нещо в нашата ежедневна работа, особено за единствения икономист в направление „Правна и регулаторна политика“. Как да е скучно на човек, който трябва да обяснява на колега юрист икономически и технически термини, като да кажем какво е RoR или ONT?

Какво те мотивира?

Лично мен ме мотивира работата, свързана с намирането на конкретни решения на сложни казуси, от които може да се научат нови неща. Радвам се, че мога да ги обсъдя с изключителни професионалисти от различни направления в нашата компания. Колегите от екипа ми са също в основата на това да си казвам всеки понеделник: „и тази работна седмица ще е интересна“.

Как успяваш да съчетаеш работата с личния си живот?

Семейството ми е най-ценното нещо, като със съпругата ми имаме 3 прекрасни деца (две дъщери и един син). Животът ме учи, че е изключително важно да не изпускаш точния момент и да си отдаден на 100% както в работните, така и в личните ангажименти. Именно тук идва моментът за правилното планиране и организиране на всекидневните дейности, така че да можеш да си максимално пълноценен и на двете места.

Ако не беше икономист със специфична насоченост към нашия сектор, какво щеше да правиш сега?

Най-вероятно щях да бъда строителен инженер, съдейки по това, с което също така исках да се занимавам след завършване на средното си образование. Понякога обаче човек взима неочаквани (дори за себе си) решения, но благодарение на тях сега пиша отговорите на тези въпроси.

Ако можеше да дадеш съвет на 18-годишното си аз, какъв щеше да бъде той?

Да бъде смел, както и по-уверен при вземането на решения, защото дори грешките, които може да направиш, те учат на много. Все пак съм зодия „Рак“ – в природата ми е да правя две стъпки напред и една назад, затова мисля, че малко повече решителност определено не би навредила.

A какъв съвет би дал на колегите, които сега започват кариерния си път в компанията?

На първо място бих ги посъветвал да са търпеливи и те самите да си дадат време и шанс, изминавайки пътя, който са избрали. Да се стремят да усетят пулса на компанията, за да отсеят кои са важните неща.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*