Радка Николова е младши продуктов мениджър в екип “Управление на клиентска база и програми за лоялност” в направление „Маркетинг“ в А1 България. Тя е част от компанията вече повече от 11 години и преминава през различни длъжности и направления.
Част от задълженията й са свързани с проучването на текущото състояние и тенденциите на телекомуникационния пазар, развиването на бизнеса и разрастването на съществуващата ни клиентска база. Тя изготвя анализи на рентабилността на взетите решения, сегментира пазара и работи с различни канали за постигане на най-добър резултат.
На тази позиция е от 5 месеца и с готовност ни разказа малко повече за това свое ново приключение.
Представи се с няколко думи:
Завърших средното си образование в родния си град Етрополе. В училище бях в хуманитарна паралелка с разширено изучаване на английски език. Висшето си образование завърших в Университета за национално и световно стопанство със специалност “Застраховане и социално дело”.
След завършване на първи курс си търсих подходяща работа, която да успявам да съчетавам с образованието си. В началото на 2011 г. започнах работа в кол център на Мегалан. Няколко месеца преди това фирмата е била придобита от А1 (тогава Мтел). Така станах част от семейството на А1. Едни от най-ценните ми години на обучение преминаха в контакт центъра, където се изградих като личност и характер. Пътят ми продължи в екип “Жалби и оплаквания”, където успях да приложа и обогатя всички знания, които бях натрупала до момента.
Смея да твърдя, че съм щастливка, защото още при официалното ми преминаване от Мегалан към А1, разбрах, че има екип „Управление на качеството“ и исках някой ден да бъда част от него. След работата ми в екип „Жалби и оплаквания“ имах възможността да стана част от сплотения и много добре подбран с експерти екип на „Управление на качеството“. Осмисляйки уменията и знанията, които имах, прецених, че бих могла да ги приложа, развия и дообогатя като продуктов мениджър. Така новата ми кариерна мечта беше да продължа пътя си в компанията именно по този начин.
През месец март тази година имах голямото щастие да премина в екип “Управление на клиентска база и програми за лоялност”.
Защо реши да смениш позицията си?
Моето виждане е, че за да се чувства човек полезен и жив, трябва да се движи напред, да има желание да се развива, като придобива нови знания и умения и ги надгражда. Еднообразието за мен е скучно и затова през годините в компанията много пъти съм си мислела как искам да се развивам в нея. Така в точния момент успях да постигна целта си и да продължа развитието в настоящия ми екип.
Защо избра да продължиш кариерата си в А1?
А1 предоставя много възможности и сигурност на служителите си. Това се доказа и по време на пандемията, затова вече повече от 11 години е част от живота ми. В лицето на компанията съм видяла коректен работодател, който държи на служителите си, старае се да се чувстват добре, да се развиват, да имат желание за нови знания, отговорности и предизвикателства.
Какво те привлече в новата позиция?
Възможността за развитие, да продължа да надграждам в сфера, която харесвам, и да докажа на себе си, че мога да постигна целите си. Имах готовността да се впусна в предизвикателството, да поемам повече отговорности, свързани с вземане на решения, които да бъдат в полза на клиентите, но и които същевременно да защитават интересите и целите на компанията.
След 5 месеца на нея, очакванията оправдаха ли се?
Когато разбрах, че съм одобрена да бъда част от екипа, получих съвет: „Не си поставяй конкретни очаквания. Впусни се изцяло в новото си начинание.“. Именно това направих и смея да твърдя, че всеки прекаран ден на новата позиция си заслужава.
Защо смяташ, че избраха теб измежду всички кандидати?
Според мен причините да ме припознаят като подходящ кандидат са били няколко. Натрупаният опит през годините в компанията е добавил висока стойност към личността ми и ме е изградил като професионалист. Друга причина е високата ми мотивация, желанието ми да уча и ентусиазмът ми да се докажа. Също така и положителната ми нагласа и енергия към компанията, вижданията ми за живота, които сега си давам сметка, ме вписват много добре в екипа.
Как си представяш кариерата си в бъдеще, каква е следващата стъпка?
На този етап целта ми е да натрупам колкото се може повече знания в сферата, в която съм. Да се докажа и да оправдая всички очаквания към мен. Смятам че бих могла в бъдеще да продължа да се развивам в направление „Маркетинг“.
Нещо, което колегите ти може би не знаят за теб?
Още от малка, винаги съм бързала да порасна и да започна да работя. Затова училищните ваканции се превръщаха във възможност да се занимавам с много и различни работни дейности. Какво правех, може би това ще е голямата изненада… Ами, няколко години разнасях пощенски писма в родния ми град, работех във фабрика за кашони, помагала съм в шивашко ателие и какво ли още не. Лятото е, за да правиш нови нeща или поне аз така го виждах.
Колегите ми знаят за любовта ми към спорта, но може би не знаят, че в продължение на 5 години (до 2022 година) бях инструктор и водех тренировки по Kangoo Jumps. Защо? Защото няма невъзможни неща.
По-спокойните ми любими занимания са свързани с изобразителните и приложни изкуства и в моментите, в които имам вдъхновение рисувам и подарявам на близки и приятели мои картини.
Нещо, което всички твои колеги знаят за теб?
Надявам се да съм го показала и всеки, който ме познава, да вижда в мен много усмихнат и положителен човек. Винаги изпълнявам задачите си старателно и отговорно. Умея да балансирам между работата и личния си живот. Намирам спокойствие и вдъхновение, когато съм сред природата. Старая се да спортувам редовно. Радвам се, когато успея да намеря съмишленици в спорта и да мотивирам приятели, с които заедно да надминаваме собствените си физически възможности.