Зад успеха на Moto-Pfohe стои интегриран подход, който поставя данните на първо място в името на най-качествено потребителско изживяване, казва Владислав Дамаскинов, директор „Лизинг, вземания и IT“ в Moto-Pfohe България. Компанията защитава големите си масиви от информация и сложни бизнес процеси с помощта на A1 Cyber Backup.
Владислав Дамаскинов е директор „Лизинг, вземания и IT“ на Moto-Pfohe България. Ръководи лизинговите решения, вземанията, застраховките и IT инфраструктурата на компанията, която е част от Sumitomo Corporation. Той изпълнява ролята и на управляващ директор на „МОТО ПФОЕ ЛИЗИНГ“ и „ПФОЕ АГЕНЦИЯ“.
MOTO-PFOHE вече 30 години е сред водещите у нас компании в продажбата на автомобили. Вносител е на световните марки Ford, Jaguar, Volvo, Land Rover. Компанията се развива успешно в сектора на застрахователните, лизинговите и сервизните услуги, както и на отдаването на коли под наем.
Как дигитализацията променя автомобилния сектор?
Автомобилният бизнес е по-традиционен, дълго време дори и най-големите производители не поемаха смела крачка към дигитализацията. Сега обаче всички се опитват с бързи стъпки да поставят данните, анализите и изкуствения интелект в центъра на дейността си. Няма автомобилен производител или дилър на коли, който да не поема по пътя на дигиталната трансформация.
Moto-Pfohe инвестира много средства и усилия в тази посока, защото това е единственият начин клиентът да получи качествено персонализирано преживяване. И тъй като компанията работи с изключително много лични данни на клиенти, както и с данни за автомобили, поставяме на първо място сигурността. Ние сме от малкото компании в България със Cyber Risk Insurance и за нас инвестициите в технологични решения за информационна защита са приоритет.
Кои са най-големите киберзаплахи в сектора?
За мен най-опасен е ransomware – дейността на цялата компания може да спре, ако хакери успеят да криптират Вашите данни, за да Ви изнудват. Затова Moto-Pfohe инвестира в бекъп решения, позволяващи при евентуален ransomware да се възползваме от алтернативни начини за възстановяване на данните и да продължим оперативната работа възможно най-бързо и с най-малка загуба на информация и време.
Защо избрахте A1 Cyber Backup и как използвате услугата?
За нас е много важно да изграждаме устойчиви партньорства с големи утвърдени компании, отговарящи на конкретни критерии по отношение на услугите за киберзащита – сигурност, надеждност, допълнително обследване за вируси на данните, които изпращаме. A1 отговаря на всички тези критерии, а услугата А1 Cyber Backup е точното решение за защита на данните ни спрямо спецификата на нашите бизнес процеси.
Ние използваме базирана на Microsoft Nav система, която свързва застраховки, лизинг, сервиз, дилър процеси – цялата информация за тях се съхранява на едно място. Това поставя данните в центъра на целия работен процес, включително и на анализите, които правим. Да пазим тези данни е изключително важно. Услугата А1 Cyber Backup ни позволява при възникване на IT бедствие да прехвърлим всички връзки на Moto-Pfohe към центъра за данни на A1 и да започнем да работим през виртуална инфраструктура.
Moto-Pfohe комуникира с различни доставчици – включително международни. A1 ни предостави възможност промените, свързани с това откъде работим, да стават максимално бързо и сигурно. Това също беше една от водещите причини да изберем решението А1 Cyber Backup.
Как оценявате партньорството с A1?
Изключително високо. Персоналният подход в професионалното ни общуване за нас е много важен. Надяваме се A1 да бъде партньор на Moto-Pfohe дългосрочно, включително в дигиталната трансформация.
Имаме изключително много и качествени проекти, които включват инструменти за използване на изкуствен интелект при анализа на данни. С два от тях спечелихме втора награда в рамките на Sumitomo – една от най-големите японски корпорации, собственик на Moto-Pfohe от 2017 г. Поставяме данните в центъра на нашата работа, за да можем да предоставим на клиента по-персонализирано и по-добро обслужване във всяко направление. Moto-Pfohe и A1 могат да си партнират във всички сфери на дигиталната трансформация. Това ще ускори развитието и на двете компании.
Интервюто е част от съдържанието на сп. „А1 Бизнес“, брой 4