За ПОК „Доверие” дигитализацията е непрекъснат процес, който включва увеличаване на уеб услугите за по-лесно и бързо взаимодействие с клиенти. За да се изправи срещу киберрисковете за своите сайтове и приложения, компанията използва Web Application Firewall от А1. Изпълнителният директор на ПОК „Доверие” Кирил Георгиев разказва за ползите от решението.
Кирил Георгиев се присъединява към екипа на ПОК „Доверие” през ноември 2009 г. като директор „Информационни технологии”. Заема тази позиция в периода 2004-2006 г. Преди това е работил на същата позиция в международни компании. През 2020 г. е избран за Член на УС и за изпълнителен директор на ПОК „Доверие”.
Кои са най-големите трансформации в сектора, в който ПОК „Доверие“ оперира?
Най-голямата трансформация е стартирането на изплащане на пенсии в универсалния фонд, което гарантира допълнителен доход на хората след навършване на пенсионна възраст. С въвеждането на свързаните с това нормативни промени през 2021 г. ние успяхме в много кратки срокове да приложим както всички документални, така и техническо-организационни детайли в дейността си, за да стартираме този процес.
Успяхме да създадем система, чрез която клиентът може в рамките на минути да избере своята схема на пенсионно плащане и да може да го получи във всеки един наш офис.
На какво ниво са процесите по дигитализация във вашата компания?
Смея да твърдя, че сме една от най-развитите компании в сектора на пенсионното осигуряване по отношение на дигитализацията. Още през 2014 г. стартирахме дигитализиране на нашите продажби чрез електронен подпис. Въпреки че този процес отне доста време, намирането на правилното технологично решение дойде в правилния момент – в края на 2019 г., преди старта на Covid-19 кризата.
Първоначално дигитализацията в нашето портфолио за продажби създаде стрес не само за клиенти, но и за служители, които трябваше да приемат новите реалности. Затова при старта на проекта заложената цел бе да стигнем до 30-40% продажби чрез електронен подпис. Две години по-късно вече 98% от тях се случват с електронен подпис.
Увеличеният обем на дигитални продажби пък доведе до подобряване на други процеси, свързани с бекенд обработките в нашите системи за администриране на пенсионни фондове.
Следващата важна стъпка е да помогнем на нашите клиенти да работят по-лесно с дигиталните инструменти, за да могат да се възползват от пенсионните си права без нужда да посещават офис.
Каква роля играят в тази трансформация технологиите за киберзащита?
Фокусираме се върху информационната сигурност на компанията от години чрез комплекс от организационно-технически мерки. Това ни позволява да добавяме стойност към услугите, които предлагаме, гарантирайки сигурност на нашите клиенти.
Убеден съм, че всяка компания трябва да инвестира в тази посока, защото кибератаките срещу компании с цел извличане на ползи или просто нанасяне на вреди също са бизнес. Ние трябва да изпреварваме тези действия.
Един от най-големите киберрискове в нашия сектор е т.нар. фишинг (злонамерен опит за придобиване на чувствителна информация). Друг риск са атаките срещу уеб услугите. Отваряме все повече дигитални портали за взаимодействие с клиентите и за да ги защитим от външни недоброжелатели, използваме решението Web Application Firewall от А1.
От колко време използвате Web Application Firewall и как избрахте A1 за доставчик на решението?
Работим с Web Application Firewall от една година, като процесът по избор на доставчик продължи повече от 6 месеца.
Направихме реални тестове в работна среда, за да вземем правилното решение, според редица критерии – качество на продукта, финансови параметри, експертиза на компанията, която го внедрява. Ние имаме много специфични изисквания, които често затрудняват интеграторите, но А1 бяха отличен помощник при внедряването на WAF.
Какви са най-големите ползи от WAF за информационната сигурност на компанията?
WAF защитава всички уеб услуги на компанията, включително приложения за мобилни устройства от хакери или недоброжелатели, които искат да пробият нашите защитни стени, да поемат достъп върху приложенията, да извлекат или модифицират данни, да се възползват от различни уязвимости в системите. Решението от А1 ни позволява да се защитим автоматично от най-големите атаки, използвани срещу уеб приложенията. Също така за нас е изключително важно, че имаме доверен консултант в лицето на А1, който да може бързо да реагира в специфични процеси или при възникване на инцидент – и да създаде необходимата среда за подобряване на услугата в реално време.
Как оценявате партньорството на ПОК „Доверие“ с А1?
С А1 работим повече от 20 години, те са наш доставчик на мобилни услуги, фиксиран интернет, VPN и други дигитални решения във всички офиси на компанията в цялата страна. Партньорството ни е изключително стабилно и ние го надграждаме непрекъснато с новите технологични услуги, които А1 предлага на бизнеса.
ПЕНСИОННО ОСИГУРИТЕЛНА КОМПАНИЯ „ДОВЕРИЕ” е част от Виена Иншурънс Груп АД – един от водещите застрахователи в Централна и Източна Европа. Компанията управлява активи на български граждани в универсален, професионален и доброволен фонд. От септември 2021 г. в рамките на универсалния фонд управлява и активи на лица, придобили право на пенсионни плащания от УПФ „Доверие“. С 56 офиса, ПОК „Доверие” дава възможност на клиентите си от цялата страна за лесен достъп до професионална експертиза.
През последните две години компанията активно се дигитализира, като част от този процес е налагането на платформата www.poc-doverie.bg, както и успешното развитие на дигиталните продажби.
По данни на КФН към края на първото тримесечие на 2022 г. осигурените лица в трите пенсионни фонда на ПОК „Доверие“ са над 1,2 млн., а нетните активи под управление надхвърлят 4,7 млрд. лв.
Статията е част от съдържанието на сп. А1 Бизнес, брой 4.