Каквото и да си говорим, Коледа вече е зад ъгъла. Празничният сезон винаги носи със себе си онова усещане за връщане у дома. Това е период, в който човек забавя темпото и за момент оставя настрани забързаните графици и натовареното ежедневие. Всъщност, това е сезонът, когато вътрешният ни свят се укротява малко и дори се смирява – за мнозина краят на годината е време за равносметка.
На този фон бизнесът през последните години все повече и повече се опитва да се ангажира с граждански и социални каузи. Причината е, че само с подобно поведение компаниите могат да спечелят доверието на потенциалните си клиенти – особено сред младите поколения. Не само думи, но и действия – това се очаква от компаниите, които се стремят към устойчиво развитие днес.
Според данни от барометъра за доверие на Edelman за 2022 година, който разглежда и измерва нивата на доверие на обществото спрямо значимите социални актьори, масовата аудитория вече обръща много повече внимание на действията на корпорациите, които са свързани с тяхната социална отговорност и обществена солидарност. Данните от барометъра показват, че бизнесът е социалният актьор, на когото общността вярва най-много (61% от респондентите споделят, че имат доверие на бизнес организации в сравнение с 59% за неправителствения сектор, 51% за държавните институции и 50% за медиите).
Според изследването обаче масовото мнение също е, че корпорациите трябва да са още по-активни в своята социална отговорност и инициативите, свързани с опазване на климата, социалните неравенства и други обществени предизвикателства. Затова не е никак случайно, че именно около най-топлите празници се появяват и най-интересните, вдъхновяващи и същевременно изпълнени със смисъл коледни кампании на различни компании.
По-долу ще видите някои от най-впечатляващите.
Коледното чудо на WestJet
Канадската авиокомпания WestJet направи запомняща се кампания през 2013 година. По време на коледните пътувания клиентите са могли да чекират билетите си на интерактивни екрани с виртуален Дядо Коледа. Тези, които са избрали да направят това, не само са спестили време, но ги е чакала и допълнителна изненада.
Пътниците са били попитани от виртуалния Дядо Коледа какъв подарък искат. Те споделят своите желания, а след това служители на компанията купуват подаръците. Когато пристигнат и чакат багажа си на лентата, пътниците първо виждат да се появяват множество подаръци с техните имена. Как от WestJet са успели да купят и занесат подаръците на пътниците само за броени часове? Виж тук:
Коледният обяд на Aldi
Веригата магазини Aldi също е известна с оригиналните си идеи. Включително кратка анимационна реклама през 2021 г., която отразява по-трудните времена и комбинира в няколко популярни коледни истории с добър край. А с рекламата върви и дарение от 1.8 млн. обяда за нуждаещи се семейства в Ирландия.
Прекрасният живот на Virgin Trains
Какви са основните на хубавият живот? Семейството и приятелите. Филмът „Животът е прекрасен“ е смятан за един от класическите коледни филми, който има много важно послание за всички, които изпитват трудности.
Понякога на човек не му е нужно много, за да си припомни кое е най-важното в живота. Така през 2018 г. железопътната компанията Virgin Trains решава да напише по пероните на няколко гари във Великобритания целия сценарий на „Животът е прекрасен“, за да напомни на хората за важността на психичното здраве и любовта към близките. Кампанията е направена заедно с организацията Rethink Mental Illness, чиито доброволци дават съвети и събират дарения на пероните и разясняват посланията.
Да помним важното с Disney
Всички имаме нужда от време на време да ни се напомня и кое е най-важното. Това е послание, което е честа тема в много коледни кампании – вниманието към нашите баби и дядовци. Обясненията не са нужни, Disney все пак са майстори в разказването на истории:
Да споделяме с Apple
Твърде често Коледа се асоциира със стойността на подаръците и по-важните неща остават сякаш на заден план. Включително и да споделяме собствените си дарби с хората. Затова през 2018 г. Apple припомни, че не трупането на подаръци, а споделянето с хората е в основата на истинската стойност, която имаме.
Да помагаме е лесно
Това е и периодът на годината, през който има най-много възможности да помогнем на добри каузи. Тази година А1 България провежда кампанията „Закръгляме в полза на доброто“, която е в помощ на проект „Светулка“ на фондация „За доброто“.
Телекомът ще закръгля сметките на клиентите си нагоре, като ще плаща разликата като дарение за проекта. За целта клиентът трябва да плати сметката си през Моят А1, като всяко плащане ще бъде закръгляно до кръгъл лев за сметка на А1. Например при сметка от 22,20 лв. телекомът ще плати 80 ст. към фондацията. Периодът на кампанията е до 31.12.2022 г. Така през януари 2023 г. А1 ще дари събраните средства за отделение „Светулка“.