Моята кариера с Даниела Русева

Рубриката „Моята кариера“ продължава с Даниела Русева, старши мениджър на зона „Изток“ в „Продажби – магазинна и партньорска мрежа“, част от направление „Продажби на частни клиенти“ в А1. Даниела излиза „на сцената“, за да ни разкаже повече за началото на нейната кариера в А1, което съвпада с налагането на компанията като първия мобилен оператор в България. Тя започва като търговски консултант в наш магазин и преминава през ролята на регионален мениджър, като цели три години e оценена най-високо на тази позиция.

Убедена е, че в основата на всички нейни награди и успехи винаги са стояли хората, с които може да постигне всичко! Най-големият смисъл, който намира в професионален план, е откритата комуникация с екипа ѝ, а споделянето на опит дори и по чисто човешки теми с тях прави работата на всички много по-лека. Ето защо инвестициите в хората и нейният стремеж да ги развива печели доверието на екипа и те са мотивирани да придават още по-голяма стойност за компанията.

Даниела смята, че когато управляваш хора, няма място за бягане от отговорност – именно трудните решения в нейния 20-годишен опит в телекомуникациите често са се оказвали правилни, а действията ѝ – навременни. Каква е нейната кариера, кои са задачите, които са ѝ най-интересни и още много, разберете в интервюто.

Как би се описала с три думи?

Целеустремена, адаптивна към новото и вярваща в себе си.

Как избра професията си?

Първата ми сериозна работа беше в банковия сектор и твърдо бях решена да се развивам в тази област. В далечната 1996 г. започнах работа като офис асистент в банка и след една година се прехвърлих в отдел „Валутни операции и сделки“.

За мен беше предизвикателство след 4 години работа в банка да кандидатствам за откриването на магазин в град Габрово на първия мобилен оператор Мобилтел.  Решението ми не беше лесно – колебаех се заради неизвестното, което предстои. Спомням си, че да започнеш работа в компанията беше много трудно. Преминах три интервюта, последното беше в София с директор „Магазинна мрежа“, който финално одобряваше кандидатите за мениджърски позиции в отделните градове. Така започнах работа в компанията като търговски консултант и само след няколко месеца продължих като мениджър на магазин. И до днес си спомням различни моменти от развитието ни като компания, които са свързани с много предизвикателства, и в същото време с много успехи, за да сме това, което сме в момента – най-бързо развиващият се телеком, който не се води, а задава условията на пазара.

Какво е образованието ти?

Завършила съм ТУ в родния си град Габрово, магистърската ми специалност е „Електроенергетика и електрообзавеждане“. Кариерата ми се разви в съвсем различна посока и нямам никакъв опит в сферата на енергетиката. Споделих ви за първата ми работа – в банка, която беше интересна и ми помогна да осъзная, че ако искам да израствам в различни позиции, ми трябва икономическо образование. Това беше причината да завърша и магистърска степен „Финанси“ във Великотърновския университет.

Как стигна до позицията си днес?

Преминала съм през различни кариерни стъпки на развитие – от мениджър на магазин до позицията, която заемам в момента. Няма да забравя началото, когато в магазините ни имаше опашки от хора и активирахме договори в системите до късно вечерта, за да могат клиентите да имат услуги максимално бързо. Учих нови неща за продажбите, търговията, качественото обслужване и трупах опит в обучението и развитието на хората си, за да бъдат успешни и мотивирани и да постигат целите си. Успях да изградя екип, който в продължение на 5 години беше в топ 10 в ранглистата на магазинната ни мрежа. През 2015 година имах шанс за развитие и приех позицията на регионален мениджър за регион Плевен. Преминаването на по–висока позиция беше свързано с много повече отговорности, динамика и вземане на решения как да подредиш правилните хора в екипите, така че те да бъдат максимално продуктивни, като запазят ангажираността и мотивацията си. След една година поех нов регион – Варна, с нови хора и предизвикателства. Пътят ми ме е научил, че успехът идва, когато си много упорит в преследването на целите си, вземаш правилните решения и имаш доверие на хората си, с което им даваш свободата да действат. Гордея се с екипа на регион „Варна“ 1, който две поредни години беше номиниран за „Регион на годината“ и стоеше на първо място в класациите. През 2020 г. приех предложението на моя пряк ръководител за позицията „Старши мениджър“ на зона „Изток“. Чувствах се подготвена за новите си отговорности, освен това имах и подкрепата на хората, с които работя. Благодаря им за това!

Коя е най-интересната част от работата ти?

За мен най-голям интерес предизвикват срещите с моя екип – да ги чуя какво мислят, какви идеи и решения ще ми предложат за подобрение на работата в магазините, до какви заключения ще стигнем заедно и какво ще предприемем като действия. Обсъждаме стратегията на компанията и различни проекти, които стартираме като част от нея.

Важна част от работата ни е да сме предварително подготвени за търговията и обслужването на клиентите – как да предложим най-качествено услуги и продукти от нашето портфолио, които да отговарят на нуждите на клиентите ни, също така как не само успешно да задържаме съществуващата ни база от клиенти, но и да привличаме нови такива. Работим много и за хората, които са първият контакт на клиентите с компанията ни – целим да дигитализираме и опростяваме различни процеси и процедури, с което да улесним работата на търговските ни консултанти, така че да им дадем повече време за основната им дейност в услуга на клиентите.

А коя е най-скучната?

По-скоро бих казала, че работата е динамична и свързана с много задачи, които трябва да се свършат с различен приоритет и чрез комплексен подход. Дори и при по-лесните и рутинни задачи търся ефективност и бързина на изпълнение, което автоматично ги „вади“ от графата „скучни“.

Как успяваш да съчетаеш работата с личния си живот?

С времето се научих да балансирам между работата и личните си ангажименти. Когато имаш желание, се справяш еднакво добре и с двете – въпрос на организация. Едно от любимите ми неща са пътуванията със семейството, защото това е нашето време, в което можем да сме почти непрекъснато заедно, да обсъждаме различни неща и да се откъснем от забързаното ежедневие.

Ако не се занимаваше с продажби на частни клиенти какво щеше да правиш сега?

Не съм се замисляла, но сега бих отговорила „отново с продажби на частни клиенти“ – когато човек си харесва работата, има и желание да я работи.

Ако можеше да дадеш съвет на 18-годишното си аз, какъв щеше да бъде той? Вероятно колегите, които сега започват кариерния си път, биха се вслушали.

Много е важно за съвременните млади хора да учат постоянно и да не спират да развиват своите умения. Да не си слагат бариери сами, а да разкриват винаги възможности за себе си. И двете са особено валидни за времето на динамични промени, широки хоризонти и нови технологии, в което живеем.

За финал: Ако имаше един ден лично за себе си, какво би направила?

Нямам нужда от ден лично за себе си. Бих споделила един ден с човек, на когото мога да помогна с нещо в дадения момент.

 

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*