„Солвей Соди“ надгражда технологичния си прогрес с програма „Звезден завод“

Интервю със Станислав Фотев, част от IT екипа на „Солвей Соди“, за внедряването на A1 Cloud PBX.

 

Дигиталната трансформация в „Солвей Соди“ е непрекъснат процес – както по отношение на индустриалните процеси, така и в създаването на ефективно работно място.

Това казва Станислав Фотев, ръководител проекти по дигитализация на базираната в Девня компания за производство на синтетична калцинирана сода.

А1 Cloud PBX „Солвей Соди“ надгражда технологичния си прогрес с програма „Звезден завод“ А1 Блог

СТАНИСЛАВ ФОТЕВ е част от IT екипа на „Солвей Соди“ вече 10 години. Завършил е „Компютърни системи и технологии“ във Варненския технически университет. Има магистърска степен по телекомуникации и компютърни мрежи, която, по думите му, определя посоката на професионалното му развитие. През годините работи по редица проекти, свързани с IT инфраструктурата на „Солвей“, не само в завода в Девня, а и в предприятията на групата в Източна Европа, Близкия Изток и други региони. Дълго време е и координатор телекомуникации за Източна Европа и Близкия Изток. В последно време фокусът на Станислав е индустриалната дигитализация на завода в Девня, като със старта на програмата Star Factory миналата година той започва да ръководи различни проекти в това направление.

На фона на непрекъснато променящата се пазарна динамика, нарастващите очаквания на клиентите и развитието на технологиите във всички сектори на икономиката, дигиталната трансформация е от решаващо значение за компании като „Солвей Соди”. Базираната в Девня фабрика за производство на синтетична калцинирана сода, най-голямата на европейския пазар на „Група Солвей“, подхожда проактивно към новите тенденции, като внедрява дигитални решения за рационализиране на процесите, оптимизиране на ресурсите и подобряване на общата производителност, разказва Станислав Фотев, който е част от международния IT екип на компанията вече 10 години, а в последните 2 ръководи дейностите по дигитализация в завода в Девня.

За него дигиталната трансформация е не само стратегическа необходимост и определящ фактор за растеж във всяка индустрия, но и служи като катализатор за иновации в съответствие с целите за устойчивост и положително въздействие върху обществото.

Каква в момента е ролята на дигитализацията за компания като „Солвей Соди“?

В крак с технологичните тенденции, валидни за целия сектор, през 2023 г. „Група Солвей“ стартира мащабна програма с името Звезден Завод (Star Factory), част от която е направление „Дигитална трансформация”. В неговата основа е допълнителна модернизация на IT платформите и индустриалната инфраструктура.

Като част от дигиталните инициативи, започнахме внедряване на Internet of Things (IoT) сензори, чрез които ще правим и отдалечен мониторинг на съоръженията по-бързо и по-евтино. Разбира се, сред приоритетите на дигиталното направление е и усъвършенстването на работното място на нашите екипи чрез внедряването на още повече и по-ефективни дигитални инструменти и приложения.

По какъв начин А1 е партньор в процесите, които посочихте?

Работим с А1 от над 15 години и винаги сме срещали много добро и адекватно обслужване от екипите на компанията във Варна. По тази причина разчитаме на техния професионализъм за голяма част от технологичните проекти, за които няма централно определено решение на ниво група и избираме най-доброто решение на местния пазар. Но като световна компания в специфична индустрия, голяма част от решенията, които внедряваме, са вътрешни продукти на „Група Солвей“, за чийто IT екип на международно ниво работят над 500 души.

Пример за проектите, по които си партнираме с А1, е участието на експертите при изграждане на специализираната свързаност по отношение на IoT технологията LoRаWAN, която използваме за пренос на данни между устройства. Антените в завода в Девня, които събират данни от IoT сензорите, комуникират посредством 4G, като използваме специализирани SIM-карти от А1 с по-голям обем данни и фиксиран IP адрес.

Мобилната станция на А1 на територията на завода ни дава много добро безжично покритие и голяма преднина по отношение на развитието на M2M (machine-to-machine) технологиите, спестявайки ни доста разходи за осигуряване на Wi-Fi обхват в толкова обширна площ.

По отношение на дигитализацията на работното място, благодарение на A1, успяхме да активираме редица апликации за мобилни телефони и таблети, които подпомагат работата на над 200 души от екипа на компанията. От няколко месеца използваме и ICT услугата за виртуална телефонна централа на А1 Cloud PBX.

Какво конкретно породи решението на „Солвей Соди“ да внедри A1 Cloud PBX?

Всичко започна с необходимостта да имаме специализиран телефонен номер за обратна връзка и сигнали от наши служители и подизпълнители в случай на забелязани нарушения или нередност. Формалният повод да стартираме процеса беше приемането на нов закон в нормативната уредба.

Сред техническите ни изисквания беше функционалността разговорите да могат да бъдат записвани – нещо, което нашата телефонна централа не може да осигури. Виртуалната телефонна централа, с която разполагаме, използвайки услугата А1 Cloud PBX, дава повече гъвкавост и мобилност за служителя, който приема обажданията. Избрахме устройствата, с които да използваме функционалностите на решението, елиминирайки риск от пропуснато обаждане. Служителят може да приема входящите разговори както от телефона си в офиса, така и на мобилен, когато е в движение.

Също така искахме да предоставим телефонния номер за безплатно ползване от страна на подаващия сигнал, както и той да получава предварително записано гласово съобщение (IVR), когато се свързва с централата – пак решения, които нашата система не предлага. Като формулирахме ясно изискванията и нуждите си, те доста успешно се срещнаха с облачната услуга на А1.

Как протече процесът по внедряване на решението?

Оказа се лесно за прилагане и настройка, и най-вече за използване. Получихме всичко, което искахме, навреме. Процесът не изискваше почти никакви ресурси от наша страна – една от причините да работим с екипите на А1.

Внедряването на решението отне около 30 дни, като по-голямата част беше реално в уточняване на документални подробности, за които нито едната от двете страни няма причина за недоволство, тъй като е част от нормалния ход на нещата.

Тепърва предстои да анализираме и оценяваме в дълбочина ползите от A1 Cloud PBX. Към момента мога да кажа със сигурност, че екипите на А1 обезпечиха технически функционирането и удобството на услугата, и най-вече тя отговори на всички необходими условия и изисквания.

Междувременно продължаваме да следим ICT портфолиото на А1 и се надяваме да идентифицираме повече проекти с насока индустриална дигитализация, в които можем да си партнираме.

Истината е, че винаги когато търсим нови решения, първо проверяваме местния пазар – не само заради по-лесната комуникация, а и за да участваме в надграждане­то на дигиталната трансформация у нас.А1 Cloud PBX „Солвей Соди“ надгражда технологичния си прогрес с програма „Звезден завод“ А1 Блог

„СОЛВЕЙ СОДИ” в Девня е най-големият европейски производител на синтетична калцинирана сода на „Група Солвей“.

Продуктът има широко приложение в производството на стъкло, на перилни и почистващи препарати, в металургията, силикатите и стъклените влакна. Содата бикарбонат обслужва пазарите на хранителни продукти, фуражи, пречистване на димни газове и здравеопазване.

Процесът на производство на калцинирана сода е изобретен през 1863 г. от белгийския учен-химик, индустриалец и филантроп Ернест Солвей. 160 години по-късно неговите наследници работят с още по-иновативен, революционен и устойчив подход, посочват от компанията.

След приватизацията на завода през 1997 г. с основни акционери белгийската научна група „Солвей“ (75 %) и турската група „Шишеджам“ (25 %) компанията непрекъснато инвестира в модерни, безопасни, екологични и ефективни технологии, както и в развитието на хора, като част от стремежа си към непрекъснат прогрес.

Интервюто е част от съдържанието на сп. А1 Бизнес, брой 7

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*