Синергия в действие

Интервю с Цанко Бонев, директор “Инфраструктурна сигурност и комуникации“ в Банка ДСК, за системната интеграция от А1.

 

Системната интеграция е много важна част от възможността да предоставяме услуги с все по-висока стойност, казва Цанко Бонев, който оглавява дирекция „Инфраструктурна сигурност и комуникации“ в Банка ДСК.

Системната интеграция е много важна част от възможността да предоставяме услуги с все по-висока стойност, казва Цанко Бонев, който оглавява дирекция „Инфраструктурна сигурност и комуникации“ в Банка ДСК

Във все по-дигитализиращия се банков сектор ролята на системната интеграция e от първостепенно значение за конкурентоспособността, осигуряването на оперативна ефективност и предоставянето на качествени услуги на клиентите. Управлението на множество системи в рамките на едно IT звено изисква гладка координация между различни технологични области. В този контекст основната роля на системните интегратори е да предоставят високо ниво оборудване и поддръжка, осигурявайки безпроблемно интегрирана цифрова среда. За институции като Банка ДСК навигирането в тънкостите на IT инфраструктурата изисква стабилно сътрудничество с опитни партньори в сферата на системната интеграция. През последните четири години A1 се очерта като основна подкрепяща сила в това отношение, предлагайки решения в областта на мрежовите технологии и управлението на контактни центрове, казва Цанко Бонев, оглавяващ дирекция „Инфраструктурна сигурност и комуникации“ в Банка ДСК, с когото разговаряме за реализираните проекти в сферата на системната интеграция и бъдещи­те инициативи, включващи партньорство с А1.

SD-WAN Синергия в действие А1 Блог

ЦАНКО БОНЕВ е директор “Инфраструктурна сигурност и комуникации“ в Банка ДСК. Той е част от финансовата институция от почти 10 години, като през това време участва във всички основни проекти на банката. Работи в сферата на IT в банковия сектор от близо 20 години, в 17 от тях е на ръководни позиции.

Г-н Бонев, каква е ролята на системната интеграция за конкурентоспособността в банковия сектор?

Тя е от особена важност за работата на всяко IT звено. Банка ДСК оперира със значителен брой системи и възможността да се поддържат специалисти във всяко едно направление на информационните технологии е голямо предизвикателство. Тук идва ролята на системните интегратори като А1, които ни подпомагат при необходимост и са много важна част от възможността да предоставяме услуги с все по-висока стойност на клиентите, изцяло в дигитална среда.

Вече над 4 години А1 е наш основен партньор в сферата на системната интеграция. Работим с компанията в областта на мрежовите технологии, както и на тези, свързани с контактните центрове.

А1 интегрира Cisco-базирани системи в Банка ДСК – бихте ли разказали повече за тяхната роля в процесите на организацията?

Като банка, традиционно използвана от населението на България, ДСК има най-голямата АТМ мрежа, включваща близо 1000 машини. Клоновата ни мрежа се състои от над 300 офиса в цяла България. Това налага изграждане и свързаност между всички тези точки. Освен това работим с множество контрагенти – компании, с които хората имат всекидневно взаимодействие. Например, ние сме банката, която осигурява процеса на самото плащане на билети в градския транспорт.

Всъщност, всеки гражданин на България, независимо на коя банка е клиент, среща нашите услуги в различни моменти от деня си. И всички те са свързани с пренос на данни посредством нашите центрове за данни. Тук използваме решенията на А1 за конфигуриране на оборудването, използвано за тези цели. Те позволяват системите, осигуряващи разплащане, да получават данните по един сигурен, криптиран канал, чрез нужната скорост и качество. Тази свързаност е изцяло базирана на Cisco инфраструктурата, която ни доставят от А1 и в последствие заедно с техните IT експерти конфигурираме спрямо нашите нужди.

Ролята на А1 като системен интегратор тук е в полето на специфичните дейности, свързани с мрежовата инфраструктура, за които ние не поддържаме специалисти. Колегите от А1 обаче разполагат с висококвалифицирани експерти, сертифицирани за работа със Cisco технологии.

Взаимодействието с екипите на А1 в сферата на системната интеграция е много гладко и безпроблемно. Вярвам, че това ще остане така, благодарение и на мениджмънта на А1, който полага значителни усилия да получим най-доброто обслужване.

По какви други проекти в сферата на системната интеграция си сътрудничите с А1?

Банка ДСК имплементира Office 365 на работните устройства на всички свои служители независимо от тяхната локация. Сериозно предизвикателство, през което ние преминахме успешно, като експертите на А1 ни помогнаха да изпълним нуждите на всички служители на банката. Сега те могат свободно да използват различни продукти за колаборация и офис асистенции.

Въвеждането на Офис 365 за служителите е страхотен проект, а с помощта на Cisco оборудването осигурихме сигурен начин за използване на тези продукти в обхвата, който банката е закупила. Отделно, същите тези устройства ни позволиха да направим сигурна свързаност и по този начин да се възползваме пълноценно от услугите в облака. Това позволява на системите да бъдат ефективни и ефикасно използвани по същия начин все едно се намират в нашите центрове за данни.

А1 като системен интегратор поддържа и нашия контактен център, който е изцяло Cisco базиран IPCC 14.5 Enterprise. В него работят повече от 300 служители, което го прави един от най-големите контактни центрове в България. Той оперира 24/7 и има техническа възможност да приема до 3000 разговора едновременно, като част от тях се поемат от автоматизирани системи за обработка, преди да бъдат прехвърлени към агентите ни.

От тази гледна точка ние сме изключително доволни от партньорството ни с А1 в сферата на колаборациите. Работим в много тясно сътрудничество с техния екип. Нашият контактен център не би бил толкова гъвкав по отношение на комуникацията с нашите клиенти без услугите по системна интеграция, които получаваме от А1.

SD-WAN Синергия в действие А1 Блог

Цанко Бонев, директор “Инфраструктурна сигурност и комуникации“ в Банка ДСК и Елица Христова, мениджър „Взаимоотношения с доставчици на ICT услуги“, А1 България

Планирате ли още проекти в сферата на системната интеграция в бъдеще?

Най-големият проект, по който ще работим с помощта на А1 в следващите две години, е обновяването на ключовото оборудване, обслужващо двата дейта центъра на Банка ДСК, с нова ACI инфраструктура. Проектът, включващ и конфигурация и поддръжка на оборудването, е много важен за нас, тъй като една голяма част от системите на банката все още оперират от центровете за данни, а друга част се намират в облака. Смятаме, че подмяната на тази инфраструктура ще ни позволи да въведем синхронизирано управление на всички системи.

Планираме и множество по-малки проекти, включително такива за замяна на оборудването във всички офиси на банката, което ще позволи използването на SD-WAN технологии и други върхови възможности, които преди години изглеждаха немислими – Local Breakout за определени услуги, по-добри нива на криптиране, както и по-високи скорости между различните локации с цел откликване на нуждите на развиващата се аплика­ция.

Каква е по-широката визия на Банка ДСК за дигитална трансформация?

Банка ДСК се стреми да бъде възможно най-близо до иновациите, свързани с банкирането, които навлизат в ежедневието. За нас са важни технологиите, които позволяват на хората да използват по-ефективно нашите услуги. Те трябва да бъдат по-лесни, по-достъпни и по-сигурни за тях.

БАНКА ДСК е традиционен лидер в банкирането на дребно, заемайки водещи позиции и в частното и корпоративно банкиране. Тя е финансовата институция с най-голям брой клиенти и лидер по доверие сред потребителите на финансови услуги.

Като модерна компания с дългосрочна стратегия за мащабна дигитална трансформация, Банка ДСК инвестира в развитието на иновативни офиси, модерни продукти и персонализирани решения за своите клиенти.

Стратегическата ѝ цел е да осигурява изключително клиентско изживяване, както и да бъде отговорна към обществото чрез значимата си роля за устойчивостта и стабилността на българската банкова система.

Интервюто е част от съдържанието на сп. А1 Бизнес, брой 8

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*