Как добрите дигитални решения подкрепят реалната спортна активност

Интервю с Красимир Цонов, основател на Sport Depot, за A1 Virtual Data Center.

 

Какви са перспективите онлайн пазаруването да измести това във физическите магазини в сектора, в който оперирате?

Електронната търговия е важна за нас и инвестираме доста усилия да развиваме тази част от бизнеса си. Данните от пазаруването онлайн ни помагат също и да видим в кои региони има голям интерес към стоките ни и да отваряме нови обекти там. Към момента при нас онлайн търговията е малко под 50% от общите обеми в продажбите, затова в близко бъдеще не смятам, че физическите магазини ще бъдат изместени изцяло от дигиталните.

Разбира се, това се дължи най-вече на спецификата на продуктите – човек трябва да дойде да пробва ски обувките или други важни за него артикули, за да прецени дали са му удобни. В случай че ги купи онлайн и се окаже, че те не му осигуряват оптималното преживяване, процесът по връщане, колкото и да е улеснен, може да попречи на плановете му за спортен режим или активна ваканция. Затова и продължаваме да инвестираме и във физическите магазини.

A1 Virtual Data Center Как добрите дигитални решения подкрепят реалната спортна активност А1 Блог

КРАСИМИР ЦОНОВ e основател, собственик и изпълнителен директор на веригата за спортни стоки Sport Depot. Създава компанията през 1998 г., по-малко от десетилетие, след като завършва Техническия университет в София, където придобива и степента доктор. В разгара на демократичните промени у нас решава да се ориентира към предприемачество, вместо към преподавателска дейност.
Днес Красимир Цонов и семейството му управляват верига от 30 обекта в над 10 български града, сред които София, Варна, Бургас, Пловдив, Русе, Плевен, Ловеч, Габрово, Стара Загора, Благоевград, Хасково, Кърджали, Сливен, Созопол, както и в ски курортите Банско и Боровец. Sport Depot развива успешно и онлайн търговията си.
Към експанзията си в Румъния, Гърция, Сърбия, Босна и Херцеговина наскоро компанията добави и платформа за онлайн продажби в Хърватия и Словения.
За цялата група работят над 700 човека, 550 от тях са част от Sport Depot в България.

А какви инвестиции правите в дигиталното развитие на търговията си?

Смея да твърдя, че сайтът на Sport Depot, който обновяваме, е най-интересната българска платформа. Инвестираме в технологични инструменти, като наскоро интегрирахме чатбот за електронна комуникация с клиентите, пускаме и мобилно приложение, така че инвестициите ни в диги­талната търговия да продължат да отговарят на най-новите потребности на клиентите ни.

Защо избрахте технологичните решения на A1 Virtual Data Center?

Най-важните причини, поради които избрахме решението на А1, са сигурността, тъй като имахме проблеми с пробиви в системата, както и такива с ресурсите, кои­то A1 Virtual Data Center премахна.

По отношение на сигурността решението на А1 ни помага с вградените механизми за защита и специализирани инструменти за криптиране, автентикация и контрол на достъпа.

Що се отнася до ресурсите, при големи разпродажби, например по време на т.нар. „Черен петък“, системата ни издъхваше, което може да се отрази в загуба на приходи и недоволство от страна на клиенти, които не могат да влязат в сайта.

A1 Virtual Data Center ни осигурява по-голям капацитет – и то без поискване. В момент на по-голямо натоварване на платформата ни, системата на А1 сама го установява и мултиплицира нашите възможности, за да работим безпроблемно.

Също така цената, на която получаваме решенията от А1, е най-добрата от всяка друга, която сме опитали да договорим на пазара – това също има голямо значение за нас.

A1 Virtual Data Center Как добрите дигитални решения подкрепят реалната спортна активност А1 Блог

Адриана Станчева, регионален мениджър „Корпоративни клиенти“, А1 България и Красимир Цонов, основател на Sport Depot.

С А1 работим и по вътрешната информационна сигурност на компанията, както и по обезпечението с интернет на всички наши магазини и поради тази причина решихме да ползваме и други решения като виртуалния Data Center, което ни осигурява по-голям капацитет.

Вече повече от година не сме имали проблеми с онлайн платформата в натоварени периоди като „Черен петък“. Увеличаваме и информационната сигурност и вървим напред благодарение на всички дигитални решения, които внедряваме.

SPORT DEPOT e най-големият търговец и вносител на спортни стоки в България, работещ с над 150 бранда в няколко продуктови групи. Основния оборот формират марките Adidas, Nike, Puma, Lotto, Champion, Under Armour, подкрепени от брандовете в аутдор продуктовата група – Jack Wolfskin, Helly Hansen, LOWA, Icepeak. Каталога на компанията допълват няколко ски марки, сред които Nordica, Elan и Dalbello.

Sport Depot покрива цялото портфолио от стоки, необходими за активен начин на живот, с фитнес уреди, топки, ракети и други продукти за различни видове спортове. Тенденцията в последните години е потребителите да се ориентират към стоки, свързани конкретно със спортни активности, вместо „да си купуват маратонки на Adidas или Nike, за да се разхождат с тях по „Витошка“, по думите на Красимир Цонов.

Интервюто е част от съдържанието на сп. А1 Бизнес, брой 6.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*