Топ 10 на Тодор Йончев

Завършил „Финанси“ във Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий“, Тодор Йончев е човек с над 20 години търговски опит. Той е част от семейството на А1 от 2016 година, когато заема длъжност мениджър екип „ICT услуги – малък и среден бизнес“. От февруари 2022 го познаваме като старши експерт „Търговски умения ICT услуги“ в направление „Корпоративни продажби“.

Но същността се крие в малките неща. Личностите, които сме извън офиса, са в основата на това какви хора сме в работата си. Тодор е търпелив и спокоен човек, който полага грижи както за цветната си леха, в която обича да прекарва свободното си време, така и за задълженията и екипа си. Един екип е като градина, а хората в него са семената на успеха, които трябва да бъдат поливани и насочвани към развитие. Именно затова Тодор е един от лекторите в ICT академията на А1. За него придобиването на нови знания и умения изисква усилие и постоянство. Предизвикателството да запалиш искрата на интереса е едно от удоволствията на преподаването. По думите на Тодор – едно от най-важните неща в професията му е умението за общуване.

Работата на Тодор, също като нашата мрежа, е широкообхватна. Ето ги и неговите Топ 10 отговорности и задачи в А1:

1. Обучение на търговци, които започват работа в А1

Освен професионално структурираната програма за въвеждащо обучение по седмици, един нов служител има нужда от много внимание и наистина да бъдеш до него. Изключително важно е да му дадеш подкрепа, да го накараш да говори, да споделя, за да го водиш в „новото му начало“ уверено и в правилната посока.

2. Менторска програма

Това е програма за подкрепа на новите търговци с персонални отговорници от опитни колеги, която въведохме наскоро. Ролята ми в програмата включва по-скоро контролни функции – да проследявам изпълнението на задачите от наставник и регионален мениджър. Какво правя? Разговарям с новите хора, успешно ги предразполагам да споделят колкото е възможно повече и помагам в движение.

3. Sales Newsletter

Този електронен бюлетин е формат на споделяне на успешни практики, за който подбирам търговските истории с истинско вдъхновение. Общувам с всички в дирекцията, търся това, което е за „пример“, което може да бъде повторено и не е просто късмет, това, което поставя на първо място чисто човешките добродетели: да се трудиш, да работиш честно, да бъдеш постоянен и упорит.

4. Търговски бюлетин

Взимам активно участие в подготовката на „Най-добрите продажби за изминал месец в следните категории: „Port in сделки“, „Фиксирани и ITS услуги“ и „ICT услуги”. Задачата е свързана с това да разговарям с най-успешните търговци и да извлека причината за техния успех, споделяйки го в бюлетина. Общо взето разписвам текста от тяхно име. Съгласувам го отново с търговците и ако им хареса, последната стъпка е да направя тяхна снимка с телефон.

5. ICT академия

Да се организира подобно „училище“ не е лесна задача и не го правя сам. То е плод на усилията на 5-6 колеги. От друга страна, аз съм в центъра на организацията, като съгласувам участия, лектори, програма, комуникация с доставчици, съдържание на материалите и ред други съпътстващи дейности. Адреналинът е изключително голям, както и отговорността всичко да премине гладко. Преди всичко обаче, най-важно е знанието, с което търговците си тръгват от модула в академията и какво правят с него. Могат ли да го превърнат в по-голяма печалба за компанията? Ако това се случи, целите на обучението са изпълнени. Това е смисълът!

6. Комуникация с доставчици

Част от работата ми е да общувам с технологичните ни партньори и за мен това е изключително важно по няколко причини. Първо, за да бъдем първи по отношение на новите знания: нови продукти, услуги, решения, какво предстои, откъде могат да дойдат потенциални нови възможности и приходи за компанията. Второто е да подготвям външно доставяни за компанията обучения, с които да повишаваме експертността на търговците. Обикновено, когато предложа външно обучение, отделям много време да прегледам десетина и да отсея най-релевантното за нашите хора. Обучението наистина трябва да има смисъл, добавена стойност и пряко да води към това хората ни да спомагат за развитието на компанията.

7. Сертификационна програма

Годишната сертификационна програма включва допълнителни електронни обучения, с които постигаме по-добри партньорства с доставчиците и допълнително вдигаме квалификацията и уменията на търговците. Програмата предполага електронно обучение всеки месец, което грижливо подбирам сам. Разбира се, първо лично преминавам през тях с идеята да оценя дали съдържанието е подходящо за хората ни, преценявам колко време ще им отнеме, колко трудни са тестовете и т.н. Правя всичко това, за да помагам адекватно.

8. Еднократни обучения

Водя обучения и на проектен принцип онлайн всеки месец по изискване на мениджмънта на “Корпоративни продажби”. Много често се случва да правим и спешно обучение, когато пуснем нова ICT услуга или ако колегите изпитват затруднения в продажбите в дадена категория се налага да опресним знанията им.

9. Интервюта

Възложени от старши директор „Корпоративни продажби“ разговори с определена група търговци с цел обратна връзка по конкретна тема. Изпитвам ги също по телефона, ако е възложено като задача.

10. Help desk

Постоянно съм в тази роля. Търговците звънят с въпроси „Тошко, какъв е процесът за тази услуга?“, „Към кого да се обърна за…?“, „Имам проблем с нещо конкретно или неконкретно“. В този смисъл съм най-изпитваният човек в дирекцията, въпреки че именно аз пускам писмените тестове към търговците. Старая се да бъда подготвен по всяка работна тема, за да мога да помагам. Чета непрекъснато, както се казва, ровя се надълбоко, защото знам, че когато се появи конкретен проблем, можеш да помогнеш само и единствено, ако си в детайла на всичко.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*