Николай Петров се озовава пред вратите на А1 още през 2007 година, докато следва в Университета за национално и световно стопанство. След като завършва специалност „Финансов контрол“ се насочва към направление „Финанси“, което се оказва точното място за него. Така и до днес –амбицията и хъсът на Николай за знание го издигат до позицията старши мениджър на отдел „Управление на кредитен риск и вземания“. За него динамиката и предизвикателствата на работното място са мотивация, а на първо място в неговия to-do списък е да бъде отличен пример за своите колеги.
А ето какво Николай Петров ще ни разкаже за неговата кариерна история.
Къде си завършил образованието си?
Завърших бакалавърска и магистърска степен на образованието си в Университета за национално и световно стопанство, специалност „Финансов контрол“.
На какво те научи първата ти работа?
Интересното е, че първата ми сериозна работа беше в контакт центъра на А1, където се научих на дисциплина. Там получих и познанията си за продуктите и услугите, които предлагаме в компанията.
Разкажи ни повече за твоята история с А1.
Моето приключение в А1 започна през 2007 г. По това време помня, че интервюто ми продължи цял ден и накрая от десет човека, договор беше предложен само на двама от нас. След като завърших висшето си образование, получих възможност да се преместя в дирекция „Контролинг“, където в продължение на 4 години се занимавах с бюджетиране, планиране и изготвяне на бизнес кейсове. През 2016 г. реших да направя промяна, като поех първата си мениджърска позиция в компанията като мениджър екип „Управление на клиентския риск“. Екипът отговаря за ръководството на кредитната политика и предотвратяването на измами, което за мен беше изключително интересно и различно от това, с което се занимавах до момента.
През 2020 г. в направление „Финанси“ започнахме работа по изграждането на Център за споделени услуги, който да обслужва финансови процеси на операторите от групата на А1. Получих възможност да създам нов екип от 25 души, който да подпомага процеси, свързани с приходите и вземанията на А1 Австрия, Хърватска и Македония.
От 2022 г. заемам текущата си позиция на старши мениджър на отдел „Управление на кредитен риск и вземания“, където работят 40 страхотни професионалисти, които се грижат за управлението риска, предотвратяването на измами и събирането на вземания.
Човекът ли избира професията или професията човека?
Вярвам, че не точно професията, a сферата на работа си избира човека. И зад това вярване стои една интересна история. В нея се разказва за един млад човек, който през 2005 г. избрал да учи „Телекомуникации“ в Техническия университет, но след първата година решил, че това не е за него и се прехвърлил да учи „Финансов контрол“ в УНСС. И колкото и да бягал от телекомуникациите, след година започнал работа имено в А1. И така вече 17 години.
В компанията си от дълги години. Кое е най-голямото предизвикателство, което си срещал в кариерата си до момента?
Връщайки се само няколко години назад във времето, се сещам за момента, в който бяхме изправени пред COVID-19 и мерките за ограничаване за разпространението на вируса. Тогава бяхме в ситуация, в която всички бяхме затворени в домовете си в продължение на няколко месеца и с ограничен достъп до търговските центрове. В същото време домашният интернет и телевизия се затвърдиха като услуги от първа необходимост, а клиентите започнаха да забавят плащанията си. Най-голямото предизвикателство тогава беше да запазим баланс между удовлетвореността на клиентите и стабилната събираемост и с екипа успяхме да се справим с тази задача, като предоставихме алтернативни начини на плащане на клиентите и следихме на ежедневна база динамиката на транзакциите.
Коя е най-интересната част от работата ти?
Не бих казал, че има част от работата ми, която не е интересна. Обработката на големи бази от данни, внедряването и постоянното обучение на machine learning модели (техника, която позволява на компютрите да използват съществуващи данни за прогнозиране на бъдещо поведение, резултати и тенденции) в управлението на кредитния риск и предотвратяването на измами, както и прилагането на нови иновативни начини за подобряване на събираемостта на вземания се грижат всеки ден работата ми да бъде интересна.
А най-скучната?
Честно казано, няма скучна част от работата ми. Всеки ден е динамичен и интересен, защото се сблъсквам с нови предизвикателства и ситуации. Управлението на кредитния риск, вземанията и предотвратяването на измами изискват постоянно внимание и адаптация, което прави работата ми разнообразна.
Как успяваш да балансираш между работа и личен живот?
Баланс постигам чрез по-чести пътувания и прекарване на уикендите извън големия град. Обичам да бъда край вода и да практикувам водни спортове през лятото, а през зимата да бъда високо в планината на ски.
Довърши изречението: „Това, което не бихте предположили за мен е, че…“
…имам брат близнак, който също работи в А1. Започнахме заедно работа в компанията и вече 17 години продължаваме да работим и да се конкурираме в добрия смисъл на думата. Към момента той ръководи екип от професионалисти за анализ и управление на данни в направление „Финанси“.
Какъв мечтаеше да бъдеш като дете?
Като дете мечтаех да бъда като баща си, който беше директор на голямо предприятие в Ямбол. От малък наблюдавах как той успяваше да балансира между стратегическите решения и грижата за екипа си. Това ми даде примера, че успешният лидер не само постига добри резултати, но и подкрепя своя екип. Родителите ми винаги ме учеха на ценности като отговорност, упоритост и честност, което ме вдъхнови да се стремя към високи постижения в моята кариера. Днес, като старши мениджър, се стремя да прилагам тези ценности и да оставям положителен отпечатък върху работната среда и екипа си.