Топ 10 на Ясен Цветков

Ясен Цветков започва кариерата си през 2011 година като агент директни продажби в blizoo, а няколко години по-късно става част от екипа на А1 след придобиването на компанията.

Завършил е езикова гимназия с английски и руски език и бакалавърска програма по търговия и маркетинг от колежа МТМ в София, а след това придобива и магистърска степен по бизнес икономика от ПУ „Паисий Хилендарски“. Това обаче не е достатъчно за човек с неговата амбиция и желание за непрекъснато развитие, затова вече е алумни и от първото издание на талантската програма на А1.

В личния си живот Ясен е такъв, какъвто е и на работното си място. Батерията му винаги е заредена и е постоянно в крачка. Можем да го наречем човекът километраж, защото както активно се занимава с маратони и състезания, така и почти винаги е на път между горещите точки на България. Освен спортни занимания, Ясен има и артистична страна, която се открива в колекцията му от грамофонни плочи, кадрите във фотоапарата му и влечението към дизайн и архитектура. Той е винаги на разположение да помогне на екипа си и можем твърдо да заявим, че Ясен е човек, който държи на думата си.

Към момента Ясен е познат сред колегите си като супервайзор „Нови сгради“ –  резултатът от проект, обединяващ силите на търговска, маркетинг и техническа дирекция. Началото му е поставено през 2018 г. и цели А1 да заеме позицията на основен доставчик на фиксирани услуги в новопостроени сгради в цялата страна. По този начин спестяваме ценно време на клиентите ни и оптимизираме работния ресурс и различните процеси.

Засега екипът на Ясен има портфолио от близо 3 000 сгради, чиито домакинства ползват услугите на А1, а броят им непрестанно расте.

Ето какво стои зад работата на Ясен – запознайте се с неговите Топ 10:

1. Управление на информацията в базата данни:

Сектор „Жилищно строителство“ в големите градове в страната е свръх интензивен и броят новостроящи се сгради надхвърля 2 500, от които 1500 се намират на територията на гр. София. Тази цифра е стряскаща, още повече предвид факта, че ние трябва да сме наясно с прогреса на всяка сграда, кой я строи и кога трябва да я присъединим към мрежата на А1. Менажирането на тази информация е важен процес и изисква правилно планиране и организиране.

2. Следене на прогреса на строителството чрез ежемесечни огледи:

Аз и моят екип извършваме стотици огледи месечно в различни градове на страната. Това ни помага да не пропуснем или забавим някоя от тези 2 500 сгради, като водим и отчетност на етапите на строителството, така че да има проследяемост и прозрачност.

3. Договаряне на обекти със строители и инвеститори:

Най-важната част от бизнеса ни е да спечелим доверието на дадения предприемач. Това е сложен процес и понякога трае 2-3 години, докато строителството е в ход. Следим най-вече да отговорим на очакванията за експертност, да намерим общ език с всеки и да поддържаме добрия имидж на А1 като компания, на която може да се разчита.

4. Изработка на техническо задание за изграждане на мрежа до местонахождението на обекта:

След като ни изберат за доверен партньор, преминаваме към оперативната част на терен. Правим срещи с техническите ръководители на сградите и водим наши мрежови инженери, с които изготвяме задание за изграждане, съобразяваме се със спецификите на самата сграда и предлагаме решения при необходимост. Случва се и да открием пропуски при изпълнението на проекта, което в дългосрочен план се оказва ключово за безпроблемното осигуряване на услугите до домакинствата. В такива ситуации се старая да предлагам бързо максимално компромисни, но и работещи решения.

5. Одобряване на бюджети за изграждане и възлагане към подизпълнител:

Всяко изграждане на нова оптична мрежа е финансов разход за компанията, което е по вид и същност инвестиция. За да е рентабилна тази инвестиция и да има възвръщаемост и печалба, за всеки случай винаги проверявам дали въпросния разход е в приетите и установени норми. В случай че даден бюджет е по-висок от обичайното, но е налице висок потенциал, изработвам бизнес кейс и решението се гласува от директорите на компанията.продажби Топ 10 на Ясен Цветков А1 Блог

6. Проследяване на пазарния дял в жилищните сгради и d2d (директни продажби от врата на врата) кампании:

Костваше ни доста време и сили, но успяхме да интегрираме информацията за клиентите в единен портал, който ни ориентира как да насочваме най-правилно усилията си. Ежемесечно организираме рекламни, осведомителни и търговски инициативи с цел да популяризираме GPON мрежата (гигабитова пасивна оптична мрежа) в новите сгради, както и да комуникираме нейните несъмнени качества и ползи за потребителите.

Изготвяме и персонализирани презентации с атрактивни оферти за телевизия и интернет за новите собственици на апартаменти и за инвеститори, с които сме в партньорски взаимоотношения.

7. Фокус върху изцяло новите квартали на картата:

Новият квартал на Гребната база в гр. Пловдив, разширяването по периферията на ж.к. Владислав Варненчик в кв. Варна и с.о. Пчелина, бъдещите нови квартали на гр. Бургас – Мадика и Хоризонт, ж.к. Малинова долина – все примери за строителство, което изниква в неурбанизирани територии. Тук работата ни е да го идентифицираме навреме и да обединим усилия с колегите от „Планиране и развитие на оптичната мрежа“. Заедно изготвяме проекти за издаване на разрешително за строеж от общините и преминаваме през цялата процедура, отнемаща между 1,5 и 2 години, за да можем да изградим наша мрежа в съответната сграда.

8. Съгласуване на целите и определяне на приоритети:

За мен е от първостепенна важност в екипа ни всеки да е наясно и да е ангажиран персонално с месечните, тримесечните и годишните цели, така че заедно да вървим с добро темпо през цялата година и да подобряваме резултатите. Всеки да припознава целта си като своя лична мисия, да е отдаден на нея и да използва индивидуалния си почерк в работата. В случай че нещо пречи или създава опасност, да му отделим заедно специално внимание и да предотвратим евентуален неблагоприятен сценарий.

9. Командировки в градовете с концентрация на проекти:

Пътувам ежемесечно до Варна, Пловдив, Бургас, както и останалите горещи точки, където сме „отъпкали“ процеса и имаме присъствие на пазара. Грижа се за това колегите да разполагат с всички необходими инструменти, знания и подкрепа, от които имат нужда, за да могат качествено да изпълняват целите си, да бъдат достатъчно мотивирани и същевременно да решаваме на място по-важните въпроси и казуси.

10. Учене и непрестанно усвояване на нови знания:

Възползвам се от всяка нова и интересна възможност, която компанията предоставя за учене, а и извън организацията. Наскоро успях да се включа в специализирания курс на Симеон Донев – Граматика на „печелившата“ комуникация с НЛП. Според мен това е най-правилната формула за обучения – с повече часове по конкретната тема и задълбочени практически упражнения с интензивно участие на цялата група.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*