Ново поколение гостоприемство

ICT решенията на А1 се отправят към туристическия бранш. Дестинация: Blue Star Hotel

Домакинът го няма, но е изцяло на ваше разположение. Така накратко може да бъде описана ролята на технологиите във все по-дигитализиращия се туристически и хотелиерски бранш не само по отношение на големите вериги, но и в сегмента на индивидуалните предприемачески проекти.

Вече може да влезем в хотелската си стая или Airbnb апартамента си само с шифър или чрез мобилното си устройство; да сканираме дискретно окачения на плажния чадър баркод, за да разгледаме менюто на бара през екрана на смартфона си и да бъдем обслужени с едно натискане на бутон без да подвикваме капризно на тичащите под слънцето сервитьори; да управляваме уредите във ваканционните си пространства отдалечено, докато селектираме най-добрите места за вечеря, напитка, пазаруване или друго забавление, благодарение на виртуалните разходки, които ни осигуряват домакините чрез своите онлайн платформи.

А какво означава това за собствениците и мениджърите в бранша?

Според оценки на McKinsey туристическите бизнеси, които се обръщат към най-дигиталните възможности, имат потенциала да видят подобрение на приходите с до 25%.

В доклада си за 2024 г. за тенденциите в индустрията консултантската компания изтъква три ключови констатации за това как играчите в сектора могат да се възползват от нововъзникващите технологии още сега:

Сегментиране. Създаване на хиперспецифични клиентски групи чрез аналитичните функции на технологиите с цел по-добро взаимодействие с клиентите. Сегментирането може да се основава както на макро-, така и много детайлни характеристики, така че да подпомогне персонализираното обслужване.

Изненада и наслада. Внедряване на дигитални асистенти, които взаимодействат с клиентите по време на техните пътувания, предоставяйки им маршрути и препоръки, свързани с техните интереси и нужди и помагайки им за разрешаване на неочаквани проблеми.

По-човешко обслужване. Именно интелигентните дигитални инструменти могат да дадат повече време на работещите в туристическия бранш за фокус върху личните взаимодействия с клиентите. Те могат да съкратят периода за обучение на нови служители и бързо да повишат уменията на съществуващата работна сила.

В доклада консултантите от McKinsey изтъкват и следната еволюция в потребителско отношение: пътуващите поставят преживяванията над материалните неща. Това означава, че участниците на пазара биха могли да получат по-голяма възвръщаемост вместо от мраморни подове и позлатени вани, от инвестиране в т. нар. култура на съвършенство. Това означава едновременно инвестиции в нови технологии и персонал, които предвиждат нуждите на клиентите, но и надхвърлят очакванията, осигуряват безпроблемно преживяване и създават ценни спомени, но и пазят неприкосновеността на гостите.

Именно такава е визията на новооткрития в София Blue Star Hotel, който се намира във все по-привлекателната за инвеститорите и бурно развиващата се бивша промишлена зона „Хладилника“.

Воден от целта да следва най-високите стандарти в обслужването на клиентите, собственикът Стефан Янев залага на три основни стълба: уютна среда с всички модерни удобства, прецизно подбран екип и най-новите решения в сферата на информационните и комуникационни технологии (ICT), за които мениджмънтът на Blue Star Hotel си партнира с технологичните, продуктови и търговски екипи на A1.

#ICT Ново поколение гостоприемство А1 Блог

Blue Star Hotel

Направи си сам хотел

Навлизането на Стефан Янев в хотелиерството се корени в неговия дългогодишен опит в строителното предприемачество.

„Имайки богата експертиза в този сектор, знаехме, че можем да се справим доста добре в създаването на свой собствен хотел, знаехме, че няма как да се провалим“, казва Янев, който инвестира в имот в бившата промишлена зона още през 2001 г. Трансформацията на района в последните години го превръща в точната локация за Blue Star Hotel, който е насочен предимно към бизнес пътници, отбелязва предприемачът. Добавя, че е пренесъл в проекта си духа от любимите си локации по света. Те най-общо включват два контрастни профила, между които има не просто 10 хиляди км разстояние: новите просторни хотели в мексиканския Канкун, съчетаващи разкош и екзотика, и класическите шедьоври около виенската улица „Рингщрасе“.

Визията на Янев за хотелиерството е следната: „Да покажем, че е възможно да се направи хубаво място, в което като влезете, да се чувствате като у дома си; да е уютно, чисто, просторно; да получите първокласно, но ненатрапчиво обслужване с безпроблемна комуникация в среда, която защитава личното ви пространство; да не търсите друг хотел, когато отново се налага да отседнете в София, да посрещнете бизнес партньори или да проведете конференция, а да знаете, че това е точното място.“

#ICT Ново поколение гостоприемство А1 Блог

Стефан Янев, собственик на Blue Star Hotel

Технологично напреднало посрещане

Ключов аспект от успеха на хотелиерския проект на Стефан Янев е сътрудничеството с екипите на A1, участващи във внедряването на ICT решенията в Blue Star Hotel на стратегическо и оперативно ниво.

Подготвени да работят както с големи корпоративни клиенти, така и със средни и малки бизнеси, екипите на технологичната компания осигуряват цялостно решение за системна интеграция, гарантиращо, че всеки аспект от операциите на хотела е взаимосвързан и ефективен.

От видеосигурността, модерните решения за достъп и персонално разработения софтуер за управление на хотела през оборудването в конферентната зала и останалите ключови пространства до създаването на уебсайт и предоставянето на телевизионна и принт услуга – осигуреното от А1 ниво на интеграция не само рационализира операциите, но и подобрява изживяването на гостите.

Blue Star Hotel се намира във все по-привлекателната за инвеститорите и бурно развиващата се бивша промишлена зона „Хладилника“ в столицата, която се развива не само чрез новопостроени жилищни сгради, но и офиси, болнични заведения, търговски обекти и други пространства, оформящи облика на съвременния квартал, свързан добре с централната част на града.

Чрез автоматизиране на рутинните задачи и централизиране на контрола мениджърите и служителите в хотела могат да се фокусират повече върху персонализираното обслужване, въплъщавайки философията на Янев, че комфортът на гостите е от първостепенно значение.

ICT оборудването на Blue Star Hotel включва и критично важните решения на А1 за киберсигурност Managed IT Helpdesk, Next Generation Firewall и Cyber Backup, чрез които телекомът гарантира на бизнес партньора си, че системите му и данните на клиентите са защитени от киберзаплахи и атаки.

Хотелът в малкия ви джоб

На въпрос кое е любимото му място в Blue Star, Стефан Янев казва, че иновативните технологии са именно за това – да не се налага да се задържа дълго в хотела, който работи като добре смазана машина между дигитални инструменти и отдаден екип.

Имайки възможността да следи почти всички административни и финансови операции през телефона си, предприемачът е фокусиран върху голямата картина на бизнеса си, а екипът му – върху надграждането на услугите за гостите, подобряващи тяхното изживяване.

Защото в крайна сметка добрата услуга не е в обещанието, а в оценката на клиента дали си го изпълнил, казва Стефан Янев и допълва: „Това е и пътят, по който вървим с партньорите от А1“.

Материалът е част от съдържанието на сп. А1 Бизнес, брой 10.

Още по темата

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*